Ostatnio zalałem Gulfa. Ważne, żeby był to olej do zawiechy i tyle, chociaż różne rzeczy ludzie tam leją i śmigają na tym W moim przypadku było to 5W, ale mam nieco inne zawieszenie. Zalej jak Seboo napisał, 10W lub 15W jeśli za miękko.Marioxt600 pisze:Do silnika zakupiony Motul 3000 ,teraz trzeba się wziąć za wymiane oleju w przednim zawieszeniu, a więc moje pytanie brzmi jaka oliwe zakupić do predniej zawiechy? proszę koledzy o pomoc.
Jaki olej?
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2496
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Jaki olej?
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 888
- Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31
Re: Jaki olej?
w ttr 15W urywa ręce
- Marioxt600
- Czyścioch
- Posty: 13
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 15:40
- Motocykl: YAMAHA XT600
Re: Jaki olej?
włąsnie teraz było ciut za miekko więc pewnie zaleje 15W. dzieki za wskazówki
Mariobros
-
- Czyścioch
- Posty: 19
- Rejestracja: 09 lut 2014, 07:37
- Motocykl: Xt 600z 47N
- Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka
Re: Jaki olej?
Witam. Wypowiem się o olejach do silnika. Po zalaniu castrola motocyklowego 10w40 spaliłem sprzęgło bo się slizgało. To był nie odpowiedni olej ale to mój błąd. Potem zalałem lubro 20w50 i wszystko było wporządku. Teraz mi się znowu ślizga sprzęgło więc wymienilem olej na tedex 20w50 10zl za litr i pomogło ale na krutko, w sprzęgle nie mam ogranicznika więc może już tarcze nie mają okładzin. Za niedługo kupie tarcze firmy NHC i przy okazje zaleje świerzym tedexem. Uwarzam że tedex jest dość dobrym olejem silnikowym o specyfikacji SF i nie ma żadnych dodatków zmnijszających tarcie. Xtekiem po modach na crossa latam po lesie, często strzelam ze sprzęgła i moto daje rade.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 302
- Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
- Motocykl: XT600 2KF
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Jaki olej?
Zaoszczędziłeś na oleju to dołożysz na tarcze. Jak chcesz tanio to kup elfa do moto (18zł za litr)
Re: Jaki olej?
Hej odświeżam temat.Szykuje mi się wymiana oleju silnikowego..W sklepie znalazłem takie oleje:
Gulf,Carlube ,Mannol. Wszystkie półsyntetyczne 10W40,z przeznaczeniem do motocykli
Wszystkie oleje spełniają tę "'normę"" od mokrego sprzęgła.
Cena podobna.W granicach 20zł za litr.Więc są to raczej tanie oleje
Wszystkie te trzy zachwalał sprzedawca.No ale wiadomo""każda sroczka swój ogon chwali"" .
Więc , wolałbym posłuchać zdania forumowiczów,Miał ktoś styczność z tymi olejami??
Gulf,Carlube ,Mannol. Wszystkie półsyntetyczne 10W40,z przeznaczeniem do motocykli
Wszystkie oleje spełniają tę "'normę"" od mokrego sprzęgła.
Cena podobna.W granicach 20zł za litr.Więc są to raczej tanie oleje
Wszystkie te trzy zachwalał sprzedawca.No ale wiadomo""każda sroczka swój ogon chwali"" .
Więc , wolałbym posłuchać zdania forumowiczów,Miał ktoś styczność z tymi olejami??
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Jaki olej?
Masz powietrzaka bez chłodnicy oleju, jeździsz w offie, często niskimi prędkościami (jazda techniczna itp) - myślę, że 10W40 to średni pomysł. KTMy z hydrauliczymi napinaczami rozrządu są dobrymi testerami - jeśli olej w wysokich temperaturach lawinowo traci swoje właściwości, to szybko usłyszymy, że coś jest nie tak (dosłownie). Większość 10W50 nie wyrabia, a gdzie tam 10W40. Zalej lepiej jakiegoś valvoline czy elf 10W50 - są równie tanie.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 52
- Rejestracja: 31 maja 2016, 20:13
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Jaki olej?
Według mnie najlepiej do XT by pasował olej 15W50. Jeśli jeździsz w zimie to zalej 10W50. Oczywiście mówię tu o półsyntetykach z racji korzystnej ceny ale jeśli chcesz możesz lać syntetyka, na pewno nie zaszkodzi. Firmy jakie polecam to Valvoline, Shell. Natomiast odradzam Motula i Castrola, oby jak najdalej od tego.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Jaki olej?
15W50, 10W50, 20W50 - to nie są oznaczenia klasyfikujące olej jako minerał/połówkla/full. Np motul 7100 występuje zarówno jako 20W50 jak i 10W40, a to jest 100% syntetyk (PAO). Pierwsza liczba przed "W" jest o kant dupy chyba, że ktoś faktycznie jeździ przy ujemnych temperaturach, inaczej niema to zastosowania. Motul 5100 15W50 z opisu będącym półsyntetykiem jest w rzeczywistości takim samym syntetykiem jak np Valvoline SynPower 10W50. Z 100% syntetyków mamy na rynku małą ilość produktów. Pod XT600 taki PAO chyba byłby najlepszy ze względu na odporność na przegrzanie.
Ja do motula nic nie mam, wg mnie to jedne z lepszych pozycji rynkowych. Od castrola trzymam się z dala (doświadczenia własne i klientów).
Ja do motula nic nie mam, wg mnie to jedne z lepszych pozycji rynkowych. Od castrola trzymam się z dala (doświadczenia własne i klientów).
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Jaki olej?
Ja się przyznam ze nie mam dużego doświadczenia jeżeli chodzi o producenta oliwy (bo staram się uzywac oliwy jednego producenta ).Kiedyś panował trend na czerwonego castrola 20 /40 i gdzie się człowiek nie obrucił słyszał tylko czerwony castrol .Niestety kiedyś spróbowałem motula i przy nim pozostałem bo prostu mi podpasywał .
Zaznaczę ze używałem produktów motula na mineralnej bazie , i przyznam sie ze tez z czasem wychodzi mi swoisty dylemat w wyborze .Używając 20 /50 wszystko było elegancko jednak w pewnym czasie zaczołem zapodawać tzw polisyntetyczny 15/50 .W moim odczuciu porównując do 20/50 15/50 dłużej trzyma kondycję (przy przybliżonym przebiegu optycznie sprawia lepsze wrażenie mniej zuzytego )natomiast minus jaki zauważyłem na przełomie czasu wylazł mi pitting na trybach skrzyni co nie miało miejsca kiedy stosowałem 20/50 .
Z tego poziomu śmiem twierdzić ze pierwsza liczba ma znaczenie określa zawartość ilości dodatku wiskoz w oliwie ,a co to jest i jak działa odsyłam do wujka google .
Zaznaczę ze używałem produktów motula na mineralnej bazie , i przyznam sie ze tez z czasem wychodzi mi swoisty dylemat w wyborze .Używając 20 /50 wszystko było elegancko jednak w pewnym czasie zaczołem zapodawać tzw polisyntetyczny 15/50 .W moim odczuciu porównując do 20/50 15/50 dłużej trzyma kondycję (przy przybliżonym przebiegu optycznie sprawia lepsze wrażenie mniej zuzytego )natomiast minus jaki zauważyłem na przełomie czasu wylazł mi pitting na trybach skrzyni co nie miało miejsca kiedy stosowałem 20/50 .
Z tego poziomu śmiem twierdzić ze pierwsza liczba ma znaczenie określa zawartość ilości dodatku wiskoz w oliwie ,a co to jest i jak działa odsyłam do wujka google .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.