Weryfikacja Stanu oryginalności silnika

Wszystko o tym motocyklu.
fryzjer

Weryfikacja Stanu oryginalności silnika

Post autor: fryzjer »

Mam takie pytanie.
Czy istnieje możliwość w XT 600 sprawdzić, wizualnie czy silnik jest fabrycznie skręcony od zjechania z taśmy produkcyjnej?

Chodzi mi o zweryfikowanie w sposób wizualny,czy tłok już był wymieniany, głowica ściągana,silnik rozpoławiany,itd, bez rozbierania głowicy,cylindra.
Oczywiście nie mówię tu o bocznych pokrywach,sprzęgle,trybach dostępnych po zrzuceniu bocznych dekli.

Pytanie tak z ciekawości,z nadmiaru czasu ;)
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Weryfikacja Stanu oryginalności silnika

Post autor: ArturS »

na 100% będzie widać na przynajmniej kilku śrubach że coś było kręcone, Dość upierdliwie odkręca się nakrętki cylinder-głowica, na nich najczęściej widać oznaki odkręcania.
fryzjer

Re: Weryfikacja Stanu oryginalności silnika

Post autor: fryzjer »

Dziękuję Artur,
Właśnie o coś takiego mi chodziło.Dzisiaj sobie dokładnie obejrzę te śruby i nakrętki.
Bo raczej na plomby to nie ma co liczyć :lol: Raczej Japończycy takich nie zakładali.
fryzjer

Re: Weryfikacja Stanu oryginalności silnika

Post autor: fryzjer »

Obejrzałem dokładnie z lupą te śruby i nakrętki i wygląda,że nie ma na nich śladu ,żeby głowica była demontowana.Dodatkowo nie widać,żadnych wgnieceń od śrubokręta,czy coś w tym stylu.
Czyli wygląda,że wszystko jest fabrycznie skręcone. :D

Motocykl ma zużyty wałek zębatki zdawczej :(

Aktualny przebieg to 52000 km.Model 2KF, rocznik 1989.
Załóżmy ,że to oryginalny przebieg.
Pytanie.
Jaki jest w stanie osiągnąć przebieg ten silnik bez remontu,czyli rozpoławiania silnika,wymiany łożysk,regeneracji głowicy ,szlifu cylindra i wymiany tłoka?

Motocykl aktualnie jeździ od 10 lat na oleju mineralnym API SG
Od około 2 lat, olej wymieniam 2 razy w roku.Na zimę olej 10W40, a na lato zalewam 20W50.
Motocykl bardzo rzadko orany w błocie.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Weryfikacja Stanu oryginalności silnika

Post autor: ArturS »

52000 to przebieg, przy którym zdecydowana większość XT/TT jest już po pierwszym remoncie góry lub kopci spore ilości oleju. Szczególnie dotyczy to wersji XT600 3TB i TT600 S/E/R/RE - bierze się to tego nieszczęsnego filterka na prawym gaźniku, czego nie ma w starszych wersjach.

Jakim cudem zużył się wałek? Nakrętka była niedokręcona? W moim coś takiego się stało, uklepało gwint na wałku. Ale że połapałem się o tym chwilę po remoncie, to przejeździłem tak kolejne 40tys.km z innym patentem zamiast nakrętki.
fryzjer

Re: Weryfikacja Stanu oryginalności silnika

Post autor: fryzjer »

No ,więc o tym zużytym wałku kiedyś lata temu zakładałem temat na forum.

viewtopic.php?f=2&t=1472

Tak w skrócie, to po kupnie przejeździłem motocyklem około 3 lat, zanim zorientowałem się,że nakrętka jest poluzowana :lol:
Jakiś fachowiec , nie włożył podkładki zabezpieczającej nakrętkę przed odkręceniem. :P

Z tym sobie poradziłem tanim, prostym i skutecznym patentem.Jak by kogoś interesowało,to opiszę tę naprawę.
Wałek do dzisiaj żyje.,

Czytałem , o tym Twoim patencie na gwint wałka, chyba na innym forum, opisywałeś jak sobie z tym poradziłeś.No 40 tyś km.No niezły wynik :goodjob:

Artur.Trochę mnie zaniepokoiłeś informacją,że XT zaczynają się sypać przy takim przebiegu.Liczyłem raczej na przebieg w okolicach 70 tyś do pierwszej poważniejsze naprawy-regeneracji :oops:
Na dniach,skombinuję jakiś tester ciśnienia cylindra i zobaczę z ciekawości w jakiej kondycji jest tłok z cylindrem.Ale raczej przy tym przebiegu,nie ma co liczyć na rewelacje.
Spore ilości,to znaczy ile?
O co chodzi z tym filterkiem? Ja takiego nie mam.Czy chodzi o to,że zapycha się,czy rozszczelnia?
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Weryfikacja Stanu oryginalności silnika

Post autor: ArturS »

70,100, czy 130tys. (yeoup) można nalatać bez remontu, ale to już zależy jak moto jeżdżone i dbane.

Filterek na prawym gaźniku ma w oryginale wewnątrz gąbkę, która się wykrusza i zaczyna tamtędy ciągnąć syf spod kół. Raz mi się trafił przypadek, że piach tamtędy zaciągnęło, prawa przepustnica zatarta, na cylindrze brak śladów honowania, świecił się jak psu jajca.
fryzjer

Re: Weryfikacja Stanu oryginalności silnika

Post autor: fryzjer »

Więc tak.Wczoraj zmierzyłem ciśnienie cylindra.
Na ciepłym cylindrze wyszło przy 5 kopnięciach między 11 a 12 barów.
Manometr jest chiński zapożyczony z kompresora,wiec przyjmując jego błąd,zakładam,że realne ciśnienie wynosi między
10 a 11 bar.
To dobry wynik?.Niby minimum to 9 bar.Ale ja musiałem kopnąć aż 5 razy.Więc sam już nie wiem
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Weryfikacja Stanu oryginalności silnika

Post autor: ArturS »

Masz książkowo.
fryzjer

Re: Weryfikacja Stanu oryginalności silnika

Post autor: fryzjer »

Artur.To ja w takim razie mam pytanie.
Czy jeśli kompresja jest ok.To dla czego strasznie ciężko, zmusić ten motocykl do postawienia na tylne koło.Praktycznie nie idzie poderwać przodu z samego gazu,na 2 biegu ..Dodatkowo max prędkość to max 130km
Przełożenie to 15 39.Silnik szary.
ODPOWIEDZ