scottoiler (pomoc)

Forum dotyczące nadwozia, zawieszenia, układu hamulcowego, napędowego, ogumienia i innych podzespołów nie związanych z silnikiem.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
scania1213
Lubiący błoto
Posty: 98
Rejestracja: 09 wrz 2012, 18:56
Motocykl: Yamaha xt 600-2KF 89r.
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

scottoiler (pomoc)

Post autor: scania1213 »

Hej!:)
Moje pytanie,to Jak podłączyć scottoiler o taki -->
Spoiler:

Teraz tak. Jak podłączyc ten caly kabel podciśnieniowy który trzeba (chyba) podłączyć pod kruciec. Mam to włożyć w tą rurkę ? (Artur, myślę, że nie masz nic przeciwko, że posłużę sie Twoim zdjęciem) -->
Spoiler:

Kabel odpowietrzający mam bez filterka (bynajmniej nowe wychodziły z filterkiem powietrza) czy mam go kupić, czy sama rurka wystarczy ?
I gdzie podpiąć ten lejek przez który będzie lał się olej. Przed tylnią zębatką, tak aby wpadał pomiędzy łańcuch a zębatke, czy inaczej ?

i przy okazji zapytam.. Na alledrogo jest wiele świec, jedne za 15 drugie za 50 zł. Czym się sugerować w kupnie świecy ?

Pozdrawiam.
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 522
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: scottoiler (pomoc)

Post autor: Krzsiek »

Tak, ta czarna rurke wpinasz w krociec w kroccu. Jak silnik pracuje, tlok robi zmienne podcisnienie, ktore zasysa bezyne z powietrzem przez gaznik. Czesc tego podcisnienia wykorzystywana jest przez to ustrojstwo. Napedza ono pewnie jajkas membrane w sodku ktora tloczy olej ta dluga rurka z koncowka. Im silnik szybciej pracuje tym wiecej pompuje.

Druga rurka wchodzi powietrze, ktore musi wejsc na miejsce wypompowanego oleju. Wiec jak mozna sie domyslec powietrze prawie tam nie przeplywa, a filtr ma nie wpuscic brudu w olej. Mozesz kupic, mozesz przystosowac, mozesz cos wykombinowac.

Co do swiec, znajdz symbol swiecy przeznaczonej do twojego sprzeta. Zazwyczaj jest to oznaczenie ngk albo denso. Do znalezienia tez na ich stronach.

Oprocz zwyklych tradycyjnych swiec, masz tez swiece np irydowe, gdzie koncowka po ktorej skacze iskra zrobiona jest z irydu. Jest on bardziej odporny na zuzycie od warunkow panujacych w cylindrze od stali, dzieki czemu w swiecy moze byc ciensza koncowka. A na szpiczastej bardziej lubi iskra skakac.
Ale iryd jest drozszy od stali wiec i swiece drozsze. Denso z kolei robi jeszcze dodatkowo z kilkoma ramieniami i nazywa to spitfire.

Model świec zwykłych i tych droższych znajdziesz jak pisałem w katalogach na stronach producentów.

Te z cienka końcówką bardziej skupiają iskrę, czyli ułatwiają zapłon. Sa tez trwalsze.
Ale jak będziesz jeździć na zwyklych to tez będzie wszystko działać.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: scottoiler (pomoc)

Post autor: Pawlo »

Krzsiek pisze:Im silnik szybciej pracuje tym wiecej pompuje.
Napisałeś trochę na skróty :mrgreen: Podciśnienie zależy bardziej od stopnia otwarcia przepustnicy przy danych obrotach, przykładowo przy hamowaniu silnikiem mamy dość spore podciśnienie, a przy odkręconej do końca manecie małe.
Obrazek
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 522
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: scottoiler (pomoc)

Post autor: Krzsiek »

Masz racje. Ale z grubsza więcej kreci więcej leci, nawet jak nie jedzie.
Awatar użytkownika
scania1213
Lubiący błoto
Posty: 98
Rejestracja: 09 wrz 2012, 18:56
Motocykl: Yamaha xt 600-2KF 89r.
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: scottoiler (pomoc)

Post autor: scania1213 »

Dzięki Krzychu za miłą i na temat lekturkę, o taką odpowiedź właśnie mi chodziło. Miłej zimy, trzymaj się :)

A którędy mam nalac olej? Odkręcić górę, dół czy może jakoś przez szlaufik?
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 522
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: scottoiler (pomoc)

Post autor: Krzsiek »

Nie wiem jaki masz, bo w zyciu w reku tego nie mialem. Ale wg instrukcji scottoilera olej wtlacza sie chyba odpowiewtrzeniem, albo innym otworem ktory jest normalnie zaslepiony, przy pomocy bytelki z wezykiem.

http://www.scottoiler.com/images/storie ... _guide.pdf

tu pokazuja umiejscowienie koncowki wylotowej
http://www.scottoiler.com/component/opt ... _download/

reszta
http://www.scottoiler.com/uk/support/installation.html
Awatar użytkownika
scania1213
Lubiący błoto
Posty: 98
Rejestracja: 09 wrz 2012, 18:56
Motocykl: Yamaha xt 600-2KF 89r.
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: scottoiler (pomoc)

Post autor: scania1213 »

Ok, dzięki ! :)
Awatar użytkownika
scania1213
Lubiący błoto
Posty: 98
Rejestracja: 09 wrz 2012, 18:56
Motocykl: Yamaha xt 600-2KF 89r.
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: scottoiler (pomoc)

Post autor: scania1213 »

Hej.. Mam bardzo duży problem z tym scottoilerem. Nie chce w ogóle pchać oleju. Gdy dobrze dmuchne w rurkę odpowietrzającą, to idzie ale dosłownie sekundę. Ma ktoś jakiś pomysł, co może być przyczyną ?
Tecza
Po kostki w błocie
Posty: 226
Rejestracja: 18 paź 2013, 08:36
Motocykl: XT 43f
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: scottoiler (pomoc)

Post autor: Tecza »

Regulowales intensywność smarowania? To czarne pokrętło u góry zbiorniczka.Powinna być skala 1-5.
Awatar użytkownika
scania1213
Lubiący błoto
Posty: 98
Rejestracja: 09 wrz 2012, 18:56
Motocykl: Yamaha xt 600-2KF 89r.
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: scottoiler (pomoc)

Post autor: scania1213 »

Tak bawiłem się nim. Nawet na maximum nic nie kapie.. nie mam zielonego pojęcia co jest grane.
membranka napewno jest dobrze, bo gdy był pusty to słychać i czuć było jak pracuje,
ODPOWIEDZ