Strona 3 z 3

Re: Tylny amor???

: 13 mar 2018, 22:34
autor: Gacek
Dalti - pozyjemy obaczymy ;) .
W zyciu czasami wyobraźnia jest wazniejsza od wiedzy :lol: .

Re: Tylny amor???

: 23 mar 2018, 20:40
autor: 86matusz
Mam pytanko, odnosnie tej przedluzki do amora.
Wymienilem amortyzator na 3tb faktycznie jest krotszy o 10mm i moto nizej stoji ale teraz to zupelnie inna bajka te same odcinki to 3x szybciej ida, ale nie o to loto
Chodzi mi o to ze dorobilem sobie ta przedluzke i tak sobie teraz mysle ze skoro gora amortyzatora jest skrecona o 90° to teraz gorny przegub nie bedzie pracowal i podczas skoku zawieszenia bedzie go skrecac co spowoduje szybsze zuzycie tłoczyskaObrazek

Wysłane z mojego 6055P przy użyciu Tapatalka

Re: Tylny amor???

: 24 mar 2018, 20:33
autor: Gacek
Rozumiem twoje obawy :) - jednak nie wpadło ci do głowy aby temat pod tym katem obadać a nie tworzyc sobie w głowie zagwozdek ? .Moim zdaniem wystarczy zastosowac przedłuzkę w której nastapi dystans miedzy jej mocowaniem a "uchem" amortyzatora .Nie spogladałem - weryfikowałem tematu pod katem odchyleń jakie wystepują podczas pracy ale jak by były znaczne to zapewne zastosowano by łozyskowanie w dolnych i górnych mocowaniach jak to ma miejsce w innych systemach :roll: .

Re: Tylny amor???

: 26 mar 2018, 15:53
autor: 86matusz
Co do łozyskowania to sie nie zgodze, bo czy w katamaranach (czyt. Puszkach) wystepuja lozyska na wachaczach zawieszenia? Sa tam tuleje metalowo gumowe takie same jak na koncowkach amortyzatora.

Mozesz wyjasnic o co chodzi z "Moim zdaniem wystarczy zastosowac przedłuzkę w której nastapi dystans miedzy jej mocowaniem a "uchem" amortyzatora" bo nie moge sobie tego wyobrazic z twojego opisu.

A co do tej mojej przedluzki to nastapila ciekawa sprawa po jej zamontowaniu tyl sie zrobil o okolo 30% bardziej miekki, no i nie podoba mi sie kat wachacza teraz i "dziura jaka powstala pomiedzy kolem a reszta moto (ale nie o estetyke tu chodzi bo to nie chopper)

Wysłane z mojego 6055P przy użyciu Tapatalka

Re: Tylny amor???

: 27 mar 2018, 05:24
autor: Gacek
Powiem ci tak
Tulejka przez która amortyzator jest mocowany do ramy osadzona jest na gumowym elastometrze w uchu .Jak masz skrecony amortyzator w przedłuzce a tą skreconą z ramą to dobrze było by aby pozostało tam miejsce na pracę elastometru .
Ogólnie to powiem ci cos subiektywnego co przerobiłem na własnych 4 literach z tymi amortyzatorami .
Nowsze amortyzatory te bez regulacji sa wyposazone w inny shim zastosowano tam blaszkę tłumienai okreslaną nazwą "cross over"ona wprowadza duzo miekosci do tłumienia w poczatkowej fazie pracy .
Moim zdaniem jest to super patent na wpowadzenie miekkosci ale w xt którego piec generuje duze momenty obrotowe na koło srednio się to sprawdza przy jexdzie off :roll: .Ja osobiscie nie przesiadł bym się już na nowszy amortyzator nie bedę pisał ze jest to jakas przepaśc jezeli chodzi o pracę :) .Dla mnie jest on dobrym zródłem na dawcę podzespołow do zabawy z "pseudo" tuningiem tłumienia 8-) .