E-start w 2KF

Forum poświęcone modyfikacjom XT.
ODPOWIEDZ
czajan90
Czyścioch
Posty: 11
Rejestracja: 29 wrz 2014, 07:53
Motocykl: Yamaha XT 600 2kf
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

E-start w 2KF

Post autor: czajan90 »

Witam,
dokładał ktoś elektryczny rozruch do wersji strikte kopanej?
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: E-start w 2KF

Post autor: ArturS »

W przypadku 2KF oprócz elektryki musisz zmienić wał na ten z "długim" lewym czopem, zmienić koło magnesowe, dodać sprzęgiełko rozrusznika + tryby pośrednie, zmienić dekiel alternatora i sam alternator. W zależności od alternatora/statora różna elektryka do ogarnięcia.
Awatar użytkownika
czadi
Lubiący błoto
Posty: 80
Rejestracja: 08 maja 2011, 15:28
Motocykl: XT 600 2KF
Lokalizacja: Rawicz

Re: E-start w 2KF

Post autor: czadi »

Jeszcze trzeba zmienić lewy karter bo w 2 kf nie ma miejsca na koła pośrednie rozrusznika i dekiel od silnika z rozrusznikiem nie pasuje do karteru silnika bez rozrusznika. Zmieniając karter trzeba zmienić wałek zdawczy skrzyni biegów który jest dłuższy o 10mm a to powoduje przesunięcie linii łańcucha i trzeba zmienić zabierak na taki z 1vj, 3aj lub 3tb. Tylko nie wiem czy wtedy łańcuch nie będzie ocierał o ramę bo jak patrzyłem w mojej to tak mi się wydaje.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: E-start w 2KF

Post autor: ArturS »

hm... z wałkiem zdawczym nie znam tematu :niewiem: Zębatka zdawcza taka sama, wahacz ten sam co w 3AJ/3TB :niewiem:
Awatar użytkownika
czadi
Lubiący błoto
Posty: 80
Rejestracja: 08 maja 2011, 15:28
Motocykl: XT 600 2KF
Lokalizacja: Rawicz

Re: E-start w 2KF

Post autor: czadi »

Ale w 2kf jest krotki wałek zdawczy podobnie jak w 43f czy 34l a we wszystkich z rozrusznikiem jest o 10 mm dłuższy. W nowszych modelach mimo że nie ma rozrusznika jednak zastosowano długi wał korbowy i co za tym idzie dłuższy wałek zdawczy.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: E-start w 2KF

Post autor: ArturS »

34L/43F/1VJ mają zębatkę zdawczą zabezpieczoną blaszką, w 3AJ wzwyż jest już nakrętka. Na chłopski rozum od tego zależy długość wałka zdawczego. Lewy czop wału ma dwie długości. Krótki jest w 43f, 34l, 55w, 2kf, TT600R (dwa ostatnie sworzeń korby 35mm, starsze 34mm). Długi jest w wersjach z rozrusznikiem elektrycznym, w kopanych XT600 3TB i TT600S - dlatego najłatwiej je przerobić na guzik.
Awatar użytkownika
czadi
Lubiący błoto
Posty: 80
Rejestracja: 08 maja 2011, 15:28
Motocykl: XT 600 2KF
Lokalizacja: Rawicz

Re: E-start w 2KF

Post autor: czadi »

Wałek w 1vj jest już długi ( ze względu na użycie rozrusznika ) a zębatka zabezpieczana nakrętką jest już w 2kf chociaż tam wałek zdawczy jest krótki.
ODPOWIEDZ