Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

Forum dotyczące nadwozia, zawieszenia, układu hamulcowego, napędowego, ogumienia i innych podzespołów nie związanych z silnikiem.
elekrytyk
Lubiący błoto
Posty: 26
Rejestracja: 27 lut 2010, 18:08
Motocykl: Komar 232, HD Dyna 1.6, Yamaha XT600E

Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

Post autor: elekrytyk »

Hej
Dzis mialem okazje przejechac sie na ... "normalnej" XT i okazalo sie ze w porownaniu z moja jest duzo twardsza.
Zakladam ze jednak wymiana oleju w lagach na przodzie, ale tyl byl wyraznie wyzej, czy slyszeliscie o jakims patencie na podwyzszenie moto na tylnym zawieszeniu?
Pozdrawiam
Yamaha XT, Kawasaki Versys
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

Post autor: terenowiecc »

Miałem podobne odczucia jak przejechałem się Maziego 1VJ. Zawias w moim 43F w porównaniu z jego w 1Vj to była porażka - miękki, wybity. W zimie przy okazji małego remonty postanowiłem się za to zabrać.
Wymieniłem uszczelniacze, olej i wymieniłem tulejki dystansowe na dłuższe o 2cm. Olej zalałem taki jak podaje serwisówka - 10W. Czy to coś pomogło? Różnica jest ogromna, zawias siedzi wysoko i jest dużo sztywniejszy, świetnie wybiera wszystkie nierówności. Ani razu mi nie dobił, co wcześniej zdarzało się często.
Tył też u mnie siedział nisko i był zbyt miękki. Miałem w zapasie drugi amor i przy okazji przeglądu tylnej zawiechy postanowiłem go wymienić. W porównaniu z moim starym jest on nieco dłuższy i ma dużo mniej skręconą sprężynę. Różnica? Również widać poprawę, bo teraz tył moto jest zdecydowanie wyższy i czuć, ze jest sporo sztywniejszy.

Po tych zabiegach zawias w mojej Kozie pracuje na prawdę dobrze, ładnie wybiera nierówności, moto dużo lepiej się prowadzi.
Stary amor zostawię i może kiedyś jak będzie trochę grosza to dam do regeneracji.
Awatar użytkownika
endurovoyager
Lubiący błoto
Posty: 51
Rejestracja: 26 maja 2010, 20:44
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

Post autor: endurovoyager »

Tył to w wiarę prosta sprawa. Wystarczy wymienić sprężynę lub ją skręcić jeśli jeszcze się da. Jeśli wymiana to przy masie maszyny i kierowcy u mnie 100 kg zamówiłem 85 Nm i jest ok z tym że ja mam ohlinsa gazowego. Z przodu olej nowy na pewno poprawi sytuację 10 W lub rozrobić z 5W i uzyskać 7,5W u mnie to super działało. A nad sprężynę dać tuleję max 20mm lub dać sprężynę zaworową np: od Stara. ja tak miałem i było super do puki nie zacząłem dzidować na pustyni i tam wszystko klękło :evil: stąd "Przeszczep" http://www.yamahaxt.pl/viewtopic.php?f=17&t=292
Obrazek
Zeet
Czyścioch
Posty: 8
Rejestracja: 09 maja 2010, 00:21
Lokalizacja: Restarzew Cm. / GP

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

Post autor: Zeet »

XT jedna nie równa drugiej, tenera 1vj i 3aj miały większy skok zawieszenia w porównaniu do 3tb
lasko
Czyścioch
Posty: 8
Rejestracja: 31 gru 2009, 15:27

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

Post autor: lasko »

:ugeek: witam
dospawana tuleja do amora /góra/ co dało 10cm na ogonie
powód przerobienia -za ciezki kierowca -
+nowy amor
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
lucyfer
Lubiący błoto
Posty: 68
Rejestracja: 19 sty 2011, 19:54

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

Post autor: lucyfer »

cześć lasko
ja mam pytanie z innej beczki zauważyłem na zdjęciu że masz czarne obręcze.
Mam pytanie czy sam malowałeś jeśli tak to jaką metodą i jak się to sprawdza.
lasko
Czyścioch
Posty: 8
Rejestracja: 31 gru 2009, 15:27

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

Post autor: lasko »

mam kumpla co maluje
piaskowane
bardzo dobrze odtłuszczone
podkład -3 razy
malowane około 5 cienkich warstw / w macie /
i tu ból tylko 1 sezon wytrzyma -teren
jak na szose to moze na dwa
w zimie mozna samemu -0,5l farby , +utwardzacz
powodzenie
ja tez nie miałem doswiadczenia ale wyszło całkiem dobrze jak pierwszy raz malowałem
:ugeek:
jak zrobisz daj znać
pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Kula
Po ośki w błocie
Posty: 623
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
Motocykl: XR 400R
Lokalizacja: Sadłuki

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

Post autor: Kula »

terenowiecc pisze: wymieniłem tulejki dystansowe na dłuższe o 2cm.
Terenowiec, tak jak długie dałeś te tuleje?
oryginalnie są tam jakieś tulejki
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

Post autor: Gacek »

Kula pisze:
terenowiecc pisze: wymieniłem tulejki dystansowe na dłuższe o 2cm.
Terenowiec, tak jak długie dałeś te tuleje?
oryginalnie są tam jakieś tulejki

Ja bym ci radził zmierzyć sprężyny i porównać do długości podawanych w manualu a potem kombinować dalej bo moze być tak ze masz spreżyny kwalifikujące się do wymiany ,generalnie przedni zawias w xt od pewnych roczników słynie w swoich opiniach z ostrego nurkowania .W fachowych wypowiedziach recenzjach często jest nadmieniane o tej przypadlości i podsuwana sugestia o wymianie sprężyn na progresywne co poprawia twardość przedniego zawieszenia .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
yadam
Po kostki w błocie
Posty: 219
Rejestracja: 02 kwie 2010, 08:12

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

Post autor: yadam »

po eksperymentach z tulejami pod sprezyny zostalo mi pare tulejek...15mm 20mm 25mm
zaplacilem u tokarza 25pln jesli ktos mialby ochote na takie eksperymenty to moge za 20pln oddac wysylam na swoj koszt,ale niestety nie wysylam za pobraniem:( ...oczywiscie w cenie sa wszystkie rozmiary.

p.s.
ja zalozylem tulejki 10mm i mi sie to za twarde wydawalo na piasku fajnie ale w lesie za twardo
(co tez mnie ucieszylo bo moge przypuszczac ze mam dobre sperezyny.)
obecnie mam wsadzone podkladki 5mm jak w weekend pojezdze to zobacze czy odczuwam jakas roznice

p.s.
sorry ze w tym temacie pisze o odstapieniu tulejek,jak widzicie nie zarabiam na tym a chce jedynie odzyskac czesc kasy...na paliwo przeznacze,
yadam
ODPOWIEDZ