Wybór modelu XT 600...Rady???

Wszystko o tym motocyklu.
mallory

Re: Wybór modelu XT 600...Rady???

Post autor: mallory »

fakir pisze: Sprzęt jest tak dobry, jak dobry ma serwis :)
::::))) 100% zgody....

Igorro pisze:.. Dlatego uważam że lepiej dołożyć i kupić coś nowszego i przede wszystkim z lepszym zawieszeniem ;)
..
Ale konkretnie... co i za jaką cenę.. jakiś przykład... śledzę ceny tener 600 od dawna i od pół roku szaleją... a kolega chce tenerę 600 i wg. portali aukcyjnych to właśnie do tenery będzie musiał dołożyć:::)))
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Wybór modelu XT 600...Rady???

Post autor: terenowiecc »

Igorro pisze:tak jak kolega wyżej pisał. XT to już stary sprzęt i to nie jest prawda że nie jest taki niezawodny, wiek robi swoje. Mam xt 43f w którym nie oszukujmy się zawias jest tragiczny. Dlatego uważam że lepiej dołożyć i kupić coś nowszego i przede wszystkim z lepszym zawieszeniem ;)

tak btw. Na zeszłorocznym tukanie głównie to xt nawalały. Przed samym rajdem jednemu koledze poszedł rozrusznik, jeden składał go jeszcze na polu namiotowym. Mi się skończyła waha jak dolałem to miał problemy z pracą na luzie, poprostu gasł.
Kwestia czego oczekujesz, nic więcej ;)
Wilkolak5
Czyścioch
Posty: 6
Rejestracja: 24 lut 2018, 17:45
Motocykl: Honda Xl 350 R

Re: Wybór modelu XT 600...Rady???

Post autor: Wilkolak5 »

Witam. Dzięki za odpowiedzi. Co do zawieszania w XT , to gdy nie będzie mi pasowało to bez żalu zmienię na lepsze, z innego motocykla. Co do wyboru, że dlaczego XT, to myślę że tak jak inni staję przed dylematem co wybrać. A że nie mogę mieć jednocześnie nakeda, crossa, turystyka i jeszcze jakiegoś starego2T, to muszę wybrać. Chodzi o motocykl do wszystkiego, uniwersalny tj. turystyka szosa plus max. średni teren, dojazdy do pracy, do pogrzebania w wolnej chwili itp. Ceny części i ich dostępność też są na plus.
Planuję wydać na początek ok 3-5 tyś na bazę tj. coś co jeździ, z dokumentami . Ale wiadomo jak jest z planowaniem...
Pytanie do was- czy ktoś podwyższał kierownicę, siedzenie???
Ostatnio zmieniony 02 mar 2018, 23:04 przez Wilkolak5, łącznie zmieniany 1 raz.
Wilkolak5
Czyścioch
Posty: 6
Rejestracja: 24 lut 2018, 17:45
Motocykl: Honda Xl 350 R

Re: Wybór modelu XT 600...Rady???

Post autor: Wilkolak5 »

mallory pisze:
fakir pisze: Sprzęt jest tak dobry, jak dobry ma serwis :)
::::))) 100% zgody....

Igorro pisze:.. Dlatego uważam że lepiej dołożyć i kupić coś nowszego i przede wszystkim z lepszym zawieszeniem ;)
..
Ale konkretnie... co i za jaką cenę.. jakiś przykład... śledzę ceny tener 600 od dawna i od pół roku szaleją... a kolega chce tenerę 600 i wg. portali aukcyjnych to właśnie do tenery będzie musiał dołożyć:::)))


No właśnie co konkretnie kolego Igorro ???
Rozważałem Kle 500, AT, Dominatora, Xl 600 R, Translapa, Dr 650...
mallory

Re: Wybór modelu XT 600...Rady???

Post autor: mallory »

Transalp - co by nie powiedzieć mocno uniwersalny motocykl... ani na trasy, ani w teren... Czyli i na trasę w miarę ok i w teren w miarę ok... ja uważam transalpa za jeden z motocykli do wszytskiego.... niektórzy powiedzą, że jest w takim razie do niczego ale chyba nie w tym przypadku... Jeżeli ma być jeden ... na dojazdy do pracy i na wypad kilka tyś w wakacje i czasmi w lekki teren ... to transalp może być wg. mnie.
Igorro
Lubiący błoto
Posty: 90
Rejestracja: 27 maja 2015, 14:22
Motocykl: Yamaha xt60043F
Husqvarna te250i-kanarek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wybór modelu XT 600...Rady???

Post autor: Igorro »

ttr 600 :) zdecydowanie lepsze zawieszczenie. Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Trzeba o tym pamiętać. O ile mi wiadomo do XT bez problemu można włożyć lepszy widelec ale już z tylnym amorem jest problem.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Wybór modelu XT 600...Rady???

Post autor: Gacek »

Wilkolak5 pisze:
mallory pisze:
fakir pisze: Sprzęt jest tak dobry, jak dobry ma serwis :)
::::))) 100% zgody....

Igorro pisze:.. Dlatego uważam że lepiej dołożyć i kupić coś nowszego i przede wszystkim z lepszym zawieszeniem ;)
..
Ale konkretnie... co i za jaką cenę.. jakiś przykład... śledzę ceny tener 600 od dawna i od pół roku szaleją... a kolega chce tenerę 600 i wg. portali aukcyjnych to właśnie do tenery będzie musiał dołożyć:::)))


No właśnie co konkretnie kolego Igorro ???
Rozważałem Kle 500, AT, Dominatora, Xl 600 R, Translapa, Dr 650...
Co prawda pytanie nie padło pod moim - jednak zapytam ? dlaczego " orbitujesz" w swoich rozwazaniach z sprzetami które śą ciezkie i mają dużą pojemnosć ? :roll: .Aby się dobrze bawić wcale nie jest powiedziane ze musi to być 4t kupisz coś 2t o mniejszej pojenosci i bedziesz miał wiecej fanu i pozostanie ci wiecej kasy w kieszeni jak masz czas i lubisz dłubac przy motku :) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
xt600moto
Lubiący błoto
Posty: 30
Rejestracja: 28 lut 2018, 20:51
Motocykl: xt 600

Re: Wybór modelu XT 600...Rady???

Post autor: xt600moto »

to ja wtrącę swoje trzy grosze z 1 posta wnioskuję że chce kupić do jazdy na co dzień do pracy w sezonie i weekendowe wypady
i jeszcze do tego mało awaryjne przychodzi mi na myśl tylko 2 firmy honda i yamaha już zostały wymienione te motocykle wszystko zależne w jakim stanie kupisz jeżeli ktoś naprawdę dba o serwisowanie motocykla to nie sprzeda zbyt tanio a większość tych motocykli na portalach jest wysłużone to albo kupić od jakiegoś znajomego znając historie tego motocykla albo kupić tani jak najlepszym stanie i zrobić generalny remont chyba że chcesz naprawiać w drodze nic wieczne nie jest jeżeli miał bym jeździć na co dzień to jednak bym wybrał jakiegoś 4 cylindrowego mniejsze koszty ale w terenie nie polatasz

jeżeli chodzi o 2t czy 4t ludzie piszą że 2t w exploatacji niby tańszy prawda jest taka że 2t trzeba dwa razy częściej naprawiać i koszta wychodzą podobne jak nie większe dla 2t czemu pojemność większa np 600 zostały zbudowane do enduro turystyki gdzie te silniki nie są wyżyłowane bo mogli osiągnąć dużo większą moc ,a za to że ma dużą pojemność to moc jest znośna wystarczająca do wagi a silnik jest bardzo trwały np honda xr 650l i xr650r jaka różnica mocy i serwisowania

ostatnio okazało się że crosówki wcale nie są tak wcale lekkie gdzie producent motocykli podawał wagę 105kg do 110kg okazało się że po zalaniu oleju wody benzyny założenie osłon pod silnik chłodnice na ręce innych stopek wydechu motocykle tak naprawdę ważyły od 124kg do 135 kg więc niema co się zbytnio inspirować danymi producenta lepiej samemu poważyć
Igorro
Lubiący błoto
Posty: 90
Rejestracja: 27 maja 2015, 14:22
Motocykl: Yamaha xt60043F
Husqvarna te250i-kanarek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wybór modelu XT 600...Rady???

Post autor: Igorro »

a propo tych ttr, Tu jest bardzo fajna.
https://www.olx.pl/oferta/yamaha-ttr-60 ... 9b3e093502
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Wybór modelu XT 600...Rady???

Post autor: Gacek »

xt600moto pisze:to ja wtrącę swoje trzy grosze z 1 posta wnioskuję że chce kupić do jazdy na co dzień do pracy w sezonie i weekendowe wypady
i jeszcze do tego mało awaryjne przychodzi mi na myśl tylko 2 firmy honda i yamaha już zostały wymienione te motocykle wszystko zależne w jakim stanie kupisz jeżeli ktoś naprawdę dba o serwisowanie motocykla to nie sprzeda zbyt tanio a większość tych motocykli na portalach jest wysłużone to albo kupić od jakiegoś znajomego znając historie tego motocykla albo kupić tani jak najlepszym stanie i zrobić generalny remont chyba że chcesz naprawiać w drodze nic wieczne nie jest jeżeli miał bym jeździć na co dzień to jednak bym wybrał jakiegoś 4 cylindrowego mniejsze koszty ale w terenie nie polatasz

jeżeli chodzi o 2t czy 4t ludzie piszą że 2t w exploatacji niby tańszy prawda jest taka że 2t trzeba dwa razy częściej naprawiać i koszta wychodzą podobne jak nie większe dla 2t czemu pojemność większa np 600 zostały zbudowane do enduro turystyki gdzie te silniki nie są wyżyłowane bo mogli osiągnąć dużo większą moc ,a za to że ma dużą pojemność to moc jest znośna wystarczająca do wagi a silnik jest bardzo trwały np honda xr 650l i xr650r jaka różnica mocy i serwisowania

ostatnio okazało się że crosówki wcale nie są tak wcale lekkie gdzie producent motocykli podawał wagę 105kg do 110kg okazało się że po zalaniu oleju wody benzyny założenie osłon pod silnik chłodnice na ręce innych stopek wydechu motocykle tak naprawdę ważyły od 124kg do 135 kg więc niema co się zbytnio inspirować danymi producenta lepiej samemu poważyć
Na twoim miejscu oszczednie bym sie wyrazał z pozycji oceny wagi - bo na mysli masz zapewne motocykle klasy enduro - motocykl słuzący do jazdy off (nie enduro ) jest o niebo lzejszy :) .
Chociarz do tzw endurzenia w swoim zywocie natknołem się na coś takiego jak KTM FREE RIDE W 2T jak zciagałem moto z przyczepki to popadłem w konsternację :shock: mimo ze posiada homo itp itd to wazy jak rowerek :roll: .Najprostszym efektem redukcji wagi jest muj sprzet na głupich plastikach mozna tak utargać masy ze czapka staje w pionie :lol: .
Jak znajdę chwilę czasu i sił to zapodam coś sensownego (realnie przerobionego ).
Nazywając po imieniu xt ( fabrycznym wykonaniu ) to moto na grzyby a nie do endurzenia po lesie :P zresztą jak wiekszosć motocykli o wiekszej pojemnosci :!: (trzeba wazyć zamiary - siły na realne mozliwosci ) .Jak ktoś posiada TROCHĘ "parY " i umiejetnosci to moze sobie pozwolić na coś wiecej na ile ? ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ