Podstawowe modyfikacje w XT
: 26 cze 2013, 22:32
Witam!
Jako że wychodzi na to że i tak bede musiał rozbierać silnik w zimie żeby wymienć łożysko... to planuje też zrobić kilka modów w silniku i układzie zasilania. Plan jest taki żeby troche wyciągnąć z XT potencjału który w nim jest na 100% do zastosowań stricte turystycznych więc nie mozna zrezygnować z niezawodności i małego spalania. Z jakimi modami usprawniającymi ten silnik sie spotkaliście? Moje przemyślenia są takie...
1. Wielkim elementem ograniczającym xt jest gaźnik... więc wymienie go na pierwszy ogień. Bardzo ważne jest dla mnie spalanie bo używam motocykla każdego dnia więc nie można przesadzić z jaimś FCRem bo zrobi się bezsensu sytuacja... . Myślałem nad gaźnikiem z cb500 lub raptora 660 wyaje mi się to optymalna opcja która przyniesie idealne rezultaty w spalaniu i osiągach. Ew. zastanawiam się jeszcze nad wstawieniem jednego gaźnika... dzika opcja i nie widzialem nigdy tak przerobionego XT ale kto wie moze tędy droga (wieksza srednica gardzieli jednego gaźnika i widełki do głowicy).
2. Wałek rozrządu to kolejna rzecz która mi przchodzi do głowy. Znalazłem firme która zajmuje się produkcją takich wałków(i nie tylo) w 3 opcjach http://www.gw-racing-parts.de/index2.ph ... 004&lan=en. Zastanawiam się nad pierwszym stopniem co mam nadzieje poprawi charakterystyke oddawania mocy.
3.Bardzo teoretycznie rozważam też montaż wiekszych zaworów +1mm i co za tym idzie porting głowicy które mozna zobaczyć w linku z punktu 2 ale musze to mocno przemyśleć bo taka modyfikacja wymaga już obliczenia całego układu ssąco-wdechowego co nie jest takie proste... .
4.Nowy kompletny układ wydechowy cichy ale o zwiekszonej srednicy przelotu(pewnie leovince x3) i zmieniony airbox z K&N
Generalnie na stronie grobewachter'a jest masa tych partsów które mozna wykorzystać ja wybrałem te które mi najbardziej odpowiadają. Osobiście nie biore pod uwage Bigborów ponieważ wydaje mi się że za bardzo okroją XT z jego niezawodnści która jest jednak cały czas na pierwszym planie.
Proszę was o przedstawienie waszych doświadczeń i przemyśleń w tym temacie.
Pozdrawiam
Jako że wychodzi na to że i tak bede musiał rozbierać silnik w zimie żeby wymienć łożysko... to planuje też zrobić kilka modów w silniku i układzie zasilania. Plan jest taki żeby troche wyciągnąć z XT potencjału który w nim jest na 100% do zastosowań stricte turystycznych więc nie mozna zrezygnować z niezawodności i małego spalania. Z jakimi modami usprawniającymi ten silnik sie spotkaliście? Moje przemyślenia są takie...
1. Wielkim elementem ograniczającym xt jest gaźnik... więc wymienie go na pierwszy ogień. Bardzo ważne jest dla mnie spalanie bo używam motocykla każdego dnia więc nie można przesadzić z jaimś FCRem bo zrobi się bezsensu sytuacja... . Myślałem nad gaźnikiem z cb500 lub raptora 660 wyaje mi się to optymalna opcja która przyniesie idealne rezultaty w spalaniu i osiągach. Ew. zastanawiam się jeszcze nad wstawieniem jednego gaźnika... dzika opcja i nie widzialem nigdy tak przerobionego XT ale kto wie moze tędy droga (wieksza srednica gardzieli jednego gaźnika i widełki do głowicy).
2. Wałek rozrządu to kolejna rzecz która mi przchodzi do głowy. Znalazłem firme która zajmuje się produkcją takich wałków(i nie tylo) w 3 opcjach http://www.gw-racing-parts.de/index2.ph ... 004&lan=en. Zastanawiam się nad pierwszym stopniem co mam nadzieje poprawi charakterystyke oddawania mocy.
3.Bardzo teoretycznie rozważam też montaż wiekszych zaworów +1mm i co za tym idzie porting głowicy które mozna zobaczyć w linku z punktu 2 ale musze to mocno przemyśleć bo taka modyfikacja wymaga już obliczenia całego układu ssąco-wdechowego co nie jest takie proste... .
4.Nowy kompletny układ wydechowy cichy ale o zwiekszonej srednicy przelotu(pewnie leovince x3) i zmieniony airbox z K&N
Generalnie na stronie grobewachter'a jest masa tych partsów które mozna wykorzystać ja wybrałem te które mi najbardziej odpowiadają. Osobiście nie biore pod uwage Bigborów ponieważ wydaje mi się że za bardzo okroją XT z jego niezawodnści która jest jednak cały czas na pierwszym planie.
Proszę was o przedstawienie waszych doświadczeń i przemyśleń w tym temacie.
Pozdrawiam