XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..

Forum dotyczące nadwozia, zawieszenia, układu hamulcowego, napędowego, ogumienia i innych podzespołów nie związanych z silnikiem.
fryzjer

Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..

Post autor: fryzjer »

kempes pisze:Spójrz w instrukcję na przekrój... Łożyska są osadzone w wahaczu, a tulejki stanowią bieżnię wewnętrzną dla tych łożysk. Po wyjęciu wahacza z ramy najpierw wyciągasz tulejki i po nich łożyska. Jeśli tuleje u Ciebie są zapieczone to znaczy, że od bardzo dawna nikt ich nie smarował, a po uszczelniaczach wiele nie zostało.
Może spróbuj wybić tuleje ostrożnie uderzając w nie młotkiem przez wałek z miękkiego materiału (np. aluminiowy lub coś podobnego co masz pod ręką) o odpowiedniej średnicy.

U mnie te tulejki wyszły stosunkowo lekko. Wystarczyła siła w palcach. :P

Kempes.Te tulejki o których Piszesz,też bez problemu mi wyszły.Bardzo często pakowałem smar przez kalamitki.
Mi chodzi o tulejki,które są "wprasowane"//wciśnięte w wahacz.Te tulejki ani drgną
Zdjęcie przesyłam w załączniku.Zastanawiam się czy w ogóle je ruszać,że by nie narobić sobie "biedy".
Przy próbie wymontowania jednej z nich,przy pomocy długiego śrubokręta :P ,jedna z nich delikatnie się wykruszyła
Dobrze,że nie waliłem młotem :lol:
kempes
Lubiący błoto
Posty: 34
Rejestracja: 16 paź 2016, 15:10
Motocykl: sv 650

Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..

Post autor: kempes »

Ahaaaa, Tobie chodzi o te tuleje z tworzywa. Nie wiem czemu wbilem sobie do łba, że mowa jest o tych głównych :facepalm:
Te tuleje wyjdą 'sciagaczem' z pręta gwintowanego i podkładek. Ja jako tuleje do ściągania użyłem klucza nasadowego bo pasował idealnie :)
fryzjer

Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..

Post autor: fryzjer »

To jest jakieś tworzywo.A to niespodzianka.
Dzisiaj wieczorem dokładniej obadam sprawę.Pokombinuję z tym prętem i podkładkami,ewentualnie za Twoją radą spróbuję dopasować klucz nasadowy.
Dziękuję kempes za pomoc :browar:
ODPOWIEDZ