Strona 1 z 1

Chłodnica Oleju

PostNapisane: 26 mar 2017, o 04:42
przez Krynin
Witajcie

Zapragnąłem zmodyfikować swój motorek i pierwsze co z nim robię to chłodnica oleju
Zakupiłem na Alledrogo chłodnicę od modelu Tenere i po chałupniczym montażu(na szybko żeby zobaczyć czy to zda egzamin)
Mam problem z wężami
Otóż na wyjściowym(tym za rozrusznikiem) panuje takie ciśnienie że rozrywa mi węże(oryginalny od tenere wytrzymał może 30min jazdy i zafundował mi kąpiel olejową jakieś 2km od domu)
Więc założyłem nowy tyle że paliwowy w oplocie o średnicy 10mm(wew) ale jest chyba za słaby bo jak dodaję gazu to się robi dużo grubszy i boje się że i jego rozerwie.

Czy ja robię coś źle czy w moim modelu nie zamontuje takowej chłodnicy? Dodam że na wyjściu chłodnicy olej płynie już normalnym strumieniem.

Re: Chłodnica Oleju

PostNapisane: 26 mar 2017, o 18:04
przez ArturS
A "na stole" próbowałeś przelewać olej przez tą chłodnicę? Może zatkana, albo jest zawór jednodrożny i masz podłączone odwrotnie :?

Re: Chłodnica Oleju

PostNapisane: 26 mar 2017, o 21:28
przez Gacek
Z praktyczno - ekonomicznej strony nie rozumiem po co takie ustrojstwo jak chłodnica do wersji 3tb :? .
Zbiornik oliwy mieści się w okolicy główki ramy gdzie jest w miarę dobra cyrkulacja powietrza jak ma za ciepło można zdemontować osłonę z tworzywa , w ostateczności dla polepszenia chłodzenia w lecie można na płaskie boczki zbiornika dołożyć radiatory na jakiejś termoprzewodzacej paście które zwiększą powierzchnie oddawania ciepła z zbiornika (jak będzie mało możesz nawet pokusić aby wentylator w taki radiator zamontować opcjonalnie sterowany czujnikiem temp :) .