Podstawowe modyfikacje w XT

Forum poświęcone modyfikacjom XT.
Awatar użytkownika
Piekny
Po kostki w błocie
Posty: 161
Rejestracja: 22 kwie 2013, 15:02
Motocykl: Yamaha TT600R 2001 5CH4

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: Piekny »

Słodki jezusie :panika: :omg:
jakieś 1600zł + shipping :]

Mnie w zasadzie w zwykłej jeździe nie wkurza ów lag gaźnika bo go nie zauważam.
Wnerwia mnie tylko podczas nauki jazdy na gumie, zamiast odkręcić i robić BRAAAAAAAP to wychodzi takie brap...brap...BRAAAAAAAAP :mrgreen:
Na strzały z sprzęgła nie mam jaj, TTRka chce mnie wtedy zrzucić z siodła :klnie:
MAĆKO
Lubiący błoto
Posty: 87
Rejestracja: 23 lut 2013, 12:55

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: MAĆKO »

Mi na XT nie chce sie latac na gumie powiem szczerze... w ogóle mnie nie kusi na kozie ale jak mialem CBR to każdego dnia były powery:)
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: Gacek »

Moim zdaniem guma jest wskazana 8-) mniej błota wraca na ubraniu do garażu mniej mycia itp, itd - pomijając fakt ze pewne odcinki łatwiej się pokonuje na tylnym kole :| .XT ma tendencję do brodzenia przodem - jak dla mnie ciężko wychodzą odrywki przodu jadąc off .Upalając sprzęt po mokrym terenie często łapię się na fakcie ze moje pośladki ,pozycja ,często wędrują grubo po za tylną oś inaczej wzdłużne koleiny były by nie do pokonania z prędkością jaka mnie satysfakcjonuje :| .Na czarnym to tylko powód aby załapać się na mandat i wzbudzać ogólne zaciekawienie -ja akurat tego nie potrzebuję ogólnie ostatnio sporo powodów do satysfakcji bo znajomi zadają mi pytania Gacek ty jeździsz w ogóle na tym ? :lol: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
MAĆKO
Lubiący błoto
Posty: 87
Rejestracja: 23 lut 2013, 12:55

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: MAĆKO »

Hej!
Mam pewien zastrzyk przemyśleń i nowych informacji:)
Osobiście chyba zdecyduje się na zrobienie w XT głowicy + zamontuje gaźnik z raptora i przelotowy układ wydechowy.
Jeśli chodzi o samą głowice to plan jest taki aby wypiaskować kanały i komore spalania, frezowanie gniazd zaworowych tak aby maxymalnie zwiększyć i ułatwić przepływ mieszanki i spalin. Do tego wszystkiego wrzucam wałek rozrządu stage 1 aby poprawić charaterystyke oddawania mocy silnika. Co myslicie o takim soft tuningu XT? Myślę że nie jeden KTM moze być zaskoczony jak mu taka koza odjedzie:D Obliczyłem +/- koszty tuningu samej głowicy bez mojej robocizny i wychodzi to koło 1300zł do tego gaźnik z raptora koło 300zł+dysze i reperaturki + układ wydechowy będe szukał używke wiec moze sie uda zmiescić w 800-1000zł.
Wydaje mi się że po takim zabiegu XT zmieni się dość znacząco a kto wie moze nawet będzie małym potworkiem:D
Pozdrawiam! :funkynana:
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: Gacek »

MAĆKO pisze:Hej!
Mam pewien zastrzyk przemyśleń i nowych informacji:)
Osobiście chyba zdecyduje się na zrobienie w XT głowicy + zamontuje gaźnik z raptora i przelotowy układ wydechowy.
Jeśli chodzi o samą głowice to plan jest taki aby wypiaskować kanały i komore spalania, frezowanie gniazd zaworowych tak aby maxymalnie zwiększyć i ułatwić przepływ mieszanki i spalin. Do tego wszystkiego wrzucam wałek rozrządu stage 1 aby poprawić charaterystyke oddawania mocy silnika. Co myslicie o takim soft tuningu XT? Myślę że nie jeden KTM moze być zaskoczony jak mu taka koza odjedzie:D Obliczyłem +/- koszty tuningu samej głowicy bez mojej robocizny i wychodzi to koło 1300zł do tego gaźnik z raptora koło 300zł+dysze i reperaturki + układ wydechowy będe szukał używke wiec moze sie uda zmiescić w 800-1000zł.
Wydaje mi się że po takim zabiegu XT zmieni się dość znacząco a kto wie moze nawet będzie małym potworkiem:D
Pozdrawiam! :funkynana:
- możesz wyjaśnić życzliwie co jest bazą dla twoich przemyśleń - wiesz trochę realnych cyferek , opis fizycznych zjawisk mankamentów które chcesz poprawić panujących w xt ,jakieś matematyczne obliczenia analizy itp itd - bo tak na pałę to bezsensu trochę :roll: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: Pawlo »

Maćko, zapewne byłoby lepiej, nie mniej jednak moim zdaniem kwota jest zbyt duża na (jak sam zauważyłeś) SOFT tuning, czyli kasy pójdzie, a efekty hmm... :niewiem: Na pewno ważną rzecz Gacek zauważył, że ciężko będzie tym spokojnie jechać po takich modach :mrgreen:

Piekny, może skręć sobie przepustnice od podciśnieniowego, żeby szybciej się otwierała. Możliwe, że ci to pomoże ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: Gacek »

Pawlo pisze:Maćko, zapewne byłoby lepiej, nie mniej jednak moim zdaniem kwota jest zbyt duża na (jak sam zauważyłeś) SOFT tuning, czyli kasy pójdzie, a efekty hmm... :niewiem: Na pewno ważną rzecz Gacek zauważył, że ciężko będzie tym spokojnie jechać po takich modach :mrgreen:

Piekny, może skręć sobie przepustnice od podciśnieniowego, żeby szybciej się otwierała. Możliwe, że ci to pomoże ;)
albo rozwierć otwór podciśnienia i będzie szybciej reagować podciśnieniowa na ruch przepustnicy mechanicznej .
Jednak to i tak nic nie zmieni diametralnie silnik jest wolno obrotowy - długa korba (jak dla mnie olbrzymi moment obr ) mimo to brakuje dynamiki oddawania mocy . Brodząc po terenie radzę sobie na zasadzie redukcji mam spore przełozenia 120 km maks i ganiam wyższymi biegami bo moment obr przy normalnych przełożeniach mną poniewierał (brak przyczepności do podłoża ) a teraz jak koło nie straci kontaktu z podłożem to mogę liczyć na wspomaganie i nie muszę szarpać w takim stopniu kiery aby wybierać nierówności bez nadmiernego używania przodu .i mnie tylko do tego potrzebna jest tzw guma :) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
MAĆKO
Lubiący błoto
Posty: 87
Rejestracja: 23 lut 2013, 12:55

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: MAĆKO »

Heh easy Gacek nie atakuj mnie :pstryk: Ma to być zabawa :bananaevil:
Jeszcze tego wszystkiego nie obliczałem bo tak sobie gdybamy:) Konkretne obliczenia mysle ze też wrzuce na forum jak bedzie juz cos konkretnego wiadomo. Na 100% nie bedzie to zmiana czegoś na pałe jesli w ogóle będzie:)
ralf
Po kostki w błocie
Posty: 145
Rejestracja: 27 gru 2010, 11:02
Motocykl: wr 500 ttr 600 exc 520

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: ralf »

eee...pewnie znowu skonczy sie na gadaniu :lol:
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: Gacek »

Można w własnym zakresie poprawić pewne sprawy - skorygować odlew kanałów ssących - wydechowych po fabryce , pobawić się z końcówką wydechu , kolektory ale to i tak nie będzie nigdy KTM Japońce zmodyfikowali ten silnik dodali zawór ssący chłodzeni cieczą i co 3 kuce więcej z xtz 660 :P .Przeprowadziłem sporo korekt w tym motocyklu ,silniku - ale w moim odczuciu bezsensem było by o tym pisać i się chwalić bo nie jeżdze z tym na hamownie itp wiec są to tylko odczuwalne efekty do których się człowiek po czasie przyzwyczaja (jedyną sprawą jaką czuję to ze upalając musze go cały czas kręcić nie ma czegoś takiego jak jazda z stałymi obrotami ) albo go pałujesz jak nie to odczuwasz hamowanie silnikiem - tyle ze mnie to "wali "bo ja nie jeżdżę na długie trasy .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ