Przełożenia w teren - jakie?

Forum poświęcone modyfikacjom XT.

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Postprzez czadi » 8 wrz 2016, o 13:05

fryzjer napisał(a):Czadi. Mógłbyś wyjaśnić o co chodzi z tym przelicznikiem z przecinkami.Dla mnie to suche liczby,kompletnie nie wiem o co chodzi :niewiem: ,a chętnie bym się dowiedział.
[/quote]


A to bardzo proste liczbę zębów koła napędzanego dzielisz przez liczbę zębów koła napędzającego
np: typowe przełożenie 15/39 to 39:15=2,6 czyli zębatka napędzająca musi wykonać 2,6 obrotu na jeden obrót koła napędzanego,
inne: 5 bieg 24/19 19:24=0,792 czyli koło napędzające wykonuje 0,792 obrotu na 1 obrót koła napędzanego,
to wszystko :D
Avatar użytkownika
czadi
Lubiący błoto
 
Posty: 80
Dołączył(a): 8 maja 2011, o 15:28
Lokalizacja: Rawicz
Motocykl: XT 600 2KF

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Postprzez Gacek » 8 wrz 2016, o 21:47

Piotr napisał(a): ....zacznie mnie zadowalać, bo jeżdżę tylko off.
Ale to przy zmianie kompletnego napędu. Wtedy może w końcu nauczę się porządnie śmigać na kole bo teraz coś mi się wydaje, że wstawanie sprawia jej to wielką trudność. A może tylko mi :) ?

Ja też odczuwam problemy z unoszeniem przedniego koła przy jeździe off ,przełożenia to jedno ale jak witki są niewystarczająco mocne to warto zapodać ja to nazywam "pegi ' takie gumy blokujące przy ściśnięciu motocykla nogami buta rewelacyjnie mi się sprawdzało kiedyś w innym enduro .
Właściwie to za niedługo polecę z tym patentem do xt bo niestety coraz częściej najeżdżając na przeszkodę kłodę pniak wychodzą problemy :( nie zawsze udaje się zrobić kompresję na przednim zawiasie przed taką przeszkoda a walenie przednim kołem centralnie na żywca przy masie tego motocykla to lekka porażka :? .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4542
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Postprzez fryzjer » 9 wrz 2016, o 05:34

czadi napisał(a):
fryzjer napisał(a):Czadi. Mógłbyś wyjaśnić o co chodzi z tym przelicznikiem z przecinkami.Dla mnie to suche liczby,kompletnie nie wiem o co chodzi :niewiem: ,a chętnie bym się dowiedział.



A to bardzo proste liczbę zębów koła napędzanego dzielisz przez liczbę zębów koła napędzającego
np: typowe przełożenie 15/39 to 39:15=2,6 czyli zębatka napędzająca musi wykonać 2,6 obrotu na jeden obrót koła napędzanego,
inne: 5 bieg 24/19 19:24=0,792 czyli koło napędzające wykonuje 0,792 obrotu na 1 obrót koła napędzanego,
to wszystko :D[/quote]

Dzięki :browar: czadi za wyjaśnienie.Bardzo przydatna wiedza..
Tak na szybko to jeśli będę miał:
A) przełożenie 15/39 to iloraz wyjdzie 2,6
B) przełożenie 14/47 to iloraz wyjdzie 3,35
Czyli wychodzi,że przy przełożeniu -B-,zębatka zdawcza wykona o 0,75 więcej obrotu niż przy przełożeniu -A-,na jeden obrót zębatki przy tylnym kole.Takich obrotów,są setki tysięcy.Teoretycznie ta zębatka zdawcza z mniejszą ilością zębów zostanie szybciej zużyta
A jak to wygląda w praktyce?.Czy jest to,aż tak bardzo zauważalne,w sensie częstszych wymian tej zębatki.
Avatar użytkownika
fryzjer
Po ośki w błocie
 
Posty: 646
Dołączył(a): 30 lis 2011, o 17:31
Motocykl: Yamaha XT600 2KF 1989

Poprzednia strona

Powrót do XT - Innowacje i udoskonalenia...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość