zębatki.w 43f

Forum dotyczące nadwozia, zawieszenia, układu hamulcowego, napędowego, ogumienia i innych podzespołów nie związanych z silnikiem.
jacekxt60043f
Po kostki w błocie
Posty: 103
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:39
Motocykl: xt600,vs1400
Lokalizacja: świętokrzyskie

zębatki.w 43f

Post autor: jacekxt60043f »

zastanawiam się na jakie wymienić tzn.ilość zębów z przodu i z tyłu żeby dobrze pochulać w terenie obecnie mam zał.przód 15 tył 38 i troche mi te przełożenia nie pasują w terenie..za szybka 1 :evil:
kiedyś.... wsk, junak, cb750, k-750,rm-125.
obecnie...vs1400,xt60043f.
Awatar użytkownika
AreckM
Lubiący błoto
Posty: 44
Rejestracja: 29 sie 2010, 15:32
Motocykl: XT6002KF
TT600R
VT1100C3
FZ6Fazer
TT600R
Lokalizacja: Zaklików

Re: zębatki.w 43f

Post autor: AreckM »

Ja miałem oryginalnie w 2KF przód 15 tył 39 jednak głównie jeżdżę w terenie i przełożenie było za długie. Więc dałem 14 na przód już dało się odczuć różnicę jednak w ciężkim terenie i stromych podjazdach za dużo przełączania miedzy 1 a 2. Kolega w TT ma 14 i 44 i praktycznie cały ciężki teren robi na 2 biegu. Więc dziś zamontowałem na tył 43 i zobaczę jak będzie. Po weekendzie będę mógł coś więcej powiedzieć na temat tego przełożenia. A i jedna istotna rzecz zakładając na tył duża "patelnię" pamiętajcie, że może zabraknąć łańcucha. Mi go zabrakło i czekam aż kolega wróci ze szpitala i pożyczy parę ogniw ze swojego składu.
Awatar użytkownika
ogur69
Po kostki w błocie
Posty: 298
Rejestracja: 21 sty 2010, 21:40
Lokalizacja: witnica

Re: zębatki.w 43f

Post autor: ogur69 »

jak zakupiłem swoje 3tb było po niemcu 16/45 zamiast fabrycznego 15/45 sprawowało się super na trasie wterenie 1 było dużo zaszybkie dokupiłem na przód 14z i jest super 14/45 , a na dalsze wyprawy wrzucan 16z zaletą nierujuszania tylnej zębatki to to że nietrzeba wydłużać łańcucha tylko troche podciągnąć lubm popuścić
ludzie dzielą się na czystych i szczęśliwych
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: zębatki.w 43f

Post autor: terenowiecc »

Ja mam u siebie 15/40. Na początku myślałem, że to za "szybkie" przełożenie i w terenie nie sprawdza się, więc kupiłem 14z na przód w tamtym roku, ale nie zmieniłem do tej pory. Dla mnie jest idealnie.
Awatar użytkownika
AreckM
Lubiący błoto
Posty: 44
Rejestracja: 29 sie 2010, 15:32
Motocykl: XT6002KF
TT600R
VT1100C3
FZ6Fazer
TT600R
Lokalizacja: Zaklików

Re: zębatki.w 43f

Post autor: AreckM »

Dopiero dziś udało mi się przetestować przełożenie 14/43 i wrażenia są spoko. Na ciężki teren jest już prawie idealnie. Zaznaczę że ciężki teren to dla mnie błoto po kolana albo bardzo strome podjazdy. Dziś na tym przełożeniu łyknąłem po raz pierwszy najwyższy podjazd o którym wcześniej przy 14/39 nie było mowy bo na 2 biegu przy szczycie brakowało mocy.
jacekxt60043f
Po kostki w błocie
Posty: 103
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:39
Motocykl: xt600,vs1400
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: zębatki.w 43f

Post autor: jacekxt60043f »

czyli wychodzi na to,że 14x45 w ciężki teren :twisted:
kiedyś.... wsk, junak, cb750, k-750,rm-125.
obecnie...vs1400,xt60043f.
Awatar użytkownika
Trampek
Po kostki w błocie
Posty: 228
Rejestracja: 28 cze 2010, 14:22
Lokalizacja: Rabka/ Szczecin

Re: zębatki.w 43f

Post autor: Trampek »

Najlepiej to sobie policzyć przełożenie bo czasami wymiana tyłu i przodu z np. 45/16 na 39/14 nic nam nie daje bo zmieniamy przełożenie z 2,81 na 2,78 czyli prawie nie odczujemy różnicy i tak jak kolega AreckM napisał że do kosztów zębatek czasami doliczyć musimy koszt łańcucha jak zwiększamy tył.
Kiedyś 2KF, długo nic, potem 4GV, 5CH a tera znów nic
Awatar użytkownika
AreckM
Lubiący błoto
Posty: 44
Rejestracja: 29 sie 2010, 15:32
Motocykl: XT6002KF
TT600R
VT1100C3
FZ6Fazer
TT600R
Lokalizacja: Zaklików

Re: zębatki.w 43f

Post autor: AreckM »

Jeśli chodzi o łańcuch to myślałem, że trzeba będzie dołożyć ze 3 ogniwa. Ku mojemu zaskoczeniu wystarczyło jedno ogniwo i spinka. Koszt niecałe 10 zł - za to zębatka sporo więcej. Ale co tam - jak się wydaje kasę na zabawę to mniej boli.
Awatar użytkownika
Trampek
Po kostki w błocie
Posty: 228
Rejestracja: 28 cze 2010, 14:22
Lokalizacja: Rabka/ Szczecin

Re: zębatki.w 43f

Post autor: Trampek »

Ok. ale pamiętajmy o zasadzie że łańcuch jest tak dobry jak jego najsłabsze ogniwo
Kiedyś 2KF, długo nic, potem 4GV, 5CH a tera znów nic
Awatar użytkownika
ogur69
Po kostki w błocie
Posty: 298
Rejestracja: 21 sty 2010, 21:40
Lokalizacja: witnica

Re: zębatki.w 43f

Post autor: ogur69 »

jacekxt60043f pisze:czyli wychodzi na to,że 14x45 w ciężki teren :twisted:
w bardzo ciężki teren błoto po kolana anawet głębiej do ciężkich przepraw i jazdy technicznej.dużo można zrobić 2-gim biegiem
ludzie dzielą się na czystych i szczęśliwych
ODPOWIEDZ