Strona 2 z 4

Re: Przełożenia w teren - jakie?

: 18 mar 2015, 15:57
autor: jaro
Gacek pisze:Moje odczucia z jazdy na xt off są takie a nie inne .W swoim czasie używałem koła 17 cali obecnie używam 18 .
Xt ma stosunkowo długą korbę to co nad tłokiem wybuchnie mimo małego stopnia sprężania jest przez dłuższe ramię przenoszone dalej na koło .Mnie po prostu lepiej sie jeździ off motocyklem z niższym momentem obr a większą dynamiką i mocą .
Po prostu upalając na 17 szybciej łapię slajda przy odkrecaniu jak i hamowaniu silnikiem niż na 18 calowym kole .
Czyli wpadając na zabłocony delikatnie teren koło 18 cali w przypadku xt robi lepszą robotę 8-)
No teraz jasne. :browar:

Re: Przełożenia w teren - jakie?

: 18 mar 2015, 21:56
autor: ArturS
taaa, niema to jak sprzedawcy, którzy nie wiedzą co sprzedają :facepalm: Do zabieraka w XTku, można to co najwyżej przykleić :lol: Kupisz od takiego, a później się człowiek buja z reklamacją

XT600
Obrazek

allegrowa niby pasująca do XT600 :lol:
Obrazek

JT Sprockets do XT teoretycznie robi max 49. W PL niestety nie doczekałem się na taką u żadnego dystrybutora. Może i dobrze, bo 14/49 w XTku byłoby chyba już niepotrzebnym przegięciem :lol:

Re: Przełożenia w teren - jakie?

: 19 mar 2015, 15:41
autor: mlody
Nie zagłębiałem się w szczegóły, bo to i tak nie dla mnie:P Ale trafiłem ostatnio na tą aukcję więc wrzuciłem linka 8-)
Kupisz od takiego, a później się człowiek buja z reklamacją
I dlatego wszystko zamawiam u Ciebie :) :browar:

Re: Przełożenia w teren - jakie?

: 12 sie 2016, 18:02
autor: fakir
Cześć, planuje zmienić zębatki aby mieć przełożenia typowo w teren, na niskich obrotach przy dużych prędkościach kompletnie mi nie zależy, po za tym odczucie jazdy na kostkach powyżej 100kmh można porównać do pływania na desce windsurfingowej :D

Otóż planuje założyć zębatki 13/47, obecnie mam 15/39

Czy ktoś zakładał podobną konfiguracje? będą problemy natury technicznej?
czy są dostępne większe zębatki na tył, niż 47?

Re: Przełożenia w teren - jakie?

: 12 sie 2016, 18:31
autor: wiewior298
ja jeżdżę na 14/47 jest dobrze fajnie się zbiera ale przydałby się 6 bieg (pojechałem ponad 130 z gps ale silnik z ramy chciał wylecieć )na 13/47 może być naprawdę krótko i przy 70 chciał byś ten 6 bieg

Re: Przełożenia w teren - jakie?

: 12 sie 2016, 18:59
autor: Gacek
W sumie tez upalam 14 /47 na twardszym off w takiej kofiguracji i tak za długie biegi się wydaja i się muli ale dla 5 biegów to chyba optymalna alternatywa :? .

Re: Przełożenia w teren - jakie?

: 12 sie 2016, 19:53
autor: fakir
Najlepszą alternatywą byłaby skrzynia hybryda :D krótkie pierwsze 3 biegi, normalna 4 i 5, dodatkowo 6 na szybkie przeloty i wsteczny ;)

będę zmieniał zębatki na tą konfiguracje 13/47, na pewno dam znać jak się na tym jeździ

Re: Przełożenia w teren - jakie?

: 13 sie 2016, 14:47
autor: Gacek
W sumie 13 zębów na wałku zdawczym :roll: może temat jest warty aby spojrzeć pod kątem zagospodarowania zużytych 15 8-) .

Re: Przełożenia w teren - jakie?

: 14 sie 2016, 20:40
autor: ArturS
fakir pisze:Najlepszą alternatywą byłaby skrzynia hybryda :D krótkie pierwsze 3 biegi, normalna 4 i 5, dodatkowo 6 na szybkie przeloty i wsteczny ;)

będę zmieniał zębatki na tą konfiguracje 13/47, na pewno dam znać jak się na tym jeździ
Przypadkiem nie masz u siebie krótkiej skrzyni z nominałem 15/40?

Re: Przełożenia w teren - jakie?

: 15 sie 2016, 06:50
autor: wiewior298
słusznie ArturS zauważył bo napisałeś ze masz teraz 15/39 co świadczy o krótkiej a jak wsadzisz 13/47 to 6 bieg przy 30 się przyda :shock: