XT 600 przegrzana-reanimacja

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT

XT 600 przegrzana-reanimacja

Postprzez endurasmatix » 31 mar 2013, o 11:20

Witam! Zakupiem niedawno Xt 600 e z 2003 r. Niemialem jak sie na niej przejechac niestety bo byl snieg a ogledziny byly tylko dwa razy w garazu. Moto jak na swoj rok i stan techniczny (m in stan czesci opon, zestawu napedowego, tarcz, klockow i lakieru) kupilem za nieduze pieniadze bo za 7 tys. Dlugo sie niezastanawiajac wziolem go. Jak sie okazalo zauwazylem ze motor znacznie podciaga olej. Moja ostatnia przejazdzka (30km) pochlonela 200 ml oleju... Bez zastanowienia pojechalem do swojego zaufanego mechanika i rozebralismy gore silnika, wczesniej jeszcze zmienilem olej na nowy razem z filtrem. Jak sie okazalo poprzedni wlasciciel od ostatniego serwisu u wlasnie tego mechanika przejechal ''tylko'' 400 km. Walki rozrzadu swierze tak jak i prowadnice, tuleja z ewidentnymi oznakami przytarcia i przegrzania, tlok legutko chwycony na przednim plaszczu. Malo to gorny pierscien kompresyjny byl tak przegrzany ze zrobilismy z niego charmonijke tzn wygiol sie w spirale. Domyslam sie ze facet ewidentnie przegrzal sprzeta... Teraz tak: mechanik mowi mi zeby wprasowac tuleje nowa( koszt podobno kolo 200zl z wprasowaniem) Do tego nowe pierscienie oryginalne z yamahy-185zl; komplet uszczelek z uszczelniaczami. glowica do podtarcia gniazd zaworowych, wymiany uszczelniaczy i splanowania. 1) Co sadzicie o tych wymianach? czy bedzie to mialo do konca racje bytu jesli robie moto pod siebie? 2)Jakie mam uszczelki kupic bo atheny przez larssona kosztuja 320-390zl a na allegro kupie komplet do samej gory silnika za 90 zl. Co byscie zrobili poprostu na moim miejscu? Z gory dziekuje za wszelkie informacje:)
endurasmatix
Czyścioch
 
Posty: 19
Dołączył(a): 18 mar 2013, o 18:07
Motocykl: Xt 350; Xt 600e

Re: XT 600 przegrzana-reanimacja

Postprzez Krzsiek » 31 mar 2013, o 19:14

Krzsiek
Po kostki w błocie
 
Posty: 334
Dołączył(a): 16 kwi 2010, o 09:46
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: TT600R 5CH

Re: XT 600 przegrzana-reanimacja

Postprzez terenowiecc » 1 kwi 2013, o 09:14

Jeżeli do zrobienia jest tylko tuleja i obecnie jest nominalny rozmiar tłoka to ja bym nie wymieniał tulei tylko oddał ją do szlifu, i kupił nowy tłok.
Wybór tłoków jest spory, w zależności od zasobności portfela, od TKRJ za 300zł do oryginalnego zestawu, teraz pewnie za blisko 1k zł.
Uszczelniacze zaworowe Athena 50-70zł za komplet.
Do tego uszczelki, kompletu nie ma sensu kupować bo dostaniesz pojedyncze interesujące Cię uszczelki.
Mateusz, Yamaha XT600Z Ténéré 1VJ
Avatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
 
Posty: 1608
Dołączył(a): 24 gru 2009, o 10:19
Lokalizacja: LKS
Motocykl: XT600Z Ténéré 1VJ

Re: XT 600 przegrzana-reanimacja

Postprzez XfarmerX » 1 kwi 2013, o 10:09

Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał koszt wymiany tulei w firmie Moto Tech z Katowic to koszt 300zł więc lepiej zrobić szlif zamiast tulei kupić lepszy tłok a oryginalną tuleję zostawić bo nie wiadomo ile te badziewie za trzysta złoty po chodzi
XfarmerX
Lubiący błoto
 
Posty: 49
Dołączył(a): 26 cze 2012, o 11:33
Lokalizacja: Śląsk/Powiat Pszczyna
Motocykl: Yamaha XT 600 r 84

Re: XT 600 przegrzana-reanimacja

Postprzez ArturS » 1 kwi 2013, o 10:20

A przy przegrzaniu tuleja cylindra nie dostaje jakoś w kość? Szlif wystarczy?
Obrazek | Obrazek
Avatar użytkownika
ArturS
Po silnik w błocie
 
Posty: 1337
Dołączył(a): 9 lis 2011, o 07:24
Lokalizacja: Zabrze
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ

Re: XT 600 przegrzana-reanimacja

Postprzez endurasmatix » 1 kwi 2013, o 11:58

Czyli Panowie sugerujecie ze niema sensu babrac sie z nowa tuleja niewiadomego pochodzenia. W takim razie co byscie mi polecili w rozsadnych pieniadzach z tłokow?
endurasmatix
Czyścioch
 
Posty: 19
Dołączył(a): 18 mar 2013, o 18:07
Motocykl: Xt 350; Xt 600e

Re: XT 600 przegrzana-reanimacja

Postprzez Gacek » 1 kwi 2013, o 16:32

Jak masz przegrzaną tuleję to w moim rozumieniu tego terminu materiał tuleji na wiekszych lub mniejszych powierzchniach zmienił pod wpływem temperatury swoją martenistyczną strukturę w wyniku czego tuleja ulega z reguły odkształceniu .O ile wyrównanie szlifem tych odkształecen może być możliwe to struktury materiału i jego pierwotnych właściwości już nie odzyskasz .Stop użyty do budowy tuleji po prostu w pewnych miejscach będzie twardszy w innych miększy .
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 2642
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: XT 600 przegrzana-reanimacja

Postprzez endurasmatix » 2 kwi 2013, o 13:49

Do użytkownika Gacek- domyslam sie ze moze byc przegrzana bo pierscienie jak pisalem wygiely sie w sprezyne. Tuleja ma slady przytarcia. Widze ze oblatany dosc jestes w tematach technicznych, moze w zwiazku z tym doradzil bys mi jaki mam tłok kupic, napewno znasz przypaki remontow takowego motocykla. Za oryginał w salonie yamahy powiedzieli mi 580zl bez pierscieni. Wertex? Namura? wiseco? wossner? moze cos innego?
endurasmatix
Czyścioch
 
Posty: 19
Dołączył(a): 18 mar 2013, o 18:07
Motocykl: Xt 350; Xt 600e

Re: XT 600 przegrzana-reanimacja

Postprzez terenowiecc » 2 kwi 2013, o 15:25

Po prostu przytarło tuleję, nie ma co dramatyzować. Ja bym zrobił szlif, kupił nowy tłok i tyrał.

Dobra cena za tłok w ASO, droższe były. Choć komplet wyjdzie i tak pewnie w granicach 800zł. Wossner w silniku XT moim zdaniem nie ma sensu bo tłok sam w sobie nie da żadnych odczuwalnych efektów, dopiero szereg modyfikacji w sumie mógłby przynieść korzyści w postaci wzrostu mocy i momentu obrotowego.
Do siebie kupiłem TKRJ, jakbym miał kasę to kupiłbym oryginał. Chyba, że bym chciał wydusić z silnika więcej szkap niż fabryka dała, tak jak Motoser, to brałbym Wossnera/Wiseco.
Takie jest moje, teoretyczne zdanie.
Mateusz, Yamaha XT600Z Ténéré 1VJ
Avatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
 
Posty: 1608
Dołączył(a): 24 gru 2009, o 10:19
Lokalizacja: LKS
Motocykl: XT600Z Ténéré 1VJ

Re: XT 600 przegrzana-reanimacja

Postprzez endurasmatix » 2 kwi 2013, o 15:42

A ile jezdzisz jesli mozna wiedziec na tym tłoku tkrj? zbyt duzo zlego sie naczytalem o tych tlokach, pozatym sa podejzanie tanie. Tak droga to zabawa jest bo 580 tłok plus 185 pierscienie tez przez salon yamahy. Rozumiem Cie doskonale o co Ci chodzi ze zakladanie takich tłokow niema zbytnio sensu i pewnie masz racje, ale ja tego tkrj niezaloze- moto robie pod siebie. W takim wypadku dalej niewiem co mam wybrac. Jest na allegro orginalny tlok z pierscieniami za 500zl ale nominalny a ja niestety musze przeszlifowac tuleje...
endurasmatix
Czyścioch
 
Posty: 19
Dołączył(a): 18 mar 2013, o 18:07
Motocykl: Xt 350; Xt 600e

Następna strona

Powrót do XT - Silnik, gaźnik, zasilanie...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość