zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600

Forum poświęcone modyfikacjom XT.
hans
Lubiący błoto
Posty: 41
Rejestracja: 06 lis 2010, 11:02
Lokalizacja: Kraków NH

zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600

Post autor: hans »

czesc
postanowilem zalozyc do swojego xt 600 z 2001 zawiasik upside down od belgrady z 1997r i teraz:
- czy kolo przednie podpasuje czy bedzie zezba z adapretem zacisku, oska i dystansami
- co ze sztyca? podejdzie czy znowu rzeżba?

bede wdzieczny za porade

pzdr
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600

Post autor: Magic »

Nie jestem pewny czy to na naszym forum, ale ktoś robił taki przeszczep do Tenere. Natomiast na 100% musiał dopasować sztyce do półek.
rzorzo
Lubiący błoto
Posty: 35
Rejestracja: 25 mar 2010, 14:24

Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600

Post autor: rzorzo »

DudoPL
Przerobić trzeba sztycę, zawiechę kupić z kołem, zaciskiem. Oczywiście najczęściej wszystko zregenerować.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600

Post autor: ArturS »

hans, wystarczy spojrzeć, a gołym okiem widać różnice w zacisku i kole. Nawet nie kombinuj z dostosowywaniem. Już się na tym kumpel naciął w trampku - kupił sam zawias z huśki i na hamca dopasowywał koło z trampka. Dużo czasu, dużo kasy i wątpliwe bezpieczeństwo.
Co mi jeszcze przychodzi do głowy, to tylny zawias. Dudo, czy Kowal mieli to porobione w XT600Z, z tyłu koło 18', no i w ogóle już w oryginale wyżej to siedzi niż XT600E, ale ostatecznie z tyłu pojawiał sie też belgardowy ohlins. Nie wiem czy z "E" nie zrobi się przy tym a'la chopper, czyli przód będzie za wysoko względem tyłu. Trzeba byłoby pomierzyć :niewiem:
hans
Lubiący błoto
Posty: 41
Rejestracja: 06 lis 2010, 11:02
Lokalizacja: Kraków NH

Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600

Post autor: hans »

plan bylby z grubsza taki:
dokupic zawiaz z polkami
dorobic sztyce /nieproblem/
dopasowac kolo poprzez wlasciwe tuleje /nieproblem/
dopasowac zacisk - adapter /nieproblem/

a tyl albo wymienic albo podniesc na kosciach jesli zajdzie potrzeba.
zastanawia mnie tylko róznica mas ttr a xt
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600

Post autor: Gacek »

Jak mierzyłem kyb z tt to moim zdaniem teoretycznie wystarczy z tyłu zastosować koło 18 i amortyzator z 3aj - ma większy skok delikatnie podnosi tył wiec powinien zniwelować wydłużenie przodu -mam tak teraz u siebie .Odczuwam sporo minusów zwiększenie prześwitu wywala całą masę do góry ,jak na mój gust motorek staje się mniej poręczny .Trudniej mi się manewruje na tym w cięższym terenie .Tez muszę siebie coś zrobić z przodem ,ale generalnie chodzi o tłumienie .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600

Post autor: ArturS »

hans pisze:plan bylby z grubsza taki:
dokupic zawiaz z polkami
dorobic sztyce /nieproblem/
dopasowac kolo poprzez wlasciwe tuleje /nieproblem/
dopasowac zacisk - adapter /nieproblem/

a tyl albo wymienic albo podniesc na kosciach jesli zajdzie potrzeba.
zastanawia mnie tylko róznica mas ttr a xt
Podchodzisz zbyt optymistycznie :lol:
Przód
Koło może być bardzo problematyczne z dostosowaniem. Na przykładzie koła z trampka vs. marzocchi shiver 50 mm problem był taki, że felga trampka jest szersza niż z huśki, podobnie było z piastą. O ile felga jest tu mało ważna, o tyle przez szerszą piastę tarcza jest dosłownie kilka mm (bardzo mało) od lagi, a dokładnie tyle, żeby przy dogięciu tarcza nie przysoliła w to zgrubienie, gdzie siedzą uszczelniacze - mimo to koło nadal nie jest idealnie po środku. Na szczęście nie ściąga przez to w żadną stronę, choć teoretycznie mogło. Jako że trampek to ciężki kloc i nawet na dwóch 250mm tarczach ledwo hamuje, to trzeba było zrobić coś z heblem - powędrowała tarcza 300 albo 320mm (chyba z hondy deaville)i zacisk z pompą z kawasaki KLE. Zacisk w KLE standardowo ma bardzo fajnie rozwiązany adapter - można dopasować pod wiele rozstawów śrub. Ale ostatecznie skończyło się na dospawaniu kolejnego kawałka żelastwa. Zacisk to kolejna sprawa problematyczna - o tym z XT śmiało możesz zapomnieć. Jak kupisz z czegoś innego, to z reguły trzeba kupić w komplecie z pompą, bo nijak to nie będzie współgrać. Grubość lag, czyli inne półki i masz kolejny problem z dostosowaniem skrętu. W starszych XT niby wszystko pasuje, w nowych nie wiem - możliwe, że w XT600E jedynie skastrowali skok i wyrzucili pompowanie, a półki zostawili te same, więc luz, ale trzeba byłoby się przyjrzeć.

Tył
Oj wpadłeś panie ;) Przynajmniej rzuć okiem na schemat zawieszenia. Tam niema czegoś takiego jak prolink. Nie ma więc żadnych kości i innych elementów, którymi w tak prosty sposób można mieszać w prześwicie. Tył w XT to zabytek, chyba pierwsze co wymyślono z "mono" po amorkach kręconych do wahacza jak w MZtce. W wersji "E" w porównaniu do starszych wersji zmieniono jedynie trochę tą "kiwaczkę", ale nic więcej nie wniesiono.

Tak więc bez dokładnej przymiarki i pomiarów nie mów "nieproblem", bo się można mocno zdziwić ;) Na razie widzę więcej optymizmu niż rozeznania. Jak nie wpakowałeś większej kasy w moto, to na Twoim miejscu bym sprzedał XT i kupił Belgardę :mrgreen: Wyjdzie taniej i lepiej.
hans
Lubiący błoto
Posty: 41
Rejestracja: 06 lis 2010, 11:02
Lokalizacja: Kraków NH

Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600

Post autor: hans »

dzieki za info
XT odziedziczylem po żonie (którejto kupilismy DR350).
moto jest tak zrobione i doinvestovane sprzedaz to realna strata ok 3-3,5 000pln - stad pomysl na przebudowe
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600

Post autor: Magic »

Ciężko to zrobić, ale jak widać można. Zawieszenie od WR:

Image

Brakuje na tym forum kawałka kodu do zmniejszania obrazków większych niż obwiednia ramki.
Aby poprawnie otworzyć obrazek użyj otwórz w nowej karcie.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600

Post autor: ArturS »

No to lipa, nie opłaci się sprzedać. Podobnie mam z KLE 500 :| Nie pozostaje nic innego jak szukać kompletnego przodu, wtedy jedyne przeróbka sztycy i po sprawie. Gdzieś chyba już widziałem "E" ze swapem przodu na upsy, ale akurat z jakiejś 250 albo 400tki, też yamahy i na 100% był wkładany kompletny przód. XT600 generalnie ma bardzo krótki zawias (nie mylić ze skokiem). Chciałem kiedyś włożyć do KLE przód z XT600Z, bo wisi mi taki na półce, ale się okazało, że KLE ma dłuższe rury lag o kilka centymetrów, więc w rezultacie poszedłby w dół zamiast w górę. Porównywałem też z trampkiem - podobna sprawa.
ODPOWIEDZ