Prośba o ocenę stanu podzespołów silnika

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Prośba o ocenę stanu podzespołów silnika

Post autor: terenowiecc »

Witam,

mam na warsztacie silnik z XT. Jeszcze nic nie było mierzone bo przed chwilą go rozebrałem. Wrzucę fotki, popatrzcie i oceńcie jak to Waszym zdaniem wygląda.
Do szlifierza pojadę na dniach więc będę znał opinię fachowca ale póki co chciałem poznać zdanie innych ludzi ogarniętych w temacie.
Fotki słabej jakości, lepsze będą na dniach bo nie miałem czym zrobić dzisiaj.

Na pierwszy rzut oka jest wyczuwalny niewielki luz na główce korbowodu ale tego się spodziewałem bo było słychać lekkie stukanie podczas pracy silnika.
Silniczek zaczął mi brac olej w zastraszających ilościach, rzecz zaczęła się dziać w dość krótkim czasie wstecz. Dokładnych pomiarów nie dokonywałem ale tak pi razy drzwi szło go ponad 2 litry na sporo mniej niż 1000km - czyli nie tak mało :lol:
Na tłoku są oznaczenia Yamaha i IZUMI a więc jest to oryginalny tłok :)
Silnik nie był wcześniej rozbierany, nie ma żadnych śladów druciarstwa, ja zajrzałem do niego jako pierwszy ;)

Zdjęcia w albumie: https://picasaweb.google.com/1146331834 ... /3TBEngine

Tutaj kilka przykładowych:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Każda opinia mile widziana :browar:

Pozdrawiam
Mateusz
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Prośba o ocenę stanu podzespołów silnika

Post autor: mazi »

Po wstępnym "macanku" na pewno sworzeń do wywalenia (nawet jeśli tłok zostałby ten).
Gładź w niezłym stanie, aczkolwiek i tak wszystko trzeba będzie dokładnie wymierzyć.
Tłok bez uszkodzeń, też do zwymiarowania.

Zastanawia mnie co było przyczyną dostawania się oleju do komory spalania. Wychodzi na to, że pierścień zgarniający powiedział :bananasaluta: i to stosunkowo niedawno...


PS. Ty się lepiej pochwal w odpowiednim miejscu co tworzysz i co Ci dzisiaj przytargałem ze świata :bananaevil:
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Prośba o ocenę stanu podzespołów silnika

Post autor: Pawlo »

Widzę, że wał fioletowy tak jak u mnie ;) Możliwe, że pierścienie już się skończyły. A jak wyglądają kanały dolotowe i wydechowe? Suche i czyste?
Obrazek
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Prośba o ocenę stanu podzespołów silnika

Post autor: mazi »

Pawlo pisze:Widzę, że wał fioletowy tak jak u mnie ;) Możliwe, że pierścienie już się skończyły. A jak wyglądają kanały dolotowe i wydechowe? Suche i czyste?

Stawiam piwo, że fiolet na przeciwwagach wału to pamiątka po montażu na gorąco sworznia stopy korbowodu...
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Prośba o ocenę stanu podzespołów silnika

Post autor: terenowiecc »

Pawlo pisze:Widzę, że wał fioletowy tak jak u mnie ;) Możliwe, że pierścienie już się skończyły. A jak wyglądają kanały dolotowe i wydechowe? Suche i czyste?
Kanały ssące suche i czyste, wydechowe suche i okopcone na czarno.
Co do przebarwień na przeciwwagach to tak jak Mazi pisze są one konsekwencją nagrzewania przeciwwagi podczas montażu sworznia korbowodu, chyba :lol:
mazi pisze:PS. Ty się lepiej pochwal w odpowiednim miejscu co tworzysz i co Ci dzisiaj przytargałem ze świata :bananaevil:
Pochwalę się, pochwalę :browar:
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Prośba o ocenę stanu podzespołów silnika

Post autor: mazi »

Tutaj inny silnik od XT, wychodzi że TTTM:
Obrazek
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
seboo
Po kostki w błocie
Posty: 196
Rejestracja: 01 kwie 2010, 10:51
Motocykl: XT 600E

Re: Prośba o ocenę stanu podzespołów silnika

Post autor: seboo »

Wszystko wygląda całkiem ładnie. Być może obejdzie się bez szlifu i wystarczy wymienić pierścienie, ale to już pomiary dadzą odpowiedź. Wyczyszczenie komory spalania, prewencyjna wymiana uszczelniaczy, dotarcie zaworów i pewnie będzie jeszcze długo latał.
Yamaha XT 600E 3TB '95
Suzuki GSF 1250SA '08
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Prośba o ocenę stanu podzespołów silnika

Post autor: qpa »

Tłok rób tak czy siak, szkoda czasu i kasy w zabawę z samymi pierścieniami


btw mógłbyś mi zrobić zdjęcie przewodów wychodzących z impulsatora? bo zmieniliśmy w xt na nowe i nie wiemy który to który teraz, a jak będę wiedział jak wychodziły stare kolory to podłącze do tych w module. Co ciekawe motocykl chodzi tak i tak, tylko na jednym położeniu bardziej sie grzeje.
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Prośba o ocenę stanu podzespołów silnika

Post autor: terenowiecc »

seboo pisze:Wszystko wygląda całkiem ładnie. Być może obejdzie się bez szlifu i wystarczy wymienić pierścienie, ale to już pomiary dadzą odpowiedź. Wyczyszczenie komory spalania, prewencyjna wymiana uszczelniaczy, dotarcie zaworów i pewnie będzie jeszcze długo latał.
Właśnie zastanawiam się nad tym ale chyba nie ma sensu wymieniać samych pierścionków bo w ASO za pierścienie i sworzeń zapłacę tylko co za komplet TKRJ. Różnica będzie tylko w kosztach zrobienia szlifu.
Podjadę do fachowca i pomyślimy co dalej.
Qpa fotka jutro bo dzisiaj nie byłem w garage. Tylko, że mimo silnika 3TB altek będzie z 1VJ, może być fotka tego? Mam jeszcze z 3AJ jak coś, 3TB brak.

Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Prośba o ocenę stanu podzespołów silnika

Post autor: Magic »

A korbę będziesz wymieniał?:D
ODPOWIEDZ