Założenie koła zamachowego/magneto

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT

Założenie koła zamachowego/magneto

Postprzez maroch » 6 sty 2019, o 16:38

problem pojawia się przy zakładaniu - chodzi o oznaczony w instrukcji element jako KEY nazwijmy go dalej kluczem
https://imgur.com/a/IDNQWXc

raczej element jest dorabiany pewności nie mam, jest to taka łudeczka, bez niego koło magnesowe nachodzi elegancko - sprzegło jednokierunkowe działa jak należy, ale przy nabijaniu koła (bo zakładaniem tego nazwać nie można) wraz z tym kluczem jakby się ciśnie w jednym z kierunków i przez co blokuje się sprzęgło,

dodam że ten klucz nie przechodzi swobodnie przez rowek w kole magnesowym, ciężko wchodzi i blokuje się w połowiemoż

może ten element powinień być zeszlifowany jakoś ?
maroch
Lubiący błoto
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2018, o 15:56
Motocykl: xt 600

Re: Założenie koła zamachowego/magneto

Postprzez Tygrys » 6 sty 2019, o 18:35

Cześć jest to klin ważny bo od niego jest ustalony zapłon powinien lekko przechodzić przez rowek w magnecie jeśli nie sprawdź najpierw ów rowek czy nie zaklepany potem czy klin się przez niego ślizga jeśli nie to trochę go zeszlifoj gdy jest ok sprawdź suwmiarka ile wystaje z wału (po upszednim wlozeniu go w wycięcie w wale )i sprawdź głębokość rowka w magnecie -jak co zbierz go z wysokości. Klin ten tylko ustala magneto docisk cały robi stożek. Powodzenia.
Avatar użytkownika
Tygrys
Po kostki w błocie
 
Posty: 217
Dołączył(a): 7 cze 2017, o 13:49
Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600

Re: Założenie koła zamachowego/magneto

Postprzez Filipe » 7 sty 2019, o 06:08

Cześć
wrzuć sobie ten klin do zamrażarki i schłodzony powinien bez problemu wchodzić. Jeśli to jest jakieś dorabiane nie ryzykuj zerwania tego pod czas pracy tylko zamów oryginał to groszowe sprawy.
Raczej nic nie przerabiaj na klinie nic nie szlifuj i na pewno nie nabijaj magneta młotkiem.
Avatar użytkownika
Filipe
Lubiący błoto
 
Posty: 40
Dołączył(a): 25 sie 2017, o 07:42
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Yamaha TT 600 R . 2000r

Re: Założenie koła zamachowego/magneto

Postprzez ArturS » 7 sty 2019, o 06:46

Mogę zmierzyć ile ma oryginał. Może komuś się wyrobił rowek w wale (luźna nakrętka) i wystrugał sobie grubszy? Generalnie jest to tylko element ustalający, nie przenosi żadnych sił, więc jak doszlifujesz to będzie to na pewno lepsze niże przekoszone koło magnesowe.
Nowy element: http://yamaha-xt600.riderparts.pl/produ ... 0280-05001
Avatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 2248
Dołączył(a): 9 lis 2011, o 07:24
Lokalizacja: Zabrze
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ

Re: Założenie koła zamachowego/magneto

Postprzez maroch » 7 sty 2019, o 09:44

ArturS napisał(a):Mogę zmierzyć ile ma oryginał.


jak możesz to proszę zmierz dla mnie jakie to ma wymiary, a przy okazji o-ringi przy pokrywie silnika od strony magneta to dostanę tylko z dużym kompletem uszczelek ?
maroch
Lubiący błoto
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2018, o 15:56
Motocykl: xt 600

Re: Założenie koła zamachowego/magneto

Postprzez Tygrys » 7 sty 2019, o 16:47

Zamrożenie ok ale w jedna stronę i jeśli kiedy przyjdzie zdjąć to może być kłopot.
Avatar użytkownika
Tygrys
Po kostki w błocie
 
Posty: 217
Dołączył(a): 7 cze 2017, o 13:49
Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600

Re: Założenie koła zamachowego/magneto

Postprzez death » 8 sty 2019, o 20:35

Jest Azot jeszcze :)
death
Lubiący błoto
 
Posty: 20
Dołączył(a): 17 gru 2018, o 19:11
Motocykl: Yamaha Xt 600 1vj

Re: Założenie koła zamachowego/magneto

Postprzez Gacek » 9 sty 2019, o 10:09

maroch napisał(a):problem pojawia się przy zakładaniu - chodzi o oznaczony w instrukcji element jako KEY nazwijmy go dalej kluczem
https://imgur.com/a/IDNQWXc

raczej element jest dorabiany pewności nie mam, jest to taka łudeczka, bez niego koło magnesowe nachodzi elegancko - sprzęgło jednokierunkowe działa jak należy, ale przy nabijaniu koła (bo zakładaniem tego nazwać nie można) wraz z tym kluczem jakby się ciśnie w jednym z kierunków i przez co blokuje się sprzęgło,

dodam że ten klucz nie przechodzi swobodnie przez rowek w kole magnesowym, ciężko wchodzi i blokuje się w połowiemoż

może ten element powinien być zeszlifowany jakoś ?

W każdej konstrukcji jaką napotkałem na swojej drodze pojawia się tego typu problem .
Klin stosowany na stożkowych łączeniach jest z powodów technologicznych wystrugany na półksiężyc co powoduje problemy z montażem ew demontażem o czym zapewne wielu użytkowników się przekonało ;) przy ściąganiu magenta lub innego elementu zabezpieczonego taką konstrukcją ( a raczej technologiczną nieopłacalności wykonania innego typu ).
Moja rada kropla czegoś na półksiężyc co unieruchami poprawnie ustawiony klin w stosunku do płaszczyzny stożka powinna załatwić sprawę ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4542
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: Założenie koła zamachowego/magneto

Postprzez ArturS » 9 sty 2019, o 11:46

Gacek, tu chyba jest kwestia tego, że klin za ciasno wchodzi już w samo koło magnesowe. Mam na stole taki przypadek, właściwie jedyny na wszystkie silniki jakie rozbierałem - klin cholernie mocno się zablokował w rowku w kole magnesowym i poluzowane już ze stożka koło musiałem dalej ciągnąc ściągaczem. Puściło dopiero na samym końcu, gdy było wystarczająco dużo miejsca na przejście klina, który nadal tkwił jak wryty w kole - szczypcami nie mogłem go wyrwać, musiałem wybić. Klin wyglądał na oryginalny, nie przyglądałem się jeszcze skąd taki problem. Być może ktoś to zakładał na klej do gwintów :niewiem: Kojarzę jednie że nietypowo ciężko było je ściągnąć, a same koło było zdrowo zmasakrowane po obwodzie. Przy składaniu dopiero sprawdzę o co chodzi.
Avatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 2248
Dołączył(a): 9 lis 2011, o 07:24
Lokalizacja: Zabrze
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ

Re: Założenie koła zamachowego/magneto

Postprzez Gacek » 9 sty 2019, o 13:29

ArturS - ..stety lub nie łaczenie na stozek ma swoje zalety i wady ciezko okreslic zużycie takiego stozka i podczas dociagania adekwatnym momentem takiego łacza klin ulega czesto sprasowaniu a dzieje się tak bo na zewnętrznej płaszczyźnie czyli tej która przylega do koła magnesowego dlaczego / po prostu ta płaszczyzna banalnie ma mniejszą powierzchnię przylegania do płaszczyzny wbrew temu co można by "wizualnie" organoleptycznie stwierdzić ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4542
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994


Powrót do XT - Silnik, gaźnik, zasilanie...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: AhrefsBot i 1 gość