Historia lekkiej wagi .

Wszystko o tym motocyklu.

Re: Historia lekkiej wagi .

Postprzez Gacek » 31 mar 2018, o 14:31

Pólki w xt są aluminiowe - ja nie odczuwam na obecna chwilę potrzeby zabawy z zawiasem - to co mam w zupełnosci mi na obecną chwilę wystarcza 8-) .
Xt jest fabrycznie konstrukcyjnie przystosowane dla przewozu 2 osób .Ja z tego po prostu nie korzystam :) .
Jak bym wywalił tylny stelarz to odpadnie mi tez masa airbox który bagatela na ile pamietam wazy jakieś 5 kg :roll: .
Druga sprawa to taka ze moje moto ma zwiekszone skoki zawieszeń i wszystko wisi wyzej ;) .158 z paliwem na ile pamietam wazył ostatnio :| .
Silnikowo na ile pamietam korba wał to jakieś 15 kg pomijajac koło z sprzegiełkami rozrusznika sam rozrusznik ,te elementy tez sporo wagi wprowadzają którą ciezko bedzie wyeliminować .
Wyciagnę airbox do czyszczenia to obadam jaką ma pojemnosć , pomyślę czy uda się z tej pozycji podawac paliwo jak bedzie optymistycznie to się zastanowię zweryfikuję z czego ew to zrobić zywica czy alu .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4542
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: Historia lekkiej wagi .

Postprzez xt600moto » 31 mar 2018, o 15:44

z silnikiem to bym nie kombinował no chyba że masz elektryczny rozrusznik nie nożny to dużo wagi by urwał a paliwo jest chyba podawane podciśnieniem nie grawitacyjne właśnie ciekawe czy by dostawał dobrze paliwo na upartego można było by pompe zastosować jak było w dakarówkach z dodatkowymi zbiornikami paliwa w dakarówce jakieś widziałem nad płytą chroniącą silnik był dodatkowy zbiornik oleju co do zwieszenia piszesz że nie masz potrzeby zabawy ale tak sobie tylko gdybam bo nie wiem ile całe nowsze zawieszenie np crf 450 waży dajmy nato w xt jest stara konstrukcja zawieszenie i być może jego elementy dużo ważą jak tam kolega pisał że całe zawieszenie z kołem ważyło 24 kg a nowsze np ważyło by 18 kg to duża różnica ale to tylko gdybanie bo nie mam konkretnych informacji ile waży cały przód od crossa koło lagi pułki i kierownik nie posiadam takiej wiedzy

powiem ci że ja to myślałem że ty więcej urwałeś z kg że bez paliwa z 140kg teraz jesteś na podobnej wadze co ttr no może trochę twoja mniej waży bo moja xt 600E 172kg ale z paliwem około 4 litry tylko ciekawe czy na zakładowej wadze ciężarówek nie oszukują a wbite mam w papiery 156 kg
xt600moto
Lubiący błoto
 
Posty: 30
Dołączył(a): 28 lut 2018, o 20:51
Motocykl: xt 600

Re: Historia lekkiej wagi .

Postprzez Gacek » 1 kwi 2018, o 18:10

Organoleptycznie badajac odwrócony zawias Showa kyb WP CZY SACHS nie sprawia wrazenia lzejszego :roll: .
Masa wleczona po glebie jest wieksza , resorowana mniejsza w stosunku do tradycyjnego .
Zresztą jak bedzie okazja to wysilę sie i zważę dla poruwnania ;) .
Ja niestety mam pancerną osłonę silnika i tu masa poleciała o 2 kg w góre mam zrobioną z zywicy wazy 07 kg ale wciąga mi pod nia tyle błota ze chwila moment wazy co ta z alu :lol: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4542
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: Historia lekkiej wagi .

Postprzez xt600moto » 1 kwi 2018, o 19:17

mi się wydaje że jednak waga zawieszenia może być dużo inna alu tez swoje waży jak jest grube a są zawieszenia z nierdzewki każdy ma inny skok to prawda ale nie wiem co masz na myśli masa wleczona po glebie np wciągałem motor z błota co naprawdę ważył 113 kg 2t na wadze a byłem już tak zmęczony że moje odczucie było takie jak bym z 200+ kg wyciągał i w 3 osoby było ciężko wyrwać z błota tylko każdy ledwo zipał powiem ci że nie wiedziałem że tyle waży airbox ja to myślałem że max 2 kg,
xt600moto
Lubiący błoto
 
Posty: 30
Dołączył(a): 28 lut 2018, o 20:51
Motocykl: xt 600

Re: Historia lekkiej wagi .

Postprzez Gacek » 2 kwi 2018, o 16:00

Moja wersja 94 w dowodzie ma wbite 168 kg wydaje mi się ze to masa "suchego motocykla " bez paliwa :roll: .
Oczywiscie zweryfikuje to info - w pudle leżą wszystkie oryginalne elementy plastiki bak itp itd.
158 kilo z paliwem (na pewno nie był na full dolany ) z opcją powrotu do oryginału moim zdaniem jest niezłym wynikiem bo to ok 16 kg przyjmując 8 l x 0.75 tak mi wychodzi mniej do oryginału pomijajac szczególy typu opony w kostce trzymaki te masy tez swoje robią w stosunku do gołych opon enduro :| .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4542
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: Historia lekkiej wagi .

Postprzez xt600moto » 3 kwi 2018, o 13:10

no trzymaki ważą swoje ja to się zastanawiam czy tublisa na tył nie zakładać każdy zachwala wdasz raz 400 zł i masz spokój czasem się zdarzało że w sezonie parę razy kapcia się łapało a podobno mniej waży od mussa i tańszy i nie trzeba wymieniać co 100 godzin i ciśnienie w oponie można takie niskie zapodać że dobrze się trzyma gleby i tak dobrze trzyma oponę w feldze że na pewno ci nie spadnie ale koszty są ale dobra dętka tez kosztuje na sezon trzeba zimnic z raz bo ile razy można łatać ta detke masa w dowodzie często jest wpisana na pale czyli ktoś siedzi przed kompem nie sprawdzi dokładnie wbije od innego modelu motocykla w serwisówce może prawdę podali ile waży większość ludzi kg dodawali bo kupowali akcesoria do motocykla sam bym się pobawił z by zmniejszyć wagę ale już miejsca w garażu brak czasy tez niema kasy też mi szkoda na widzimisię xt 600E bym zostawił w oryginale jak jest tylko bym kupił jakiś starszy rocznik xt do remontu to bym go wycinał i spawał jak bym chciał jak by nie poszło go bardziej w teren przystosować to może silnik na części by został chyba że całkowicie się się różni ? ale to trzeba by servisówce zobaczyć albo ludzi popytać bo ost to mi więcej przyjemności sprawia siedzenie w garażu jak ganianie po szutrach polach błotach
xt600moto
Lubiący błoto
 
Posty: 30
Dołączył(a): 28 lut 2018, o 20:51
Motocykl: xt 600

Re: Historia lekkiej wagi .

Postprzez Gacek » 4 kwi 2018, o 08:34

Tublis jest ok tyle ze nie bardzo widzę go w xt rozmiar ori koła + szerokosć obreczy no ale jak to juz opanujemy :) to chyba skazany był bym na opony MITASA bo do tej pory wszysko inne jakie miałem okazje uzywac przy przebiciu to pełny kapeć i praktycznie powrót "na rafkach" . :oops: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4542
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: Historia lekkiej wagi .

Postprzez Gacek » 10 kwi 2018, o 20:05

Przyznam się ze przysłowiowo trzepię dupą aby urznąc xt :oops: .
Najbardziej trawi moją uwagę poziom paliwa musiał bym jakas pompkę zapodać :? .
Po drodze rozwiazac parę problemów airbox poupychanie innych mediów .
Pomijajać cały koszmar stworzenia tej konstrrukcji od nowa i rozwałki tego co do tej pory stworzyłem to najgorszy argument jest taki ze ja po prostu wiem ze co bym z tym nie zrobił ulegnie to korekcie bo wszystko wyjdzie podczas uzywania :oops: .
Mam pewien nie fart miejsce garazowania to zimny loch i kiedy normalnie przy sprzyjajacych warunkach zimą mozna by coś podziałać to po prostu u mnie się nie da albo ja jestem zbyt ciepłolubny :lol: .
Zimą i wczesną wiosną mogę isć sobie wypic tam browara i spinkalać szybko aby nie przymarznąć do podłogi :klnie:
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4542
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: Historia lekkiej wagi .

Postprzez xt600moto » 11 kwi 2018, o 10:28

dla tego też uważam że by się przydała druga rama by na niej tworzyć albo mieć 2 motor żeby nie tracić dni na jazdę dobrych bo jak to bywa może wyjdzie a częściej się coś zepsuje ja powiem że na wiosnę bym nie robił bo kto wie ile czasu zejdzie żeby coś dorobić i rozumiem że w zimę nie masz warunków mam garaż z płyt bez ogrzewania i znam ten ból że masz czas chciało by się coś porobić w garażu a tu klucz przykleja się do łapy
xt600moto
Lubiący błoto
 
Posty: 30
Dołączył(a): 28 lut 2018, o 20:51
Motocykl: xt 600

Re: Historia lekkiej wagi .

Postprzez Gacek » 11 kwi 2018, o 18:09

Druga rama :) .
Ja wstepnie na kartoniku z reguły pracuje :) tworze z kartonu model przymierzam ew czynię korekty jak takie wyjdą mniej boli 8-) .Tym razem podobnie postąpie :idea: Zalezy mi tez aby przez taką modernizację mieć łatwieszy dostep w pewne media , amortyzator, gaxniki , czy nawet ułatwione podejscie do smarowania wachacza i jego podzespołow .
W wolnych chwilach bez przeciagu (cisnienia ) sobie z tym podłubie .
Nawet jak ubytek masy bedzie znikomy to uzyskam inny + wstepnie 10 kilo masy powedruje w inny punkt motocykla 8-) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4542
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólnie o XT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron