Strona 4 z 4

Re: Przełożenia w teren - jakie?

: 08 wrz 2016, 13:05
autor: czadi
fryzjer pisze:Czadi. Mógłbyś wyjaśnić o co chodzi z tym przelicznikiem z przecinkami.Dla mnie to suche liczby,kompletnie nie wiem o co chodzi :niewiem: ,a chętnie bym się dowiedział.
[/quote]


A to bardzo proste liczbę zębów koła napędzanego dzielisz przez liczbę zębów koła napędzającego
np: typowe przełożenie 15/39 to 39:15=2,6 czyli zębatka napędzająca musi wykonać 2,6 obrotu na jeden obrót koła napędzanego,
inne: 5 bieg 24/19 19:24=0,792 czyli koło napędzające wykonuje 0,792 obrotu na 1 obrót koła napędzanego,
to wszystko :D

Re: Przełożenia w teren - jakie?

: 08 wrz 2016, 21:47
autor: Gacek
Piotr pisze: ....zacznie mnie zadowalać, bo jeżdżę tylko off.
Ale to przy zmianie kompletnego napędu. Wtedy może w końcu nauczę się porządnie śmigać na kole bo teraz coś mi się wydaje, że wstawanie sprawia jej to wielką trudność. A może tylko mi :) ?
Ja też odczuwam problemy z unoszeniem przedniego koła przy jeździe off ,przełożenia to jedno ale jak witki są niewystarczająco mocne to warto zapodać ja to nazywam "pegi ' takie gumy blokujące przy ściśnięciu motocykla nogami buta rewelacyjnie mi się sprawdzało kiedyś w innym enduro .
Właściwie to za niedługo polecę z tym patentem do xt bo niestety coraz częściej najeżdżając na przeszkodę kłodę pniak wychodzą problemy :( nie zawsze udaje się zrobić kompresję na przednim zawiasie przed taką przeszkoda a walenie przednim kołem centralnie na żywca przy masie tego motocykla to lekka porażka :? .

Re: Przełożenia w teren - jakie?

: 09 wrz 2016, 05:34
autor: fryzjer
czadi pisze:
fryzjer pisze:Czadi. Mógłbyś wyjaśnić o co chodzi z tym przelicznikiem z przecinkami.Dla mnie to suche liczby,kompletnie nie wiem o co chodzi :niewiem: ,a chętnie bym się dowiedział.

A to bardzo proste liczbę zębów koła napędzanego dzielisz przez liczbę zębów koła napędzającego
np: typowe przełożenie 15/39 to 39:15=2,6 czyli zębatka napędzająca musi wykonać 2,6 obrotu na jeden obrót koła napędzanego,
inne: 5 bieg 24/19 19:24=0,792 czyli koło napędzające wykonuje 0,792 obrotu na 1 obrót koła napędzanego,
to wszystko :D[/quote]

Dzięki :browar: czadi za wyjaśnienie.Bardzo przydatna wiedza..
Tak na szybko to jeśli będę miał:
A) przełożenie 15/39 to iloraz wyjdzie 2,6
B) przełożenie 14/47 to iloraz wyjdzie 3,35
Czyli wychodzi,że przy przełożeniu -B-,zębatka zdawcza wykona o 0,75 więcej obrotu niż przy przełożeniu -A-,na jeden obrót zębatki przy tylnym kole.Takich obrotów,są setki tysięcy.Teoretycznie ta zębatka zdawcza z mniejszą ilością zębów zostanie szybciej zużyta
A jak to wygląda w praktyce?.Czy jest to,aż tak bardzo zauważalne,w sensie częstszych wymian tej zębatki.