Szorstka praca skrzyni i problem z redukcją

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT

Szorstka praca skrzyni i problem z redukcją

Postprzez geez » 16 wrz 2019, o 15:05

Witajcie!
Mam do Was pytanie, mianowicie w ostatnim czasie zauważyłem w XTeku, że zmiana biegów, zwłaszcza 1-0-2 zrobiła się o wiele mniej aksamitna niż dotychczas. Znacznie bardziej czuć luz międzybiegami, nie pokonuje się go z taką łatwością jak wcześniej. No i co gorsza ze 2 razy miałem już tak, że chcąc się gdzieś zatrzymać nie mogłem zredukować biegu, dźwignia biegów miała taki jałowy skok i dopiero jak trochę puściłem sprzęgło (usłyszałem chrupiący, nie zapięty bieg) mogłem przeskoczyć na niższe biegi. :panika:

Sprzęgło uważam, że jest ok, przynajmniej jego praca nie budzi podejrzeń tym bardziej.
Jeśli chodzi o olej to jest zalany Motul 7100 10W50, wymieniałem go co prawda w zeszłym sezonie, ale to dlatego, że motorem w sezonie robię około 500-700km.

Z góry dziękuję za pomoc i sugestie.
geez
Czyścioch
 
Posty: 5
Dołączył(a): 22 lip 2015, o 13:35
Motocykl: XT 600 E 3TB '97

Re: Szorstka praca skrzyni i problem z redukcją

Postprzez fakir » 17 wrz 2019, o 03:53

Sprawdź czy masz luz na wieloklinie dźwigni biegów.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Avatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
 
Posty: 323
Dołączył(a): 3 wrz 2014, o 10:15
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ

Re: Szorstka praca skrzyni i problem z redukcją

Postprzez geez » 8 paź 2019, o 15:36

Luz na wieloklinie jest taki jaki być powinien, taki w sam raz. :/
geez
Czyścioch
 
Posty: 5
Dołączył(a): 22 lip 2015, o 13:35
Motocykl: XT 600 E 3TB '97


Powrót do XT - Silnik, gaźnik, zasilanie...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość