Przełożenia w teren - jakie?

Forum poświęcone modyfikacjom XT.

Przełożenia w teren - jakie?

Postprzez Piotr » 17 mar 2015, o 16:47

Witam
Panowie nabyłem swoją XT 600 3TB na szosowych oponach.
Kostka już zamówiona, ale pytanie jest czy jest sens coś kombinować z zębatkami do takich opon?
Motocykl na szosę mam, więc sprzęt tylko i wyłącznie na szutry i mało zaawansowany teren...

Czy może takie oryginalne przełożenia dają rade, tylko wykorzystuje się po prostu 2 pierwsze biegi?


Przeszukałem ambitnie forum w poszukiwaniu takiego tematu, ale może jestem ślepy :)

Poradźcie coś
Piotr
Piotr
Lubiący błoto
 
Posty: 92
Dołączył(a): 8 mar 2015, o 14:19
Motocykl: GSXR1300

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Postprzez qpa » 17 mar 2015, o 17:18

a jakie masz teraz?
qpa
Po ośki w błocie
 
Posty: 867
Dołączył(a): 12 lis 2010, o 18:31

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Postprzez Piotr » 17 mar 2015, o 19:45

15/45 - czyli zapewne fabryka z tego co się orientuje...
Piotr
Lubiący błoto
 
Posty: 92
Dołączył(a): 8 mar 2015, o 14:19
Motocykl: GSXR1300

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Postprzez mlody » 17 mar 2015, o 20:00

Tak, fabryczne. Jeżdżę na takim przełożeniu. Jak kupiłem moto to było 15/40. A teraz jak będę zmieniał napęd to wrzucę 15/47.
Avatar użytkownika
mlody
Po kostki w błocie
 
Posty: 403
Dołączył(a): 10 paź 2013, o 11:13
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: XT600K 3TB '91

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Postprzez Piotr » 17 mar 2015, o 20:19

2 zęby to chyba różnicy wielkiej chyba nie zrobią...

Myślałem bardziej o takiej konfiguracji - 14/48.

Tylko niech ktoś się wypowie, czy takie krótsze przełożenia faktycznie są XT potrzebne i fajniej się wtedy śmiga w terenie, czy może będzie tylko więcej wahlowania biegami a wyjdzie na to samo tylko że mniej biegów będę używał...
Piotr
Lubiący błoto
 
Posty: 92
Dołączył(a): 8 mar 2015, o 14:19
Motocykl: GSXR1300

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Postprzez ArturS » 17 mar 2015, o 22:05

W 3TB przy 14/45 jest już bardzo znośnie - na asfaltowych przelotach silnik nie wyskakuje z ramy przy 90-100km/h, a w terenie też już ujdzie. Na szutry niema potrzeby zakładać nić bardziej hard. Z zębatką 48 jest mały problem - praktycznie nie występują (co nie znaczy, że niema - np AFAM na zamówienie). Ja do górskiej orki zakładam 14/47. Do jazdy po szutrach więcej niż 14/45 nie potrzeba, nominał też będzie ok.
Avatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 2209
Dołączył(a): 9 lis 2011, o 07:24
Lokalizacja: Zabrze
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Postprzez Gacek » 18 mar 2015, o 00:16

Koło 17 cali dla 3 tb bez względu na przełożenie i ogumienie do jazdy off to moim zdaniem lekkie nieporozumienie :roll: chyba ze ktos uwielbia i ma opanowaną jazdę slajdem 8-) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4519
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Postprzez jaro » 18 mar 2015, o 07:58

Gacek napisał(a):Koło 17 cali dla 3 tb bez względu na przełożenie i ogumienie do jazdy off to moim zdaniem lekkie nieporozumienie :roll: chyba ze ktos uwielbia i ma opanowaną jazdę slajdem 8-) .


Sory Gacek ,ale często nie rozumie twoich przemyśleń jeśli możesz to rozwiń swoją wypowiedź pewnie inni też chętnie przeczytają jakie masz doświadczenia ,a taka forma nic nie wnosi.Wiadomo że Xt to nie cross. :gleba:
Jeśli chodzi o przełożenie to ja polecam 14X46 koło 17 cali.
Avatar użytkownika
jaro
Po kostki w błocie
 
Posty: 105
Dołączył(a): 21 sie 2012, o 13:10
Motocykl: xrv i xt 600

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Postprzez Gacek » 18 mar 2015, o 11:18

Moje odczucia z jazdy na xt off są takie a nie inne .W swoim czasie używałem koła 17 cali obecnie używam 18 .
Xt ma stosunkowo długą korbę to co nad tłokiem wybuchnie mimo małego stopnia sprężania jest przez dłuższe ramię przenoszone dalej na koło .Mnie po prostu lepiej sie jeździ off motocyklem z niższym momentem obr a większą dynamiką i mocą .
Po prostu upalając na 17 szybciej łapię slajda przy odkrecaniu jak i hamowaniu silnikiem niż na 18 calowym kole .
Czyli wpadając na zabłocony delikatnie teren koło 18 cali w przypadku xt robi lepszą robotę 8-)
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4519
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Postprzez mlody » 18 mar 2015, o 15:49

ArturS napisał(a): Z zębatką 48 jest mały problem - praktycznie nie występują (co nie znaczy, że niema - np AFAM na zamówienie)



Ale za to jest 51 :biker:

http://allegro.pl/yamaha-tt-xt-600-zeba ... 12838.html
Avatar użytkownika
mlody
Po kostki w błocie
 
Posty: 403
Dołączył(a): 10 paź 2013, o 11:13
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: XT600K 3TB '91

Następna strona

Powrót do XT - Innowacje i udoskonalenia...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość