Strona 3 z 4

Re: Przełożenia w teren - jakie?

: 15 sie 2016, 12:47
autor: fakir
Nie mam pojęcia czy mam krótką skrzynię, po czym to poznać ?
Obecnie mam ok 2500rpm na ostatnim biegu przy 100kmh, z tego co policzylem na gearingcommander.com to po prostu stracę jeden bieg i będę miał obroty takie jak mam teraz na 4 biegu przy 100kmh po zmianie zębatek na 13/47

Re: Przełożenia w teren - jakie?

: 15 sie 2016, 14:34
autor: ArturS
Jeśli przy 100km/h masz 2500obr., to masz długą skrzynię. Wskazywałoby to na szary silnik i zębatkę z nakrętką. U mnie przy nominale 15/45 (skrzynia nowego typu) na bank jest ponad 4tys.obr. Tak w ogóle to da się jechać z takimi przełożeniami? Silnik zdrowo brzmi dopiero w okolicy 3500obr, a to na V biegu da chyba ponad 120km/h? :o

Tak mi się przypomniało z weekendu - znajomy w 3AJ z pierwszego roku wypustu (krótka skrzynia, czarny silnik) wrzucił silnik z 3TB, a przełożeń nie zmienił z 15/40. Pojechał do Rumunii poendurzyć i chyba się zdrowo namęczył, aż dziw że sprzęgła nie zjarał. Ale, sprzęgło zjarało się w XT660Z Tenere i musieli wracać z prędkościami 60-70km/h, bo inaczej pojawiał się uślizg, czyli total eco-driving i efekt tego był taki, że 3AJ spalił zdaje się lekko ponad 3l/100km :mrgreen:
Wtryskowiec oczywiście spalił jeszcze mniej tym bardziej, że gaz trzeba było muskać żeby nie poszedł w poślizgu i po 360km zmieścił zaledwie 8.2l benzyny :omg:

Re: Przełożenia w teren - jakie?

: 15 sie 2016, 16:41
autor: Gacek
fakir pisze:Nie mam pojęcia czy mam krótką skrzynię, po czym to poznać ?
Obecnie mam ok 2500rpm na ostatnim biegu przy 100kmh, z tego co policzylem na gearingcommander.com to po prostu stracę jeden bieg i będę miał obroty takie jak mam teraz na 4 biegu przy 100kmh po zmianie zębatek na 13/47
Rozumiem ze jak wykręcisz sprzeta do 5000 rpm to budzik traci skalę i teoretycznie ciśniesz 200 :P .

Re: Przełożenia w teren - jakie?

: 15 sie 2016, 16:50
autor: ArturS
Sprawdziłem u siebie. Na przełożeniach 15/45 jest ok 4500-4600obr./min przy 100km/h - licznik rowerowy, wskazuje podobnie jak GPS.

Re: Przełożenia w teren - jakie?

: 15 sie 2016, 23:06
autor: czadi
Skrzynie biegów pod względem przełożeń zmieniały się tylko raz do modelu 1VJ 5 bieg miał przełożenie 0,777 a od 2KF 0,792 natomiast przy wprowadzeniu modelu z 17 calowym tylnym kołem pojawiła się zmiana w przełożeniu pierwotnym z 2,387 na 2,088 i zaczęto montować tylne koło zębate 45 zębów zamiast 38,39,40 zębów.

Re: Przełożenia w teren - jakie?

: 16 sie 2016, 04:42
autor: ArturS
Zmiana przełożenia pierwotnego jest zdaje się od 90r., wtedy silnik zmienił kolor na szary i 3AJ wychodził już w tej konfiguracji.

Re: Przełożenia w teren - jakie?

: 16 sie 2016, 12:18
autor: czadi
Masz rację przestudiowałem sobie instrukcje na forumowym dysku i megazip i faktycznie 3AJ z 1988 jeszcze ma stare przełożenie pierwotne a już z 1989r ma nowe przełożenie pierwotne i nowe tylne koło zębate. Najlepsze jest to, że w instrukcji obsługi do 3AJ z 1990r ( na dysku forumowym 1 strona z niebieską grafiką ) jest podane nowe przełożenie pierwotne, nowa wielkość zębatki tylnej i przełożenie 5 biegu jak w starych XT 21/27 (0,777) co nie zgadza się z megazipem o co tu chodzi :niewiem: .

Re: Przełożenia w teren - jakie?

: 17 sie 2016, 17:50
autor: fryzjer
czadi pisze:Skrzynie biegów pod względem przełożeń zmieniały się tylko raz do modelu 1VJ 5 bieg miał przełożenie 0,777 a od 2KF 0,792 natomiast przy wprowadzeniu modelu z 17 calowym tylnym kołem pojawiła się zmiana w przełożeniu pierwotnym z 2,387 na 2,088 i zaczęto montować tylne koło zębate 45 zębów zamiast 38,39,40 zębów.

czadi pisze:Masz rację przestudiowałem sobie instrukcje na forumowym dysku i megazip i faktycznie 3AJ z 1988 jeszcze ma stare przełożenie pierwotne a już z 1989r ma nowe przełożenie pierwotne i nowe tylne koło zębate. Najlepsze jest to, że w instrukcji obsługi do 3AJ z 1990r ( na dysku forumowym 1 strona z niebieską grafiką ) jest podane nowe przełożenie pierwotne, nowa wielkość zębatki tylnej i przełożenie 5 biegu jak w starych XT 21/27 (0,777) co nie zgadza się z megazipem o co tu chodzi :niewiem: .


Czadi. Mógłbyś wyjaśnić o co chodzi z tym przelicznikiem z przecinkami.Dla mnie to suche liczby,kompletnie nie wiem o co chodzi :niewiem: ,a chętnie bym się dowiedział.

Re: Przełożenia w teren - jakie?

: 06 wrz 2016, 20:12
autor: fakir
A więc po zmianie zębatek z 15/39 na 13/ 47 moje odczucia są takie że powyżej 100kmh silnik chce wyskoczyć z ramy, bo mamy powyżej 4500rpm, taka w miarę normalna przelotowa na 5 biegu to 80-100kmh do tych 4500rpm.
W terenie fajnie mieć dodatkowy niski bieg, w tym przypadku jedynkę, na szosie spokojnie można ruszać z dwójki z której rwie na koło z samego gazu, jeśli ktoś chce używać motocykla na trasie, to kompletnie bez sensu taka zmiana zębatek,
w teren? Bardzo fajny myk ;)
Tak w skrócie, to pozbywamy się piątego biegu, jedynka staje się biegiem do ruszania z bagna, a wcześniejsza piątka staje się czwórką...

Re: Przełożenia w teren - jakie?

: 07 wrz 2016, 21:23
autor: Piotr
Ja miałem fabrykę 15/45, a że zęby na przedniej zębatce powoli się zaokrąglały to zapodałem na przód 14-stkę.
Jest ciutkę lepiej...
Ogólnie to tak by mogło zostać ale wkurza zbyt duża różnica pomiędzy 1 a 2 - jest za duża różnica pomiędzy tymi dwoma biegami.
Myślę, że konfiguracja 14/47 zacznie mnie zadowalać, bo jeżdżę tylko off.
Ale to przy zmianie kompletnego napędu. Wtedy może w końcu nauczę się porządnie śmigać na kole bo teraz coś mi się wydaje, że wstawanie sprawia jej to wielką trudność. A może tylko mi :) ?