Podstawowe modyfikacje w XT

Forum poświęcone modyfikacjom XT.
Piotr
Lubiący błoto
Posty: 93
Rejestracja: 08 mar 2015, 14:19
Motocykl: GSXR1300

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: Piotr »

Panowie tak czytam te Wasze kombinacje i się zastanawiam czego Wy tak naprawdę chcecie od tego silnika?!
Ja po przesiadce z hayabusy gdzie reakcja na gaz jest naprawdę błyskawiczna i zdecydowana nie odczuwam w XT żadnego niedostatku mocy ani ospałości.
Mówię, tu o jeździe w terenie a nie na ulicy, bo nie oszukujmy się tu szału nie ma.
Naprawdę ten silnik ma fajny momencik już od samego dołu, a na rekację na gaz też nie narzekam.
A w Off nic więcej nie potrzeba a i tak z tym co jest czasami trudno wygrać...

Także to co ktoś cosik jakimiś manewrami uzyska na górze to straci na dole i stabilności i na odwrót.
A do tego będzie to miało wpływ na żywotnośc tego naprawdę pancernego silnika - szkoda psuć coś co jeździ bezawaryjnie.
Moim zdaniem nic więcej z tego silnika się nie wydusi takimi zmianami o których piszecie. Więcej w tym złego niż dobrego.

Jedynie turbo dałoby przyzwoity efekt, ale czy warto? To nie ekonomiczne...

Ja tam mam serię bey kombinowania łącznie z fabrycznym wydechem i śmiga mi się super!
Leci 2 rok bezawaryjności...
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2494
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: Pawlo »

Piotrze, pojeździj sprzętem z 6 lat, w międzyczasie przejedź się w terenie jakąś wściekłą pomarańczą lub innym wyczynem i podejdź do tematu ponownie ;) Myślę, że prędzej czy później sprzęt zacznie Ci się nudzić, ewentualnie zaczniesz dostrzegać jego wady :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: Gacek »

Osobiscie wszystkie modyfikacje które przeprowadziłem w zaden sposób nie podnoszą mocy :) .
Zmieniają delikatnie charakterystykę jej oddawania , po za tym wiekszosć rzezby jaką zrobiłem to inne koła , mody zawieszenia ,inna ergonomia niż fabryka .Jak uda mi się ukrasc z tego moto 30 -40 kilo z masy to nawet o tym nie wspomnę po prostu zajeżdzę sie na smierć 8-) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Piotr
Lubiący błoto
Posty: 93
Rejestracja: 08 mar 2015, 14:19
Motocykl: GSXR1300

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: Piotr »

Pawlo z hayeczką leci mi już 8 rok i o znudzeniu nie ma mowy.
I guzik mnie obchodzi, że R6 i R1 oblatują mnie na krętym torze. Ja właśnie lubie takie cieżkie konkretne motocykle które są nie do zamęczenia i wie sie na czym siedzi. Bo jak miałem R6 to to można było się pomylić czy to rower cz motorower :) odchudzone do granic możliwości huherka które byle głupota i psują się na potęgę.
Dlatego drugiego motocykla też szukałem pomiędzy DR650 a XT600.
Są to jak ja to nazywam ciężkie przeprawówki które nie kuszą do głupot.
A mi na tym też zależało, bo już wystarczy że gsxr1300 kusi, a tu właśnie drugie dzieciątko mi się urodziło, więc mam dla kogo żyć :)
Yamahą 250 w 2T miałem okazje pośmigać i nie urzekła mnie...

A jak mi się któryś znudzi to sprzedam i kupie sobie inny. Bo robienie z XT czegoś czym nigdy nie będzie to moim zdaniem sensu nie ma.
A jeśli chodzi o XT to moim zdaniem bardzo fajny udany motockl dający dużo frajdy w offie.

Ale będę śledził temat z ciekawością, bo może faktycznie jakiś fajny modzik ktoś tu zapoda :)
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: Gacek »

Piotr pisze:...
A jeśli chodzi o XT to moim zdaniem bardzo fajny udany motockl dający dużo frajdy w offie.

Ale będę śledził temat z ciekawością, bo może faktycznie jakiś fajny modzik ktoś tu zapoda :)
Mozesz sledzić - czytać ;) dopóki realnie nie spróbujesz to bedzie jak pocałunek przez szybę :lol: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Piotr
Lubiący błoto
Posty: 93
Rejestracja: 08 mar 2015, 14:19
Motocykl: GSXR1300

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: Piotr »

Tych twoich blaszek to bym spróbował :)
Ale mam lenia... A czasami to po prostu efekt placebo, która daje dużo więcej w odczuciach niż te wszystkie mody razem wzięte :D

Ale na mnie nie patrzcie bo ja już chyba się starzeje i cieszę się jak żonka pozwoli trochę polatać i oderwać się od domowego zamętu i się zresetować.
Kiedyś Hayka była dla mnie w sam raz a teraz czasami wydaje mi się, że jest za mocna :shock:
XT jest w sam raz a z wiekiem zapewne będzie co raz to mocniejsza w odczuciach :D
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: Gacek »

Piotr pisze:Tych twoich blaszek to bym spróbował :)
....
dorobiłem sobie takie blaszki aby na własnej skórze doswiadczyć czy to cos daje :roll: - podobnie sprawa ma się z "power bombą" jak by to był tylko efekt placebo to wierz mi lub nie ,lezy na polce w garazu oczojebny kolektor z ttr i nie dlatego ze mam lenia aby go przełozyć - po prostu ten z power bombą lepiej mi lezy do jazdy 8-) mimo ze szpetnie wyglada :P .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Tomaszo
Lubiący błoto
Posty: 60
Rejestracja: 20 cze 2016, 11:10

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: Tomaszo »

A czy jakieś tuningi są potrzebne przy zakładaniu powerbomby? Jak z liczeniem takiego czegoś?
Czy są dostępne jakieś schematy do uklepania takiego wynalazku?
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: Gacek »

Tomaszo pisze:A czy jakieś tuningi są potrzebne przy zakładaniu powerbomby? Jak z liczeniem takiego czegoś?
Czy są dostępne jakieś schematy do uklepania takiego wynalazku?
Powiem ci tak : mam dłubaną koncówkę wydechu (dorabiłem sobie przelot ) na oryginalnym kolektorze z xt z rozjechanymi kryzami moto mocno poprawiło reakcję na odkrecanie gazu w stosunku do ori wydechu z xt ,dynamika (nazwał bym to wg swoich odczuć na ori tak jakby dwa uderzenia tłoka zostawały w wydechu ) .Od dołu pieknie się zbierał tylko górą łaził bezpłciowo (takie piłowanie obrotami bez odczuwalnego efektu ).Jak wsadziłem do tego zestawu fabryczny kolektor z ttr to moto moment łapało wyzej ( w pewnej chwili było to przyjemne uczucie ze krecisz obroty i nie poniewiera to człowiekiem od samego dołu ) .Jak dorobiłem power bombę do xt kowego kolektora moto zaczeło łazić lepiej górą nawet od ttr ale straciło dol. Wiec sobie pomyślałem ze dorobię zawór do power bomby aby utrzymać dol i górę .Pierwszy odczucie efekt moto z regularnej odkretki bez kombinacji manetką gazu włazi na gumę 8-) .Ja zastosowałem wielkośc power bomby w okolicach 200- 250 cm 3.
.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Piotr
Lubiący błoto
Posty: 93
Rejestracja: 08 mar 2015, 14:19
Motocykl: GSXR1300

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: Piotr »

A co to jest ta power bomba?
to grube kolanko zaraz po wyjściu z cylindra tak jak mają crosy?
daj foto :)
ODPOWIEDZ