Historia lekkiej wagi .

Wszystko o tym motocyklu.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Historia lekkiej wagi .

Post autor: Gacek »

Pogadamy o pogodzie :) .
Moze o wadze naszych sprzetów :P .
Ja czesto jak mam okazję wazyć podzespoły to kalkuluję z czego mozna zrezygnować aby xt którą upalam była lzejsza i przy tym smigała za przysłowiowym wyczynem jak skarbówka za podatnikiem :lol: .
Ma ktoś ochetę cos dodac wagowego do tematu ja się na obecną chwilę nie bedę wychylał z personalizacją - z prozaistycznego wzgledu :|
Jak ktos ma jakieś nazwimy to masy i moze sie podzielić w temacie to myslę ze wszyscy chetnie poczytamy co i ile wazy w jakim typie ;)
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
86matusz
Lubiący błoto
Posty: 73
Rejestracja: 05 lis 2016, 19:45
Motocykl: FZ 750 XJ 550 XT 600 43f

Re: Historia lekkiej wagi .

Post autor: 86matusz »

Fajny temat!
Jeszcze lepszy tytul,
(wydaje mi sie ze juz kiedys cos o tym czytalem na forum)
moze to bylo przy okazji jakiegos innego watku nie wazne teraz bedzie wszystko na miejscu

Ja mysle ze w xt nsjwiekszym sadlem jest silnik, zdjac z niego mase ciezko
Jedynie co mi przychodzi do glowy to jak ktos ma juz nowszy (no wlasnie od jakiego roku ksiegowi zabronili robic z magnesium? 3tb?) silnik to poszukac kapy z tego stopu

Obnizyc zawieszenie, wywalic zbiornik oleju, grubsze rury na widelcu, wydech pod wachaczem dać, wywalic glowice (albo choziaz sprawic by sie nie krecila) i walek wyrownawazajacy a najlepiej to silnik od 2t np. Takie tpi

I wtedy to orgazm w krzakach,

Wysłane z mojego 6055P przy użyciu Tapatalka
fryzjer

Re: Historia lekkiej wagi .

Post autor: fryzjer »

To ja dodam coś od siebie :D
Yamaha XT600 ,2KF,rok 89. Waga z dowodu rejestracyjnego 153 kg:
1) Rama: 13 kg.
2) Silnik: 48 kg.
3) Półki,lagi,przednie koło z oponą,zacisk,pompka hamulca.Czyli całe przednie zawieszenie z kołem i zaciskiem: 24 kg
4) Goły wahacz.Bez koła tylnego, zacisku i kiwaczek : 5,5 kg
5) Tłumik oryginalny,bez kolektora : 4 kg.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Historia lekkiej wagi .

Post autor: Gacek »

Super panowie 8-) -jak bym na dzien dobry wrzucił obecną masę na sucho swojego moto to zapewne temat by umarł aby nie było tak prosto zaryzykowałem ten tryb podejscia do tematu :P .
Jednak kazde wpisy mile widziane :D
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
fryzjer

Re: Historia lekkiej wagi .

Post autor: fryzjer »

Gacek zapodaj wagę Swojego moto.Jestem ciekaw o ile go odchudziłeś w porównaniu do takiego fabrycznego 2KF.
Bo fabrycznie 3TB sporo utył (strzelam, do około 190 kg), w porównaniu do modelu 2KF.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Historia lekkiej wagi .

Post autor: Gacek »

fryzjer pisze:Gacek zapodaj wagę Swojego moto.Jestem ciekaw o ile go odchudziłeś w porównaniu do takiego fabrycznego 2KF.
Bo fabrycznie 3TB sporo utył (strzelam, do około 190 kg), w porównaniu do modelu 2KF.
:) - wybacz ale chyba nie o to chodzi ;) .
Moze na poczatek zapodam takie małe info np :
koła w moim ori 3tb 17 /21 stalowe obrecze (nie pamietam masy ) róznica do kól obecnych alu obrecze 18/21 to róznica wagi suma 2 kg :) .
I o taki aspekt chodzi a nie chwalenie się :) bo mam lekkie moto - plastiki ori to jakies 5 kg w oryginale zamiennik tego co mam okolice 1kg .
Polecimy dalej tylko nie na zasadzie chwalę się a bardziej wymieniamy się swoimi realnymi spostrzezeniami ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
xt600moto
Lubiący błoto
Posty: 30
Rejestracja: 28 lut 2018, 20:51
Motocykl: xt 600

Re: Historia lekkiej wagi .

Post autor: xt600moto »

ludzie zmieniają baki na tworzywo lub plastiki, oświetlenie zdejmie stelaż lampy zegarów już parę gram urwie można było by wylać olej z ramy i zrobić zbiorniczek oleju mniejszy na coś podobnego jak w ttr i przenieś go do tyłu w ten sposób lżejszy był by przód a z tyłu wyciąć cały tylny stelaż i zrobić nowy z alu to już parę kg by spadło osobiście nie robiłem ale widziałem takie przeróbki na zagranicznym forum najczęściej to ludzie zmienia baki lampy wydech czasem koła to raczej będzie mało osób co próbowało odchudzić motor w bardziej inwazyjny sposób nie wiem czy szybciej nie było by kupić i taniej ramę cross i wstawić pancerny silnik xt
fryzjer

Re: Historia lekkiej wagi .

Post autor: fryzjer »

xt600moto pisze:ludzie zmieniają baki na tworzywo lub plastiki, oświetlenie zdejmie stelaż lampy zegarów już parę gram urwie można było by wylać olej z ramy i zrobić zbiorniczek oleju mniejszy na coś podobnego jak w ttr i przenieś go do tyłu w ten sposób lżejszy był by przód a z tyłu wyciąć cały tylny stelaż i zrobić nowy z alu to już parę kg by spadło osobiście nie robiłem ale widziałem takie przeróbki na zagranicznym forum najczęściej to ludzie zmienia baki lampy wydech czasem koła to raczej będzie mało osób co próbowało odchudzić motor w bardziej inwazyjny sposób nie wiem czy szybciej nie było by kupić i taniej ramę cross i wstawić pancerny silnik xt
Stare XT i Tenere miały oddzielny zbiornik oleju pod tylną kanapą.Sam zbiorniczek jest bardzo lekki.Więc pewnie rama od 3TB,między innymi przez ten element jest cięższa niż w starych XT.
Rama 2KF waży 13 kg."To ile może ważyć mniej rama cross?
Wydaje mi się ,że wycinanie tylnego stelaża i zastępowanie go aluminium,nie da żadnego zysku na wadze.A jeśli tak to raczej "gra nie warta świeczki"
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Historia lekkiej wagi .

Post autor: Gacek »

Mnie natomiast od dłuzszego czasu nie daje spokoju swap koncepcja z eliminacja tylnego stelaza .
W sumie moje moto jest delikatnie ograbione z wagi jednak wszystko co ukradłem odbywa się kosztem masy na tyle .
Jak postawie moto na windzie to aby wyłapać srodek cięzkosci podparty musi być na wysokosci wału korbowego .
Nie wiem jak u was to wyglada ale mnie osobiscie duza masa przeniesiona na przód motocykla sprawia spore problemy :oops: .
Szczególnie odczuwam dyskomfort przy zjazdach , smigając off po niepewnym mokrym terenie tez łapie się ze na maksa wychylam masę ciała na tył aby bezpiecznie lecieć po grzaskim gruncie .Wydaje mi się ze przy moich preferencjach zbiornk paliwa stanowiacy tylny stelaz załatwił by mi sporo - odchudził bym moto a zarazem przeniósł częsc masy z przodu na tył 8-) . Ile mozna urwać na takim swapie ? myślę ze sporo :| .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
xt600moto
Lubiący błoto
Posty: 30
Rejestracja: 28 lut 2018, 20:51
Motocykl: xt 600

Re: Historia lekkiej wagi .

Post autor: xt600moto »

pisząc o zbiorniczku oleju myślałem o xt 600E stelaż alu myślę że max 1,5 kg byś urwał najlepiej jak by ktoś miał starą ramę co się na złom nadaje skrócić o stelaż i z ważyć to by było wiadomo czy jest sens czemu pomyślałem o stelaży dlatego że w kawasaki klr 650 jest odkręcany i waży jakieś 6 kg to myślę ze ten w xt też będzie z 4 kg ważył kiedyś jak rozbierałem jakiś wahacz stalowy to w środku wahacza była chyba wepchnięta guma ona też mogła by ważyć z 1 kg nie wiem dokładnie do czego ta guma była być może że do wyważenia motocykla lub aby wzmocnić wahacz od drgań ktoś pisał że alu wahacz też będzie lżejszy od ttr i do się go zamontować tyle że krótszy jest chyba

Gacek a jakie masz półki bo nie napisałeś nic o tym czytałem że się tylko zwieszeniem bawiłeś mnie to nurtuje jedno pytanie czy nowsze zawieszenie np ktm czy hondy crf 450 czy dużo jest lżejsze od tego z xt czy ttr mało kto ważył te części i mało jest informacji na ten temat jeżeli chciałeś bak przenieść na tył to tylko przyszło mi do głowy jeżeli lubisz robić w laminacie zrobić formę baku i zrobić z niego filtr powietrza a puchę od filtra wywalić i zrobić pod siedzeniem bak masę byś przesunął na tył zależności ile było by tam paliwa a czy będzie mniejsza masa nie wiem zależy jak zrobisz

fryzjer to jeszcze kwestia jakiego cross bo kiedyś miałem możliwość ważyć gołą ramę cross 250 i ważyła 8 kg i bardziej chodziło o to że w cross jest inna geometria motocykla inaczej ustawione zwieszenie bo rozcinać xt i do kupując części np wahacz zawieszenie baki i wiele innych elementów to wyjdzie drożej jak być od razu kupił np ttr albo jakiegoś crossa no chyba że ma się narzędzia i materiał do wykonywania przeróbek i ma się gdzieś niedaleko złomowisko motocykli i można sobie za grosze części dobrać a tak to myślę że taniej wyjdzie kupić ramę crossa z bakiem i wszystkim i wmontować albo silnik do ramy cross chyba że się nie da albo przeszczepić części z cross do xt np przednie całe zawieszenie felgę tylną bak stelaż dopasować do ramy xt gdybym miał czas i trochę kasy na wydawanie na głupoty to pomyślał bym o zmniejszeniu wagi w xt bo ciekawy jest temat a ja lubię takie majsterkowanie niestety czas mi na takie zabawy nie pozwala i kasa bo materiały trzeba też kupić
ODPOWIEDZ