XT 600 przegrzana-reanimacja

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT

XT 600 przegrzana-reanimacja

Postprzez endurasmatix » 31 mar 2013, o 11:20

Witam! Zakupiem niedawno Xt 600 e z 2003 r. Niemialem jak sie na niej przejechac niestety bo byl snieg a ogledziny byly tylko dwa razy w garazu. Moto jak na swoj rok i stan techniczny (m in stan czesci opon, zestawu napedowego, tarcz, klockow i lakieru) kupilem za nieduze pieniadze bo za 7 tys. Dlugo sie niezastanawiajac wziolem go. Jak sie okazalo zauwazylem ze motor znacznie podciaga olej. Moja ostatnia przejazdzka (30km) pochlonela 200 ml oleju... Bez zastanowienia pojechalem do swojego zaufanego mechanika i rozebralismy gore silnika, wczesniej jeszcze zmienilem olej na nowy razem z filtrem. Jak sie okazalo poprzedni wlasciciel od ostatniego serwisu u wlasnie tego mechanika przejechal ''tylko'' 400 km. Walki rozrzadu swierze tak jak i prowadnice, tuleja z ewidentnymi oznakami przytarcia i przegrzania, tlok legutko chwycony na przednim plaszczu. Malo to gorny pierscien kompresyjny byl tak przegrzany ze zrobilismy z niego charmonijke tzn wygiol sie w spirale. Domyslam sie ze facet ewidentnie przegrzal sprzeta... Teraz tak: mechanik mowi mi zeby wprasowac tuleje nowa( koszt podobno kolo 200zl z wprasowaniem) Do tego nowe pierscienie oryginalne z yamahy-185zl; komplet uszczelek z uszczelniaczami. glowica do podtarcia gniazd zaworowych, wymiany uszczelniaczy i splanowania. 1) Co sadzicie o tych wymianach? czy bedzie to mialo do konca racje bytu jesli robie moto pod siebie? 2)Jakie mam uszczelki kupic bo atheny przez larssona kosztuja 320-390zl a na allegro kupie komplet do samej gory silnika za 90 zl. Co byscie zrobili poprostu na moim miejscu? Z gory dziekuje za wszelkie informacje:)
endurasmatix
Czyścioch
 
Posty: 17
Dołączył(a): 18 mar 2013, o 18:07
Motocykl: Xt 350; Xt 600e

Re: XT 600 przegrzana-reanimacja

Postprzez Krzsiek » 31 mar 2013, o 19:14

Krzsiek
Po ośki w błocie
 
Posty: 549
Dołączył(a): 16 kwi 2010, o 09:46
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: TT600R 5CH

Re: XT 600 przegrzana-reanimacja

Postprzez terenowiecc » 1 kwi 2013, o 09:14

Jeżeli do zrobienia jest tylko tuleja i obecnie jest nominalny rozmiar tłoka to ja bym nie wymieniał tulei tylko oddał ją do szlifu, i kupił nowy tłok.
Wybór tłoków jest spory, w zależności od zasobności portfela, od TKRJ za 300zł do oryginalnego zestawu, teraz pewnie za blisko 1k zł.
Uszczelniacze zaworowe Athena 50-70zł za komplet.
Do tego uszczelki, kompletu nie ma sensu kupować bo dostaniesz pojedyncze interesujące Cię uszczelki.
Avatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
 
Posty: 1761
Dołączył(a): 24 gru 2009, o 10:19
Lokalizacja: LCH
Motocykl: 3AJ Ténéré

Re: XT 600 przegrzana-reanimacja

Postprzez XfarmerX » 1 kwi 2013, o 10:09

Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał koszt wymiany tulei w firmie Moto Tech z Katowic to koszt 300zł więc lepiej zrobić szlif zamiast tulei kupić lepszy tłok a oryginalną tuleję zostawić bo nie wiadomo ile te badziewie za trzysta złoty po chodzi
XfarmerX
Lubiący błoto
 
Posty: 55
Dołączył(a): 26 cze 2012, o 11:33
Lokalizacja: Śląsk/Powiat Pszczyna
Motocykl: Yamaha XT 600 r 84

Re: XT 600 przegrzana-reanimacja

Postprzez ArturS » 1 kwi 2013, o 10:20

A przy przegrzaniu tuleja cylindra nie dostaje jakoś w kość? Szlif wystarczy?
Avatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 1870
Dołączył(a): 9 lis 2011, o 07:24
Lokalizacja: Zabrze
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ

Re: XT 600 przegrzana-reanimacja

Postprzez endurasmatix » 1 kwi 2013, o 11:58

Czyli Panowie sugerujecie ze niema sensu babrac sie z nowa tuleja niewiadomego pochodzenia. W takim razie co byscie mi polecili w rozsadnych pieniadzach z tłokow?
endurasmatix
Czyścioch
 
Posty: 17
Dołączył(a): 18 mar 2013, o 18:07
Motocykl: Xt 350; Xt 600e

Re: XT 600 przegrzana-reanimacja

Postprzez Gacek » 1 kwi 2013, o 16:32

Jak masz przegrzaną tuleję to w moim rozumieniu tego terminu materiał tuleji na wiekszych lub mniejszych powierzchniach zmienił pod wpływem temperatury swoją martenistyczną strukturę w wyniku czego tuleja ulega z reguły odkształceniu .O ile wyrównanie szlifem tych odkształecen może być możliwe to struktury materiału i jego pierwotnych właściwości już nie odzyskasz .Stop użyty do budowy tuleji po prostu w pewnych miejscach będzie twardszy w innych miększy .
Mam dosyć ślepej wiary,
komicznej pomocy,nie mam ochoty ogladać ran Jesusa Chrystusa Supergwiazdora,
jak niedzielnej telewizji,
Kiedy wsiadam na enduro szukając odrobimy wolności to mój sposób
na ucieczkę od podłej rzeczywistości .
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 3470
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: XT 600 przegrzana-reanimacja

Postprzez endurasmatix » 2 kwi 2013, o 13:49

Do użytkownika Gacek- domyslam sie ze moze byc przegrzana bo pierscienie jak pisalem wygiely sie w sprezyne. Tuleja ma slady przytarcia. Widze ze oblatany dosc jestes w tematach technicznych, moze w zwiazku z tym doradzil bys mi jaki mam tłok kupic, napewno znasz przypaki remontow takowego motocykla. Za oryginał w salonie yamahy powiedzieli mi 580zl bez pierscieni. Wertex? Namura? wiseco? wossner? moze cos innego?
endurasmatix
Czyścioch
 
Posty: 17
Dołączył(a): 18 mar 2013, o 18:07
Motocykl: Xt 350; Xt 600e

Re: XT 600 przegrzana-reanimacja

Postprzez terenowiecc » 2 kwi 2013, o 15:25

Po prostu przytarło tuleję, nie ma co dramatyzować. Ja bym zrobił szlif, kupił nowy tłok i tyrał.

Dobra cena za tłok w ASO, droższe były. Choć komplet wyjdzie i tak pewnie w granicach 800zł. Wossner w silniku XT moim zdaniem nie ma sensu bo tłok sam w sobie nie da żadnych odczuwalnych efektów, dopiero szereg modyfikacji w sumie mógłby przynieść korzyści w postaci wzrostu mocy i momentu obrotowego.
Do siebie kupiłem TKRJ, jakbym miał kasę to kupiłbym oryginał. Chyba, że bym chciał wydusić z silnika więcej szkap niż fabryka dała, tak jak Motoser, to brałbym Wossnera/Wiseco.
Takie jest moje, teoretyczne zdanie.
Avatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
 
Posty: 1761
Dołączył(a): 24 gru 2009, o 10:19
Lokalizacja: LCH
Motocykl: 3AJ Ténéré

Re: XT 600 przegrzana-reanimacja

Postprzez endurasmatix » 2 kwi 2013, o 15:42

A ile jezdzisz jesli mozna wiedziec na tym tłoku tkrj? zbyt duzo zlego sie naczytalem o tych tlokach, pozatym sa podejzanie tanie. Tak droga to zabawa jest bo 580 tłok plus 185 pierscienie tez przez salon yamahy. Rozumiem Cie doskonale o co Ci chodzi ze zakladanie takich tłokow niema zbytnio sensu i pewnie masz racje, ale ja tego tkrj niezaloze- moto robie pod siebie. W takim wypadku dalej niewiem co mam wybrac. Jest na allegro orginalny tlok z pierscieniami za 500zl ale nominalny a ja niestety musze przeszlifowac tuleje...
endurasmatix
Czyścioch
 
Posty: 17
Dołączył(a): 18 mar 2013, o 18:07
Motocykl: Xt 350; Xt 600e

Następna strona

Powrót do XT - Silnik, gaźnik, zasilanie...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], k3nd i 2 gości