XT 600 czy 660?

Wszystko o tym motocyklu.

Re: XT 600 czy 660?

Postprzez novvy » 25 paź 2018, o 14:06

Od niedawna stałem się właścicielem XT 660 R więc na świeżo chciałem podzielić się wrażeniami - może to komuś ułatwi wybór pomiędzy tymi modelami.
Wygląd 660 jest bardziej plastikowy ale takie właśnie wrażenie sprawia ten sprzęt, 600 to stara, klasyczna szkoła znacznie bardziej wizualnie pasująca w teren. Zawieszenie w 660 wydaje mi się troche bardziej komfortowe ale mniej stabilne w zakrętach, 600 mimo nie nowej opony z tyłu jest lepiej wyczuwalna i nie "pływa" w zakręcie, można na niej wchodzić w zakręt pod większym kątem ale może to być wrażenie występujące tylko w moim egzemplarzu. Być może trzeba dokręcić łożyska główki ramy bo kierownica w 660 chodzi podejrzanie lekko ale bez luzów. Hamulec przedni wychodzi na plus nowszej yamahy bo lżej działa, tył raczej tak samo. Odpalanie tak samo bo 600 nie miała z tym problemów, teraz nie bedę musiał tylko wyciągać ssania i odkręcać paliwa. Kultura pracy silnika jest podobna, w osiągach nie ma przepaści ale czuć, że 660 lepiej idzie do przodu na niższych/średnich obrotach i ma chęć przyspieszać przy prędkości 130 km/h, v max to ponad 160. Nie wiem jak wygląda spalanie w porównaniu go starszego gaźnikowego silnika bo zrobiłem nią dopiero jakieś 150 km od zakupu ale sądzę, że może być bardzo zbliżone. 2 tłumiki w XT 660 wyglądają mniej skromnie niż ten w 600 ale po małej przeróbce dolotu i wydechu moja stara yamaszka miała bardzo miły dla ucha, rasowy dźwięk szczególnie słuchając kiedy ktoś nim jeździł a nie jadąc samemu w kasku. 660 wydaje się bardziej cicha ale potrafi głośniej strzelać w wydech po zakręceniu gazu na zero, 600 czasami tylko delikatnie "popukiwała". Te 2 wydechy wyglądają jakby razem ważyły z 40 kg ;-) muszę coś z tym zrobić, idealnie byłoby zostawić tylko 1 dłubnięty w środku i rury od kolektora poprowadzić bokiem jak w 600 a nie pod silnikiem. Masa nowszej jest większa według mojego odczucia o jakieś 20 kg lub więcej, to poprostu czuć. Minusem nowszej przy jeździe z pasażerem jest to, że przez inną budowę ramy mam poobijane łydki - przy podpieraniu się nie sposób ich nie poobijać ale dla pasażerki jest podobno wygodniejsza. Duży minus za brak obrotomierza (na pewno coś będę działał w tym kierunku), kolejny minus to brak wyłącznika świateł - w 600 mogłem włączyć/wyłączyć swiatła czy też postojówki kiedy tylko chciałem no ale projektanci 660 uznali, że motor sam wie lepiej co jest dla nas dobre... ;-) Spodziewałem się też lepszego światła przedniej lampy ale czy to na żarówce H4 czy na LEDzie poprostu szału nie ma, szczególnie na długich.
Podsumowując - XT 600 nie wychodzi w starciu z XT 660R tak źle, szczególnie biorąc pod uwagę prawie 2 x większą cenę zakupu nowszej yamahy (jak i moje przyzwyczajenie do 600) ale z 2 strony 660 są nowsze, mają mniejsze średnie przebiegi a chłodzenie cieczą powinno wydłużyć żywotność silnika w porównaniu do 600
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
novvy
Lubiący błoto
 
Posty: 49
Dołączył(a): 7 mar 2017, o 09:13
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: XT600 E

Re: XT 600 czy 660?

Postprzez dlaumor » 26 paź 2018, o 20:23

Gratuluje :goodjob: niech służy :biker: niech cieszy :biggrin: :funkynana: :mrgreen:
Avatar użytkownika
dlaumor
Lubiący błoto
 
Posty: 84
Dołączył(a): 23 paź 2018, o 19:41
Motocykl: YAMAHA XT600 E

Poprzednia strona

Powrót do Ogólnie o XT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron