Brak prądu.

Wszystko o tym motocyklu.
pezeot20
Czyścioch
Posty: 13
Rejestracja: 23 kwie 2019, 05:11
Motocykl: Xt 500

Brak prądu.

Post autor: pezeot20 »

Witam. Problem jest następujący. Po nagrzaniu się silnika następuje brak prądu na zegarach. Nie ma świateł i klaksonu. Pacjent to Yamaha xt500 1979 lub 1981. Jestem zopelnym laikiem i to mój pierwszy moto. Proszę o prosty opis co i jak sprawdzić żeby dojść do sedna sprawy. Dodam że jak jest zimny to wszystko działa. Dzięki za odpowiedzi.
fryzjer

Re: Brak prądu.

Post autor: fryzjer »

A jak przegazujesz ostro silnik,to światła i inne odbiorniki się pojawiają?
pezeot20
Czyścioch
Posty: 13
Rejestracja: 23 kwie 2019, 05:11
Motocykl: Xt 500

Re: Brak prądu.

Post autor: pezeot20 »

No w tym problem ze nie. Wcześniej jazdzlem trochę bez akumulatora i wtedy na wyższych obrotach swiecilo. Jakieś 150 km łącznie. Jak założyłem aku prąd był. Liczniki i kontrolki świeciły. Po włączeniu świateł żarówka powoli robiła się jaśniejsze aż wkoncu normalnie swiecila. Jakieś 10km jazdy i brak pradu. Motor chodzi ale nie ma świateł, klaksonu, kierunków i żadne kontrolki i zegary nie świecą. Aku jest naładowane, bezpiecznik cały. Jakiś przekaźnik mógł się spalić? Jakiś moduł? Co sprawdzić i jak?
fryzjer

Re: Brak prądu.

Post autor: fryzjer »

Tak się spytam.
Jaki masz założony akumulator.Stare XT500 ma chyba instalację 6v.Nie założyłeś przypadkiem 12V?.
Jak jeździłeś bez akumulator,to miałeś zamontowany chociaż kondensator,czy nic nie było podłączone w miejscu akumulatora?
Jak jeździłeś bez akumulatora,to miałeś włączone światła?

Robiłeś jakiekolwiek pomiary?
Możliwe,że padł Ci regulator napięcia.
Ewentualnie uszkodziła Ci się cewka magneta,ale to raczej mało prawdopodobne.
pezeot20
Czyścioch
Posty: 13
Rejestracja: 23 kwie 2019, 05:11
Motocykl: Xt 500

Re: Brak prądu.

Post autor: pezeot20 »