Przełożenia w teren - jakie?

Forum poświęcone modyfikacjom XT.

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Postprzez jaro » 18 mar 2015, o 15:57

Gacek napisał(a):Moje odczucia z jazdy na xt off są takie a nie inne .W swoim czasie używałem koła 17 cali obecnie używam 18 .
Xt ma stosunkowo długą korbę to co nad tłokiem wybuchnie mimo małego stopnia sprężania jest przez dłuższe ramię przenoszone dalej na koło .Mnie po prostu lepiej sie jeździ off motocyklem z niższym momentem obr a większą dynamiką i mocą .
Po prostu upalając na 17 szybciej łapię slajda przy odkrecaniu jak i hamowaniu silnikiem niż na 18 calowym kole .
Czyli wpadając na zabłocony delikatnie teren koło 18 cali w przypadku xt robi lepszą robotę 8-)

No teraz jasne. :browar:
Avatar użytkownika
jaro
Po kostki w błocie
 
Posty: 105
Dołączył(a): 21 sie 2012, o 13:10
Motocykl: xrv i xt 600

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Postprzez ArturS » 18 mar 2015, o 21:56

taaa, niema to jak sprzedawcy, którzy nie wiedzą co sprzedają :facepalm: Do zabieraka w XTku, można to co najwyżej przykleić :lol: Kupisz od takiego, a później się człowiek buja z reklamacją

XT600
Obrazek

allegrowa niby pasująca do XT600 :lol:
Obrazek

JT Sprockets do XT teoretycznie robi max 49. W PL niestety nie doczekałem się na taką u żadnego dystrybutora. Może i dobrze, bo 14/49 w XTku byłoby chyba już niepotrzebnym przegięciem :lol:
Avatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 2225
Dołączył(a): 9 lis 2011, o 07:24
Lokalizacja: Zabrze
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Postprzez mlody » 19 mar 2015, o 15:41

Nie zagłębiałem się w szczegóły, bo to i tak nie dla mnie:P Ale trafiłem ostatnio na tą aukcję więc wrzuciłem linka 8-)

Kupisz od takiego, a później się człowiek buja z reklamacją


I dlatego wszystko zamawiam u Ciebie :) :browar:
Avatar użytkownika
mlody
Po kostki w błocie
 
Posty: 403
Dołączył(a): 10 paź 2013, o 11:13
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: XT600K 3TB '91

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Postprzez fakir » 12 sie 2016, o 18:02

Cześć, planuje zmienić zębatki aby mieć przełożenia typowo w teren, na niskich obrotach przy dużych prędkościach kompletnie mi nie zależy, po za tym odczucie jazdy na kostkach powyżej 100kmh można porównać do pływania na desce windsurfingowej :D

Otóż planuje założyć zębatki 13/47, obecnie mam 15/39

Czy ktoś zakładał podobną konfiguracje? będą problemy natury technicznej?
czy są dostępne większe zębatki na tył, niż 47?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Avatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
 
Posty: 317
Dołączył(a): 3 wrz 2014, o 10:15
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Postprzez wiewior298 » 12 sie 2016, o 18:31

ja jeżdżę na 14/47 jest dobrze fajnie się zbiera ale przydałby się 6 bieg (pojechałem ponad 130 z gps ale silnik z ramy chciał wylecieć )na 13/47 może być naprawdę krótko i przy 70 chciał byś ten 6 bieg
wiewior298
Lubiący błoto
 
Posty: 94
Dołączył(a): 13 maja 2016, o 05:24
Lokalizacja: Rumia woj.Pomorskie
Motocykl: TT 600 4gv 1994

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Postprzez Gacek » 12 sie 2016, o 18:59

W sumie tez upalam 14 /47 na twardszym off w takiej kofiguracji i tak za długie biegi się wydaja i się muli ale dla 5 biegów to chyba optymalna alternatywa :? .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4542
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Postprzez fakir » 12 sie 2016, o 19:53

Najlepszą alternatywą byłaby skrzynia hybryda :D krótkie pierwsze 3 biegi, normalna 4 i 5, dodatkowo 6 na szybkie przeloty i wsteczny ;)

będę zmieniał zębatki na tą konfiguracje 13/47, na pewno dam znać jak się na tym jeździ
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Avatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
 
Posty: 317
Dołączył(a): 3 wrz 2014, o 10:15
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Postprzez Gacek » 13 sie 2016, o 14:47

W sumie 13 zębów na wałku zdawczym :roll: może temat jest warty aby spojrzeć pod kątem zagospodarowania zużytych 15 8-) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4542
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Postprzez ArturS » 14 sie 2016, o 20:40

fakir napisał(a):Najlepszą alternatywą byłaby skrzynia hybryda :D krótkie pierwsze 3 biegi, normalna 4 i 5, dodatkowo 6 na szybkie przeloty i wsteczny ;)

będę zmieniał zębatki na tą konfiguracje 13/47, na pewno dam znać jak się na tym jeździ

Przypadkiem nie masz u siebie krótkiej skrzyni z nominałem 15/40?
Avatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 2225
Dołączył(a): 9 lis 2011, o 07:24
Lokalizacja: Zabrze
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Postprzez wiewior298 » 15 sie 2016, o 06:50

słusznie ArturS zauważył bo napisałeś ze masz teraz 15/39 co świadczy o krótkiej a jak wsadzisz 13/47 to 6 bieg przy 30 się przyda :shock:
wiewior298
Lubiący błoto
 
Posty: 94
Dołączył(a): 13 maja 2016, o 05:24
Lokalizacja: Rumia woj.Pomorskie
Motocykl: TT 600 4gv 1994

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do XT - Innowacje i udoskonalenia...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron