1. Popuść przewód olejowy przy karterze, ten łączący zbiornik oleju z silnikiem, czyli obok śruby spustu oleju z silnika - dwie imbusowe śruby. Musi polecieć olej, w ten sposób pozbędziesz się pęcherza powietrza pomiędzy zbiornikiem oleju a pompą oleju.
2. Ściągnij gumowy przewód z górnej części zbiornika oleju, ten cienki, który idzie z okolic rozrusznika, wepchnij tam jakąś końcówkę z kompresora, wtłocz powietrze i od razu naciśnij starter żeby silnik zakręcił.
Po chwili olej ukaże się w odpowietrzniku komory filtra oleju.
Powodem sytuacji jest po prostu wysuszony układ magistrali olejowej. Pompa zębata o zazębieniu wewnętrznym, szczególnie już trochę zużyta, nie tłoczy powietrza, a tego jest trochę pomiędzy pompą, a zbiornikiem oleju. Miałem u siebie kilka silników, które świeżo po remoncie zostały po prostu uruchomione, bez sprawdzenia czy obieg oleju "ruszył" - po chwili chwyciło tłok i powtórka z rozrywki...
Co ciekawe, jeśli wlejemy przed takim suchym startem litr oleju do silnika, np. przez inspekcję regulacji luzów zaworowych, to praktycznie cały litr zostanie wtłoczony do zewnętrznego zbiornika oleju, a sekcja zasysająca nadal nie załapie
Yamaha xt 500 tenere
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
-
- Czyścioch
- Posty: 12
- Rejestracja: 07 kwie 2019, 06:02
- Motocykl: Yamaha xt 500 tenere
Re: Yamaha xt 500 tenere
Udało się z tym olejem ale jeszcze jedna sprawa padł mi alternator dostanę gdzieś to mojego motorka a może podpasuje jakiś inny np. Xtz 600?