Yamaha XT 600 olej

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
czusiek
Czyścioch
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2016, 21:56
Motocykl: Yamaha XT600E
Kontakt:

Yamaha XT 600 olej

Post autor: czusiek »

Wymieniłem olej w Yamaha XT 600 E 3tb z 1992r. Słyszałem że po wymianie powinno wejść około 2.8 litra. Wlałem ok. 2.6 zbiornik napełnił się pod korek włączyłem na troche silnik i gdy dolałem resztę oleju czyli równe 3 litry tylko koniuszek bagnetu jest w oleju czasami nawet nie. Co to może być?
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Yamaha XT 600 olej

Post autor: ArturS »

Poczytaj o suchej misce olejowej. Procedura sprawdzania oleju jest inna niż przy mokrej. Przelanie oleju (chyba już to zrobiłeś) w najlepszym przypadki spowoduje wywalenie go korkiem wlewu, w nieco gorszym scenariuszu wyciśnięciem przez airbox, a w jeszcze gorszym wywaleniem którejś uszczelki.
Rozgrzej dobrze silnik i dopiero sprawdź poziom.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Yamaha XT 600 olej

Post autor: Gacek »

Zerknij w manual swojej wersji .
Standardowo w suchy piec w tej wersji wchodzi 3.3 l ;) .
Przy sprawnie działającym układzie nadmiar oliwy przy pracującym silniku powinien zalegać w zbiorniku ramy .
Jak zalejesz go za dużo - powinien zostać zrzucony z zbiornika w kartery tyle ze z standardowym odpowietrzeniem zbiornika musiał byś chyba z 3,7 l zalać aby tak się działo 8-) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
asmaxx
Lubiący błoto
Posty: 23
Rejestracja: 17 sty 2016, 08:51
Motocykl: XT 600 3TB

Re: Yamaha XT 600 olej

Post autor: asmaxx »

ArturS pisze:Poczytaj o suchej misce olejowej. Procedura sprawdzania oleju jest inna niż przy mokrej. Przelanie oleju (chyba już to zrobiłeś) w najlepszym przypadki spowoduje wywalenie go korkiem wlewu, w nieco gorszym scenariuszu wyciśnięciem przez airbox, a w jeszcze gorszym wywaleniem którejś uszczelki.
Rozgrzej dobrze silnik i dopiero sprawdź poziom.
Mam pytanie odnośnie dobrze rozgrzanego silnika. Czy wystarczy go zapalić i poczekać 3-4 min i wtedy sprawdzić poziom czy przejechać kawałek do pełnego rozgrzania. Pytam bo na zimnym nie ma oleju:) po 3-4 min od włączenia mam połowę bagnetu, po 3-4 min od wł i przejechaniu 200m poziom sięga pod korek. Stosuje opcję 3-4 min od zapłonu, ale wolę się upewnić:)))
ODPOWIEDZ