XT600 3TB 1997 r. - renowacja plastików

Wszystko o tym motocyklu.
ODPOWIEDZ
piot5rek
Czyścioch
Posty: 12
Rejestracja: 05 cze 2015, 17:10
Motocykl: Yamaha XT 600 E 1997 r.

XT600 3TB 1997 r. - renowacja plastików

Post autor: piot5rek »

Witam,

Zbliża się sezon i chodzi mi po głowie myśl delikatnego odświeżenia XTeka (XT600 4PT 1997 r.).

Odświeżenie swym zakresem miałoby obejmować:
1. Lakierowanie zbiornika.
2. Renowacja plastików.
3. Dokupienie plastików przy zbiorniku (cena kosmos i dostępność zbliżona do 0) - jeśli ktoś posiada źródło z którego można by nabyć plastiki to proszę o info :) Stan mogą mieć kiepski, byle nie połamane. Chyba, że uszkodzone w sposób pozwalający na mało widoczne spawanie.
4. Nałożenie naklejek - jeśli ma ktoś źródło mające w ofercie jakieś zestawy oklein na XT to również proszę o info. Jeśli nie znajdę nic sensownego to po prostu na zbiorniku zagości napis YAMAHA.

Ze zbiornikiem problemu nie ma, bo każdy byle lakiernik sobie z nim poradzi.

Sprawa jest bardziej skomplikowana z plastikami. W moim sprzęcie są one trochę zmęczone. Nie są popękane czy połamane ale mają liczne rysy i kolor już jakby nie ten. Planuję w tym sezonie zrzucić kostki i założyć delikatniejsze opony w lekki teren i na asfalt. XT będzie miał teraz lżejsze życie :) i z racji tego, że będzie pokazywał się na drogach publicznych to chciałbym trochę poprawić jego wygląd.

Przeglądając neta napotkałem następujące patenty odnowienia plastików:
1. Lakierowanie - tyle opinii pozytywnych co i negatywnych. Innym lakier trzyma się wieki, a innym odpada po krótkim czasie.
2. PlastiDip - w przypadku samochodów może to się i sprawdza ale w przypadku motocykla? Wiadomo tu się wsiada, tu obije butem itd. Wydaje mi się, że efekt będzie krótkotrwały.
3. Gotowanie plastików w barwniku (Rit Dye). Patent wydaje się najlepszy. Problem jedynie w czym wygotować duże elementy (błotnik, boczki). Brak też jednoznacznych opinii tych co to na prawdę zrobili. Czy np. błotnik nie wygnie się w drugą stronę po zabiegu gotowania :D
4. Oklejenie folią 3M. Zawsze można zerwać i zmienić kolor. Zawsze można okleić przytarty element. Koszty materialne nie są wysokie ale za to sposób ten kosztuje dużo nerwów :D

Ktoś może powiedzieć, że po co cokolwiek robić z leciwym XT. Planuję z pewnych przyczyn ($$$) użytkować go przez kilka lat i chciałbym żeby trochę młodziej się prezentował. Teraz przechodzi odnowę mechaniczną to i wizualna się przyda.

Podsumowując, prosiłbym o poradę w tej sprawie.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: XT600 3TB 1997 r. - renowacja plastików

Post autor: terenowiecc »

bobik123
Lubiący błoto
Posty: 62
Rejestracja: 14 wrz 2015, 20:44
Motocykl: XT 600

Re: XT600 3TB 1997 r. - renowacja plastików

Post autor: bobik123 »

Na plastiki od xt to działa?
kich98
Lubiący błoto
Posty: 24
Rejestracja: 07 sty 2016, 18:02
Motocykl: Yamaha xt 600 2kf

Re: XT600 3TB 1997 r. - renowacja plastików

Post autor: kich98 »

Na dt 125 działa spróbuj jak plastiki nie są lakierowane to bez problemu.
ODPOWIEDZ