AIRBOX - rodzaje, typy...

Wszystko o tym motocyklu.
ODPOWIEDZ
piot5rek
Czyścioch
Posty: 12
Rejestracja: 05 cze 2015, 17:10
Motocykl: Yamaha XT 600 E 1997 r.

AIRBOX - rodzaje, typy...

Post autor: piot5rek »

Witam,

Mam małe pytanie. Jako, że w moim XTku mam obrobione, powyrywane nagwintowane tulejki do których mocuje się pokrywę airboxa postanowiłem zakupic nowy - sprawny używany airbox. Domyślam się, że nowy w ASO będzie miał cenę po której usłyszeniu wyrwie mnie z butów.

Teraz pytanie - orientuje się ktoś, czy airboxy w XTekach w rocznikach 1992 - 1998 ulegały zmianie, modernizacji? Mam dwie oferty sprzedaży airboxów. Jeden od modelu z 1995 r., a w drugim ogłoszeniu sprzedający twierdzi, że pasuje airbox do modeli 1992 - 2000 r. Ma ktoś wiedzę na ten temat? Mój motocykl jest z 1997 r.

W przypadku BMW jest fajna stronka - realoem.com. Tam można sobie przejrzeć po numerze VIN swoje auto rozbite na części pierwsze. Dzięki temu również po numerach części można ocenić czy dana część pasuje z modelu np. przed modernizacją do modelu po modernizacji i odwrotnie. Jest jakaś strona tego typu z motocyklami Yamaha? Rozwiązałoby to wiele wątpliwości.

Od biedy sam jakoś odtworzę te gwinty albo dam do gościa co zajmuje się klejeniem, odtwarzaniem itd. elementów plastikowych.
Awatar użytkownika
mlody
Po kostki w błocie
Posty: 351
Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
Motocykl: XT600K 3TB '91
Lokalizacja: Gdańsk

Re: AIRBOX - rodzaje, typy...

Post autor: mlody »

Rozumiem, że masz model 4pt i pytasz o airboxa od 3tb. Jeżeli tak, to różnią się od siebie, ale w niedużym stopniu. Myślę, że dało by się to spasować, chociaż głowy uciąć nie dam :P

Co do sprawdzania kompatybilności części, to chyba najlepiej będzie na http://www.megazip.ru/

Gdzieś na forum jest opisane co i w jakiej kolejności należy zrobić.


EDIT:
O tu:
viewtopic.php?f=34&t=2037
piot5rek
Czyścioch
Posty: 12
Rejestracja: 05 cze 2015, 17:10
Motocykl: Yamaha XT 600 E 1997 r.

Re: AIRBOX - rodzaje, typy...

Post autor: piot5rek »

Trochę słabo jest z dostępnością części do tej wersji. O plastikach nie wspomnę. Ceny oryginałów są po prostu nie do przyjęcia. Odnośnie wersji modelu XT to nie jestem jeszcze w pełni obeznany. Dziś porobię fotki gościowi swojego airboxa i ma porównać z tym co sprzedaje.

Jak nie da rady to dam to do gościa co zajmuje się obróbką elementów plastikowych i zarobi wszystkie tuleje gwintowane.
ODPOWIEDZ