Strona 5 z 8

Re: Elektroniczny Termometr Oleju

: 24 maja 2018, 19:01
autor: kurol
W robocie mamy ISO wiec narzedzia z urzedu musza byc co jakis czas legalizowane nawet te ktorych w naszym zakladzie specjalnie do czego nie ma uzyc.
Z pirometrami to nie jest takie hop-siup jak sie niektorym wydaje.
Kazdy material ma inna emisyjnosc ktora trzeba wprowadzic do urzadzenia przed pomiarem.
Wiec najpierw musimy wiedziec temperature jakiego materialu mierzymy.
Np aluminium polerowane ma inna emisyjnosc od niepolerowanego.
Sa tez inne parametry ktore trzeba uwzglednic podczas pomiaru.
W zeszlym roku probowalem sie doktoryzowac nad pomiarami pirometrem podczas nagrzewania aluminiowych piast w trakcie wymiany lozysk ale jednak temat przerosl moje pojmowanie i nagrzewalem piasty az zacznie parzyc palucha bez uzycia pirometru :)

Re: Elektroniczny Termometr Oleju

: 24 maja 2018, 22:50
autor: Gacek
A co to zmienia czy iso czy nie ?Jak w swoim czasie jak wykonywałem legalizację urzadzen które krakowski urzed miar i wag legalizował to muj stary "KANCIAK RiP " po wyłaczeniu zaponu nadal pracował :P .
Moim zdaniem chodzi o "tzw zdrowy punkt odniesienia " normy tylko to regulują a na pirometrze to chyba oczywiste na jakiej zasadzie to działa ;) .

Re: Elektroniczny Termometr Oleju

: 25 maja 2018, 05:26
autor: kurol
Nic nie zmienia bo burdel w robocie taki sam jak byl wczesniej :)
Ale maja w narzedziowni jakies tam procedury i niektore przyrzady pomiarowe maja miec legalizacje.
A ze na pirometr wzornikow nie ma trzeba go bylo wyslac gdzies w Polske.
Tutaj jakby sie chcialo komus poczytac o pomiarach pirometrem ze nie jest to takie "hop na krowe i ciele gotowe"
http://www.emd.net.pl/pirometry.html

Re: Elektroniczny Termometr Oleju

: 26 maja 2018, 13:27
autor: novvy
Nie sprawdzałem tej temperatury z pirometrem bo nie bardzo mam go jak pożyczyć z pracy ale przy temp pokojowej pokazuje prawidłowo. Wiem, że mierzę temperaturę cylindra a dokładniej końca jednego żeberek w dobrze wentylowanym miejscu ale mimo wszystko nie potrzebuję super dokładnego pomaru bo wystarczy mi tylko podgląd na to co się dzieje. Np. po odpaleniu na zimnym rozgrzewam do ok. 55-60 stopni i dopiero ruszam, stojąc w korku czy na światłach po przekroczeniu 110 stopni wyłączam silnik aby go jeszcze bardziej nie dogrzewać. Ogólnie 110 stopni udaje się przekroczyć podczas jazdy w ciepłe dni kiedy jest na zewnątrz ponad 25 stopni ale zwykle przy pełzaniu na mieście. Jazda z pasażerem w cieplejsze dni z małymi prędkościami czyli 2 czy 3 bieg to temp ok. 95-105 do 110 stopni. Jadąc samemu po asfalcie 100-120 km/h mam temp ok. 90 stopni. Termomert oleju napewno byłby bardziej pomocny ale jest też znacznie droższy. Do mojego xt dołożyłem już kilka dodatków za które nikt mi nie zwróci przy sprzedaży a za jakiś czas pewnie będę sie rozglądał za czymś nowszym i mocniejszym...

Re: Elektroniczny Termometr Oleju

: 28 maja 2018, 12:28
autor: Gacek
Generalnie - pirometr to nie jest jakieś w moim odczuciu wiarygodne jezeli chodzi o wskazania urządzenie , jednak sprawdza się w szybkim nieskomplikowanym porównaniu temp.Ja uzywam tego jak tworze -robię coś ciekawego do szamania zarcia :slinka: .
Bezinwazyjnie mogę okresiić pi razy oko temp potrawy nie wbijajac w nią termometru :D .
Ogólnie to i tak wszystko wskazuje ze udoskonalenia typu termometry itp wynalazki są tylko diagnostycznym gadzetem .
Bardziej skutecznym modem bedą powłoki izolujace tłok głowicę od temp spalania niz gadzety typu chłodnice i termometry :P .
Ale to zapewne wynika z poziomu zacofania intelektualnego i dostępnosci takich technik na naszym rynku :) .

Re: Elektroniczny Termometr Oleju

: 08 cze 2018, 07:59
autor: kurol
Przytargalem pirometr z roboty.
Okazalo sie jednak ze w programie do podgladu parametrow w sterowniku silnika nie ma temp oleju ale temp silnika.
W tym drugim pizdziku mam wyswietlacz z belkami wskazujacymi temp i wyglada to tak
Znalezione w google
1 belka = ca. 35 - 50 °C
2 belka = ca. 51 - 65 °C
3 belka = ca. 66 - 72 °C
4 belka = ca. 73 - 80 °C
5 belka = ca. 81 - 110 °C
6 belka = ca. 111 - 140 °C - (max. dopuszczalna wartość podczas normalnej jazdy)
7 belka = ca. 141°C - 155 °C
8 belka = >156 °C
Niestety ale specjalnie nie pokrywa sie to z tym co widac na pirometrze podczas pomiaru wezy olejowych i chlodnicy oleju.
W momencie pokazania sie szostej kreski cycek ma niby temperature 173 stopnie a chlodnica i weze oleju 144 stopnie
Belki na wyswietlaczu pokrywaja sie z tym co widac w programie diagnostycznym

Re: Elektroniczny Termometr Oleju

: 08 cze 2018, 20:02
autor: Gacek
kurol wybacz jednak zupełnie nie" trybię" o czym piszesz ? i jak to sie ma do temp. panujacych i elektronicznego termometru .

Re: Elektroniczny Termometr Oleju

: 08 cze 2018, 20:38
autor: kurol
W gs 1150 mam wyswietlacz temperatury i interfejs diagnostyczny do sterownika silnika.
Myslalem ze jak podejrze dokladnie temperature jaka widzi sterownik i porownam ja z ta jaka odczytalem z pirometru to bedzie wiadomo jaka jest roznica temperatur miedzy olejem a np cylindrem.
Wtedy by bylo pi razy oko wiadomo o ile temperatura oleju rozni sie od temperatury cylindra.
Ale jak wczesniej wspominalem pirometru nie ogarniam bo cuda wychodza z tymi temperaturami

Re: Elektroniczny Termometr Oleju

: 04 lis 2018, 09:57
autor: novvy
Kurol na twojej miniaturce widzę KR51/1?

Re: Elektroniczny Termometr Oleju

: 04 lis 2018, 10:08
autor: kurol
Tak ale nie jestem w posiadaniu.
Zdjecie znalezione w sieci.