Wymiana Ramy

Wszystko o tym motocyklu.
fryzjer

Wymiana Ramy

Post autor: fryzjer »

Witam Wszystkich.
Rama w moim 2KF,prawdopodobnie dokończyła swój żywot. :(
Jak wygląda wymiana ramy,od strony prawnej.Powiedzmy,że bym zakupił drugą ramę ze stosownymi dokumentami,czyli:
Dowód rejestracyjny,
Tablica rejestracyjna,
Karta jeśli była wydana.
Przełożył wszystkie podzespoły,do zakupionej ramy.To czy byłby problem z zarejestrowaniem takiego motocykla?
Zastanawia mnie jedna sprawa.Jeśli na umowie Kupna- Sprzedaży, będzie widniała "Rama Motocyklowa",jako obiekt transakcji,to czy wydział komunikacji może potraktować motocykl po złożeniu jako pojazd typu SAM,lub SKŁADAK,a z tego typu pojazdem na pewno będę miał problemy z zarejestrowaniem.
Więc jak powinna być skonstruowana taka umowa KUPNA-SPRZEDAŻY RAMY ,aby nie spotkała mnie tego typu niespodzianka.Może na przykład w umowie wpisać MOTOCYKL NIE KOMPLETNY.Ktoś przerabiał taki temat?.Bardzo proszę o pomoc
Odnośnie samej ramy w moim moto,to postaram się jutro zamieścić zdjęcia ramy,z opisem co w niej nie gra.Jest ona skrzywiona.Pytanie tylko,czy nadaje się ona do szrotowania,czy nie jest jeszcze tak tragicznie i trochę pojeździ.W sumie to nawet nie mam kogo się poradzić.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiana Ramy

Post autor: Pawlo »

Moim zdaniem kupujesz ramę jako motocykl i dalsza procedura jest standardowa jakbyś kupił inne moto. Starą ramę wyrejestruj, wypowiedz OC i zezłomuj, jeśli wydział wymaga kwitu zezłomowania. Generalnie w przypadku pojazdów wszystkie elementy, które nie mają nr nadwozia, czyli poza ramą/karoserią, są elementami wymiennymi. Także moim zdaniem tak będzie najprościej, żebyś się nie władował w bagno, bo później będziesz latał przez pół roku między SKP a wydziałem komunikacji ;)
Obrazek
fryzjer

Re: Wymiana Ramy

Post autor: fryzjer »

Dziękuję Pawlo. :browar: . O taką odpowiedź mi chodziło.Sprawa jasna.Ramę kupuję jako motocykl .Rejestruję ,opłacam jak każdy inny pojazd.A starą na żyletki.
fryzjer

Re: Wymiana Ramy

Post autor: fryzjer »

Więc dodaję zdjecia.Co o tym myślicie.Rama na szrot?
fryzjer

Re: Wymiana Ramy

Post autor: fryzjer »

C.D. zdjęć
fryzjer

Re: Wymiana Ramy

Post autor: fryzjer »

C.D,Zdjęć
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Wymiana Ramy

Post autor: Gacek »

Moim zdaniem z dolegliwości jakie opisujesz - nie robił bym sobie problemu (bo można to zniwelować ) oprócz jednego elementu odcinka ramy pod zbiornikiem tu miał bym cykora aby się z tym bawić -prostować :?
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Wymiana Ramy

Post autor: qpa »

Od czego ją tak powichrowało?

Imo lepiej tą zezłomować i wrzucić prosta, to koło główki ramy nie wróży nic dobrego
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiana Ramy

Post autor: Pawlo »

Zadupek to pół biedy, ale ten przód trochę lipa. Też szukałbym prostej.
Obrazek
fryzjer

Re: Wymiana Ramy

Post autor: fryzjer »

Dzięki za odpowiedzi.Jak byście Mieli jeszcze jakieś uwagi,to bardzo chętnie posłucham.
Póki co, będę na razie delikatnie jeździł i regularnie obserwował.Na razie nie będę kupował drugiej ramy,bo trochę ciężko u mnie teraz z groszem.Jednak w przyszłości druga rama :slinka: ,a ta na złom :( .W sumie to zastanawiające jest,że mimo takich "obrażeń",motocykl dobrze się prowadzi.Tzn,Nic nie ściąga zarówno przy jeździe na wprost,zakrętach,hamowaniu.Może dlatego,że motocykl rozpędzałem tylko do 80-90 km/h. Szybciej jechać, się trochę boję.Boję się,że moto może wpaść w jakieś drgania/wibracje. :gleba:
Faktycznie najgorzej,że przekrzywiona jest rura,pod zbiornikiem paliwa,oraz uszkodzone okolice główki ramy.Z tym to chyba nic już nie da rady zrobić.
Tak się zastanawiam.Jeśli rama jest przekrzywiona,to co na to silnik.Wiadomo.Silnik w XT ,częściowo pełni rolę wzmacniającą samej ramy.Jest jakby jej częścią.Jeśli z ramą coś nie tak,to czy przypadkiem nie ucierpią na dłuższą metę,mocowania silnika do ramy.W sensie któreś pęknie/ułamie się lub ukruszy.? Dobrze kombinuję,czy raczej przesadzam?
qpa pisze:Od czego ją tak powichrowało?

Imo lepiej tą zezłomować i wrzucić prosta, to koło główki ramy nie wróży nic dobrego
Motocykl zaliczył potężną :gleba: .Wpadł do rowu,gdzie leżały bardzo duże kamienie polne.Motocykl obróciło w powietrzu.Żeby nie było,tych kamieni,skończyłoby się na kilku połamanych plastikach.A tak,praktycznie wszystko co wystawało,zostało uszkodzone..Jak udało mi się wszystko skompletować,to teraz wyszedł kwiatek z ramą.Dodatkowo,tylny bagażnik,też nie pomógł ramie.Prawdopodobnie,częściowo też przyczynił się do uszkodzenia ramy w tylnej części,od strony zadupka. Zablokował się o kamienie i motocykl bezwładnością wyrwał go z mocowań.Więc,mała rada.Jeśli Ktoś planuje,upalać motocykl w terenie i ma w planie :gleba: :lol: ,to wskazane byłoby jego wymontowanie.
Jak na ironie z plastików, bez najmniejszego szwanku wyszły te owiewki ze zbiornika paliwa,czyli te elementy,które najczęściej w trakcie wywrotki pękają w XT.
Jak coś mi się przypomni to będę pisał.
ODPOWIEDZ