Podstawowe modyfikacje w XT

Forum poświęcone modyfikacjom XT.

Podstawowe modyfikacje w XT

Postprzez MAĆKO » 26 cze 2013, o 22:32

Witam!
Jako że wychodzi na to że i tak bede musiał rozbierać silnik w zimie żeby wymienć łożysko... to planuje też zrobić kilka modów w silniku i układzie zasilania. Plan jest taki żeby troche wyciągnąć z XT potencjału który w nim jest na 100% do zastosowań stricte turystycznych więc nie mozna zrezygnować z niezawodności i małego spalania. Z jakimi modami usprawniającymi ten silnik sie spotkaliście? Moje przemyślenia są takie...
1. Wielkim elementem ograniczającym xt jest gaźnik... więc wymienie go na pierwszy ogień. Bardzo ważne jest dla mnie spalanie bo używam motocykla każdego dnia więc nie można przesadzić z jaimś FCRem bo zrobi się bezsensu sytuacja... . Myślałem nad gaźnikiem z cb500 lub raptora 660 wyaje mi się to optymalna opcja która przyniesie idealne rezultaty w spalaniu i osiągach. Ew. zastanawiam się jeszcze nad wstawieniem jednego gaźnika... dzika opcja i nie widzialem nigdy tak przerobionego XT ale kto wie moze tędy droga (wieksza srednica gardzieli jednego gaźnika i widełki do głowicy).
2. Wałek rozrządu to kolejna rzecz która mi przchodzi do głowy. Znalazłem firme która zajmuje się produkcją takich wałków(i nie tylo) w 3 opcjach http://www.gw-racing-parts.de/index2.ph ... 004&lan=en. Zastanawiam się nad pierwszym stopniem co mam nadzieje poprawi charakterystyke oddawania mocy.
3.Bardzo teoretycznie rozważam też montaż wiekszych zaworów +1mm i co za tym idzie porting głowicy które mozna zobaczyć w linku z punktu 2 ale musze to mocno przemyśleć bo taka modyfikacja wymaga już obliczenia całego układu ssąco-wdechowego co nie jest takie proste... .
4.Nowy kompletny układ wydechowy cichy ale o zwiekszonej srednicy przelotu(pewnie leovince x3) i zmieniony airbox z K&N


Generalnie na stronie grobewachter'a jest masa tych partsów które mozna wykorzystać ja wybrałem te które mi najbardziej odpowiadają. Osobiście nie biore pod uwage Bigborów ponieważ wydaje mi się że za bardzo okroją XT z jego niezawodnści która jest jednak cały czas na pierwszym planie.
Proszę was o przedstawienie waszych doświadczeń i przemyśleń w tym temacie.
Pozdrawiam
MAĆKO
Lubiący błoto
 
Posty: 98
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 12:55

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Postprzez Kula » 26 cze 2013, o 22:57

Szczerze...?

Chcesz modyfikować XT...?

Kup coś innego... ;)
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
Avatar użytkownika
Kula
Po ośki w błocie
 
Posty: 662
Dołączył(a): 25 sty 2010, o 19:11
Lokalizacja: Sadłuki
Motocykl: XR 400R

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Postprzez ArturS » 27 cze 2013, o 06:26

Niestety podpisuję się pod tym co pisze Kula. Silnik XT to wolnobieżny traktor, z którego wiele nie wyciągnie, a jeśli nawet, to kosztem bezawaryjności. Źle traktowana skrzynia potrafi się ukruszyć już od samych niskich obrotów, więc dodane silnikowi wigoru przeniesie ten problem w wyższe partie obrotowe. Najprościej i najtaniej, to kupić doprężający tłok wossnera, zamontować inne gaźniki i wystarczy. Pewnie po 20tys.km posypie się skrzynia, albo korba i znowu trzeba będzie grzebać. Na czarnym faktycznie, szczerze wkur...a zerowa dynamika silnika, porównuję tutaj do KLE 500. Ale... nie do tego ten motocykl. Trzeba więcej? Sprzedać i kupić jaką pomarańczę - LC4 można kupić już w śmiesznych pieniądzach. Cenowo wyjdzie to samo co modzenie w XTku, a dostajemy w gratisie zajebiste zawieszenie i hamulce. LC4 ADV, traktowany turystycznie, potrafi zejść poniżej 4.5l/100km http://www.spritmonitor.de/en/detail/405146.html
Swoją drogą żałuję, że nie popróbowałem trochę z gaźnikami jak jeszcze miałem KLE. Tym bardziej, że miałem dwa zestawy gaźników :? Gdzieś w necie widziałem jak do XT albo XTZ ktoś modził w ten sposób. Trzeba było jedynie pokombinować żeby je do siebie zbliżyć, bo w twinie mogły, a nawet musiały być oddalone od siebie dość sporo. Może coś by z takiej grzebaniny wyszło. KLE niby tylko 500-tka, ale do ok 130-140km/h XTZ750 nie potrafiła mi uciec, a na wspólnych wyjazdach, trampkowicze na 650-tkach na pierwszym przystanku atakowali pytaniami typu "coś tam zmodził, że ma to takie odejście?" ;)
Avatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 2209
Dołączył(a): 9 lis 2011, o 07:24
Lokalizacja: Zabrze
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Postprzez Gacek » 27 cze 2013, o 11:05

Maćko - jestem pewien po tym co piszesz że pałujesz xt na ulicy :) wleć gdzieś w teren spróbuj go w podobny sposób popałować :P .Sam na początku swojej przygody z xt odczuwałem niedosyt - silnik faktycznie nie jest rewelacyjnie dynamiczny ale reszta to masakra (dla moich możliwości ) ale to moje zdanie .Wg mnie można się na tym spokojnie wyrabiać za rasowymi sprzętami po za pewnymi sytuacjami typu skoki przez rowy (zawsze ląduje połowę krócej) przy zjazdach masa lubi nieadekwatnie pociągnąć sporo plusów tam gdzie inni piłują sprzęgło xt jak traktor włazi byle nie stracił kontaktu z podłożem idealne moto dla krzepkiego dziadka :lol: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4519
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Postprzez MAĆKO » 27 cze 2013, o 11:38

Dzieki wszystkim za odpowiedzi!
Oczywiście macie racje... ba! więcej powiem, liczylem się z tym wszystkim co tutaj zostało powiedziane:D
Motocykl mam przerobiony na SM więc latam 90% asfalt (praca,wycieczki) 10% szutry 0% teren (bo nie lubie!)
Problem mam taki że całe życie raczej mocnymi motocyklami szosowymi latałem a teraz ten XT troche od tego odbiegł:)
Cenie ten motocykl za poręczność i bezawaryjność (bo jezdzić, jezdzi a co bedzie trzeba zrobić w zimie to zrobić będzie trzeba;)) zawsze mam wrażenie że mnie ten motocykl dowiezie na miejsce i to mnie bardzo cieszy. Wydaje mi się że dość dużo potrafie juz wykrzesać z tego motocykla mimo jego słabej mocy ( jazda w pseudo stylu SM czyli lekkie uślizgi bokiem na winklach) ale chyba wlasnie to jest zgubne dla niego... Kurcze nie chce go srzedawac... a jak kupie inny motocykl to xt juz jezdzil nie bede;D o ile nowy sie okaże lepszy:) To moze kosztem tej ciut wiekszej awaryjności warto cos przy nim pogrzebać?!
Heh powiem szczerze że miałem taki głupi pomysł przez chwile żeby wystartować w jakis zawodach SM na tym moto tak całkiem dla funu:D ale to by go chyba zabiło całkiem:) Sam nie wiem co robić w takiej sytuacji.... Bo potrzebuje motocykl uniwersalny do dojazdów do pracy, turystyki i jednak katowania z którego się nigdy nie wylecze;) Troche zboczylem z tematu...
Więc co robimy zakladamy że walić to i lepiej kupic inne moto( nie wiem jakie szczerze powiem:D bo cały czas XT wydaje mi się idealne... na sciga ani nakeda juz nie wróce) czy moze cos jednak pomyslimy i eksperymentalnie sprobujemy zrobić? :confetti:
MAĆKO
Lubiący błoto
 
Posty: 98
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 12:55

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Postprzez ralf » 27 cze 2013, o 16:17

mam ten sam dylemat tylko,ze z TTR ką. gazniki podejda od raptora 660 tylko trzeba dysze i iglice zmienic. sa gdzies podane w necie co i jak ale zapomnialem gdzie :niewiem: ładuja tez od zzr 250 i xr 600 tej starej co to miala dwa mechaniczne ;) jak latasz SM to mozesz kupic fabryczny kolektor na jeden gaznik od gryzzli 600 nr czesci to 4wv-13586-00-00(01-00)93210-36769-00 koszt ok 300 zl. koles ze sklepu motocross świebodzin Ci sprowadzi. do xt podejdzie (widzialem fotki) do ttr nie :cry: jak troche zwiekrzyspojemnosc to nic sie nie stanie. wiekszosc silnikow sam jest big bore i jest ok. poczytaj tez posty motosera. sam z niecierpliwoscia czekam na jego "nowy" silnik.
ralf
Po kostki w błocie
 
Posty: 150
Dołączył(a): 27 gru 2010, o 11:02
Motocykl: wr 500 ttr 600 exc 520

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Postprzez Pawlo » 27 cze 2013, o 20:44

Maćko, a co się dzieję temu XT-ku od jazdy supermoto? Bo TT znosi ją dzielnie (no poza klockami i tylną oponą :lol: ).
Ale teraz mnie zaciekawił ten gaźnik od Raptora - fajnie by było poczuć jakiś powiew świeżej mocy od tego silnika :) Różnica pomiędzy czarnym, a terenem jest kolosalna, tak jak z resztą Gacek napisał. W terenie spokojnie można ganiać za jakimiś wyczynami, dużo zależy od umiejętności - "nie moc a technika zrobią z ciebie zawodnika" :mrgreen: Na SM w okolicach 100km/h silnik się męczy, ciężko wyprzedzić itp., ale trzeba przyznać, że do tej "paki" to ciężko znaleźć mocnego, bo odejście jest zacne, przyśpieszenie 0-100 wg danych to coś około 5,5 sekundy z tego co pamiętam (kiedyś to zweryfikuję), dla porównania klocowata XJ900 Div ma 4,2 s. Poza tym jest jeszcze straszna różnica po zmianie samych kół - na kostkach na drugim biegu moto wyrywa na gumę jak głupie w porównaniu do SM, ale to chyba zasługa wyższego przodu, bo przyczepności pod dostatek.
Jak ktoś upchnie ten gaźnik to dawać tutaj znać. Ralf, jak znajdziesz to info to zapodaj, bo możliwe, że zrobię to pierwszy :mrgreen:
Obrazek
Avatar użytkownika
Pawlo
Moderator
 
Posty: 2390
Dołączył(a): 1 paź 2010, o 19:29
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: TT600S 4GV [SM]

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Postprzez MAĆKO » 27 cze 2013, o 20:59

No nic... zostawiam serie... moze pomysle nad kolejnym motocklem do szalenstw....
XT od jazdy na czarnym zjada skrzynie i łożyska(mi rozwaliło jeszcze kosz sprzeglowy)... a prawda jest taka że ma odejscie do 100 tylko jak ktos wczesniej nie latał na niczym mocniejszym. No ale nie z zamiarem szalenstw xtka kupowalem wiec schodze juz na ziemie(mimo że wyprzedzam R6 i inne scigi na winklach:D:) ) Pytanie kolejne jest czy znajdzie sie jakas dobra duszyczka która poda mi jakie łożyska znajdują się w skrzyni i na wale? Bo chyba skonczy sie na tym że poswiece jakis weekend i wymienie wszystko w ...ujj żeby był spokój z dołem silnika;) a w przyszłości wymienie jeszcze gaznik na raptorowski:)
Pozdrawiam
MAĆKO
Lubiący błoto
 
Posty: 98
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 12:55

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Postprzez Pawlo » 27 cze 2013, o 21:10

Maćko, sprzęgło antyhoppingowe i kat do końca na każdym winklu :funkynana: Latałem mocniejszymi sprzętami, ale jednocześnie były dużo cięższe i nie odczuwałem tyle fun-u co na TT, ale znów jak usiadłem np. na RM-Z kumpla to się załamałem :cry: To jest dopiero "rowerek" :)
Czekam z niecierpliwością na jakieś gaźnikowe sprawozdanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Pawlo
Moderator
 
Posty: 2390
Dołączył(a): 1 paź 2010, o 19:29
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: TT600S 4GV [SM]

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Postprzez MAĆKO » 27 cze 2013, o 21:36

Dokladnie... ja tez przezywam zalamke po jezdzie na drz 400 e 120kg i 50koni co daje uczucie jazdy na rakiecie. Powiem szczerze ze nie mam ochoty juz wracac do innego typu motocykli niz enduro czy supermoto bo za dużo wolności i funu mi dają... pomijam że są słabsze itd.. ale jak mialem cbr to zawsze były jakies ograniczenia.

BTW. tak sobie czytam serwisówke i znalazlem że luz na wałkach skrzyni moze wynosci 0.08mm prawda to? czy cos zle czytam.. mam obecnie wyczuwalny luz na wałku kosza sprzęgowego jak sprawdzic czy nie przekracza on 0.08mm bo nie napisali co jest punktem odniesienia.
MAĆKO
Lubiący błoto
 
Posty: 98
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 12:55

Następna strona

Powrót do XT - Innowacje i udoskonalenia...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość