pompowanie zawieszenia...

Forum dotyczące nadwozia, zawieszenia, układu hamulcowego, napędowego, ogumienia i innych podzespołów nie związanych z silnikiem.
Awatar użytkownika
yadam
Po kostki w błocie
Posty: 219
Rejestracja: 02 kwie 2010, 08:12

pompowanie zawieszenia...

Post autor: yadam »

...witam i pytanko dla zorientowanych w temacie.
byly w niektorych XT wentyle na lagach sluzace do pompowania zawiechy,czy ktos sie orientuje czy oprocz tych wentyli bylo w srodku cos jeszcze ?
czy moge do swojego modelu 3tb wsadzic takie kapsle i pompowac lagi?
p.s.
czy da sie takie kapsle z wentylami kupic? czy raczej jest to nie osiagalne?
Awatar użytkownika
Tomiacho
Po kostki w błocie
Posty: 330
Rejestracja: 31 mar 2010, 22:04
Motocykl: XT 600 43f
Lokalizacja: Piła

Re: pompowanie zawieszenia...

Post autor: Tomiacho »

Ja rozbierałem swoje bo też mam pompowane. I w środku nie ma nic specjalnego. Podejrzewam że można założyć do zwykłych takie wentyle. Jak okręcisz to odskoczy ci sprężyna i podkładka z tulejką dystansowa.
Cold and Ugly

Ręce w błocie, chuj w tawocie to crossowiec przy robocie
Awatar użytkownika
yadam
Po kostki w błocie
Posty: 219
Rejestracja: 02 kwie 2010, 08:12

Re: pompowanie zawieszenia...

Post autor: yadam »

a jakie tam cisnienie sie pompuje ?
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: pompowanie zawieszenia...

Post autor: terenowiecc »

yadam pisze:a jakie tam cisnienie sie pompuje ?
Ok 1atm.
Awatar użytkownika
yadam
Po kostki w błocie
Posty: 219
Rejestracja: 02 kwie 2010, 08:12

Re: pompowanie zawieszenia...

Post autor: yadam »

terenowiec czy tez potwierdzasz slowa kolegi tomiacho ze lagi oprocz kapsli z wentylami innych "tajemnic" nie maja
Awatar użytkownika
Tomiacho
Po kostki w błocie
Posty: 330
Rejestracja: 31 mar 2010, 22:04
Motocykl: XT 600 43f
Lokalizacja: Piła

Re: pompowanie zawieszenia...

Post autor: Tomiacho »

Ja pompuje 0,8 atm. a 1,5 to już jest masaktrycznie twardo. Ale mam tam nowy olej wiec może dlatego. A to prosta zawiecha tam nic nie ma.
Cold and Ugly

Ręce w błocie, chuj w tawocie to crossowiec przy robocie
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: pompowanie zawieszenia...

Post autor: terenowiecc »

1,5atm to beton. Ja pompuję max 1,2atm ale zazwyczaj jest to ok 1.
Co do budowy lag to nie mam pojęcia, nie widziałem zawiechy od 3TB aczkolwiek wydaje mi się, że oprócz kapsli niczym się nie różnią...no oczywiście poza skokiem. Czy tak jest na pewno nie wiem, więc niech wypowie się ktoś bardziej ogarnięty w temacie.
Awatar użytkownika
yadam
Po kostki w błocie
Posty: 219
Rejestracja: 02 kwie 2010, 08:12

Re: pompowanie zawieszenia...

Post autor: yadam »

dziekuje za wypowiedzi i zachecam do napisania paru slow tych co juz przy tym grzebali ;)
terenowiec wiem ze ten skok w starych zawiechach byl lepszy ale...
1. nie wiem jak by to wygladalo i jak sie sprawowalo z nizszym tylem bo z tego co wiem to "stary" tyl byl rowniez wyzszy (skok)
2.nie bardzo mam kase zeby wypakowac za lagi 300pln +wysylka+nowe uszczelniacze=nowy olej... :cry:
3.nie wiem w jakim stanie trafia mi sie sprezyny (moze juz miekkie flaki)
4.przestrzegam dobrej pozycj na motocyklu i raczej nie mam problemow z dobijaniem zawiechy
5....nie eksploatuje tego motocykla jak hard enduro
ale...poszukuje rozwiazania na szybkie utwardzenie w celu zabawy w piasku
pzdr
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: pompowanie zawieszenia...

Post autor: Pawlo »

Yadam, schematy, dla porównania ;)

43F (16, 17 to zawory, wentyle):
http://img.partscat.ru/new/power/L/ec/e ... e9b44b.png

3TB (ostatnie roczniki)
http://img.partscat.ru/new/power/L/53/5 ... 9fff87.png
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomiacho
Po kostki w błocie
Posty: 330
Rejestracja: 31 mar 2010, 22:04
Motocykl: XT 600 43f
Lokalizacja: Piła

Re: pompowanie zawieszenia...

Post autor: Tomiacho »

No ja to rozbierałem jak olej wymieniałem to nie było tam nic oprócz tych nakrętek z wentylem wiec myślę że dałoby rade założyć. Tam jest drobny gwint. W poprzednim suzuki jakie miałem była z góry regulacja w tam było troche najebane w środku tu jest prościzna. Tylko zastanawiam się czy przez to ci nie wypruje uszczelniaczy. Bo moje lagi są przystosowane to większego ciśnienia. A nie wiem jak w twoim modelu. jak średnica sie zgadza i skok gwintu to wentyle da się założyć.
Cold and Ugly

Ręce w błocie, chuj w tawocie to crossowiec przy robocie
ODPOWIEDZ