cylinder 686ccm warto ?? montować

Forum poświęcone modyfikacjom XT.
lubieostro229

cylinder 686ccm warto ?? montować

Post autor: lubieostro229 »

nie dosć dawno nabyłem cylinder 102mm tulejowany i do tego tłok Wosnera wszytko pieknie pasuje
tylko rodzi sie w mojej głowie pytanie czy warto to motować ? czy reszta silnika ogarnie te dodatkowe 86ccm ? czy nie umrze po przejechaniu paru kilometrów ?
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: cylinder 686ccm warto ?? montować

Post autor: Magic »

Korbę i łożyska musiałbyś wymienić, chyba że było to już wymieniane ostatnio.
Do wymiany na Big Bore'a trzeba uwzględnić również wymianę dysz w gaźniku.

Sprawdź czy XTZ 660 miał taką samą korbę, jeśli tak to powinno to wszystko wytrzymać. Silniki prawie identyczne.
lubieostro229

Re: cylinder 686ccm warto ?? montować

Post autor: lubieostro229 »

Magic pisze:Korbę i łożyska musiałbyś wymienić, chyba że było to już wymieniane ostatnio.
Do wymiany na Big Bore'a trzeba uwzględnić również wymianę dysz w gaźniku.

Sprawdź czy XTZ 660 miał taką samą korbę, jeśli tak to powinno to wszystko wytrzymać. Silniki prawie identyczne.


a orginalna od xt 600 nowa nie wytrzymała by ? z tym garem? bo jak szukałm korby od xtz 660 to trudno o nią

co do gaźników to facet co miał wlsnie w swoim xt podobny cylek (mieszka w Brazylji) i tam mil gażnik od jakies hondy
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: cylinder 686ccm warto ?? montować

Post autor: Magic »

Nie chce tu źle radzić bo nigdy nie przerabiałem tego tematu, ale logicznym jest że inżynierowie wypuszczając dane części, poparli je obliczeniami i testami. Ostatnio szukałem korby PRO-X'a do swojego silnika i też nie było łatwo, a i cena skutecznie odstraszała. Ogólnie przewidziane są zestawy Big Bor do tego silnika z korbą Corillo i to już jest max co można wycisnąć z tego silnika - zestaw marzenie. Gdzieś na niemieckich stronach to oferują(jak znajdę link to podeśle).

Ogólnie przemyśl spokojnie sprawę, jeśli koszta nie są problemem to spokojnie działaj. Weź pod uwagę że jak już otworzysz silnik to warto wymienić wszystkie łożyska i uszczelniacze, zabezpieczenia itp. Sam to właśnie przerabiam, potem musisz taki silnik dotrzeć a tu znów pieniądze idą w olej. Droga długo i kosztowana, ale moim zdaniem -Warto!

Pozdrawiam,
Magic*

P.S.
Jeśli chodzi o gaźniki to rozejrzyj się za dedykowanymi do tego silnika mechanicznymi Mikuni.
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: cylinder 686ccm warto ?? montować

Post autor: Magic »

Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: cylinder 686ccm warto ?? montować

Post autor: terenowiecc »

Fajny patent taki big bore chociaż nie wiem czy bym chciał coś takiego motać. Bardzo mi się podoba silnik z XTZ 660 ale przekładka tego do ramy XT to duża rzeźba więc taki zestaw big bore może być ciekawym modem.
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: cylinder 686ccm warto ?? montować

Post autor: qpa »

jedyne co bym zmienił w tym silniku to gaźnik, bo mocy jest w sam raz ale sposób jej oddawania jest nad zbyt spokojny.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: cylinder 686ccm warto ?? montować

Post autor: Gacek »

Moim zdaniem o ile masz większy cylinder to bez bólu możesz się pobawić -koszty jakie poniesiesz to uszczelki i tłok wiec nie ma wielkiego bólu.
Wydaje mi sie ze wszelkie kombinacje nie zmienią diametralnie charakterystyki tego silnika chociaż na pewno niektóre modyfikacje są odczuwalne .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: cylinder 686ccm warto ?? montować

Post autor: qpa »

moim zdaniem ostry wałek + gaźnik mechaniczny zrobi z niego silnik jak w xr jeżeli chodzi o charakterystykę
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2494
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: cylinder 686ccm warto ?? montować

Post autor: Pawlo »

A moim zdaniem pierwsze co przed takimi zmianami zrobić to usprawnić układ chłodzenia, bo jest on tragiczny! Czyli założyć chociaż małą chłodniczkę oleju jak ktoś nie ma. Sam myślę nad takim rozwiązaniem, bo jak czasem spoglądam na termometr to aż się zastanawiam jak ten olej i silnik wytrzymuje tyle :)
Ale ciekaw jestem jak by to latało po zmianie wałka?
Obrazek
ODPOWIEDZ