Brak iskry gdy silnik się nagrzeje
- Edi
- Lubiący błoto
- Posty: 35
- Rejestracja: 11 maja 2015, 11:13
- Motocykl: Yamaha XT 600 Tenere
Brak iskry gdy silnik się nagrzeje
Cześć!
Słowem wstępu Xt-ka (model 1VJ z silnikiem 3AJ z rozrusznikiem) mam od 2 lat - powoli przywracam go do stanu używalności po poprzednim właścicielu. Silnik zrobiony, pora na elektrykę.
Otóż motocykl odpala bez problemu gdy jest zimny. Po mniej więcej 10..15 minutach pracy gaśnie (nagle). Działają światła, kierunki, stacyjka, rozrusznik. Iskry brak.
Do tej pory wykluczyłem:
- świecę, bo była wymieniana a brak iskry jest na przewodzie przykładanym do cylindra.
- fajkę, bo ma rezystancję 5 kOhm (zgodnie z instrukcją NGK) + to co wyżej
- przewód wysokiego napięcia (nowy, rezystancja prawie zerowa, brak zwarcia, skracany z obu stron na próbę)
- akumulator (bo odpala rano, poza tym ma 13.3V na wyłączonym silniku)
- regulator napięcia (13.9V przy pracy na lekkim ssaniu)
Chciałbym wykluczyć cewkę zapłonową. Dysponuję dwoma: tą, która była przy motocyklu oraz zamiennikiem z Larssona, który wg. specyfikacji producenta nie jest dedykowany do tego motocykla.
W obu przypadkach mierzyłem rezystancję uzwojenia pierwotnego oraz wtórnego i zawsze wychodzi poza skalą z serwisówki:
- primary coil resistance: 3.4 - 4.6 Ohm
- secondary coil resistance: 10.4 - 15.6 kOhm
Podpowiedzcie, czy robię to dobrze i co myślicie o tych wynikach?
Cewka oryginalna
Cewka z Larssona
Chyba mierzyłem również rezystancję statora (pickup coil) - te 3 białe przewody idące z silnika do regulatora napięcia. Przy każdej kombinacji wychodzi 137.5 Ohm (serwisówka mówi o 184 -276 Ohm), brak przebicia do masy.
Wszystkie powyższe pomiary na zimnym silniku przy temp. 20 stopni.
Prośba o rady, sugestie.
Słowem wstępu Xt-ka (model 1VJ z silnikiem 3AJ z rozrusznikiem) mam od 2 lat - powoli przywracam go do stanu używalności po poprzednim właścicielu. Silnik zrobiony, pora na elektrykę.
Otóż motocykl odpala bez problemu gdy jest zimny. Po mniej więcej 10..15 minutach pracy gaśnie (nagle). Działają światła, kierunki, stacyjka, rozrusznik. Iskry brak.
Do tej pory wykluczyłem:
- świecę, bo była wymieniana a brak iskry jest na przewodzie przykładanym do cylindra.
- fajkę, bo ma rezystancję 5 kOhm (zgodnie z instrukcją NGK) + to co wyżej
- przewód wysokiego napięcia (nowy, rezystancja prawie zerowa, brak zwarcia, skracany z obu stron na próbę)
- akumulator (bo odpala rano, poza tym ma 13.3V na wyłączonym silniku)
- regulator napięcia (13.9V przy pracy na lekkim ssaniu)
Chciałbym wykluczyć cewkę zapłonową. Dysponuję dwoma: tą, która była przy motocyklu oraz zamiennikiem z Larssona, który wg. specyfikacji producenta nie jest dedykowany do tego motocykla.
W obu przypadkach mierzyłem rezystancję uzwojenia pierwotnego oraz wtórnego i zawsze wychodzi poza skalą z serwisówki:
- primary coil resistance: 3.4 - 4.6 Ohm
- secondary coil resistance: 10.4 - 15.6 kOhm
Podpowiedzcie, czy robię to dobrze i co myślicie o tych wynikach?
Cewka oryginalna
Cewka z Larssona
Chyba mierzyłem również rezystancję statora (pickup coil) - te 3 białe przewody idące z silnika do regulatora napięcia. Przy każdej kombinacji wychodzi 137.5 Ohm (serwisówka mówi o 184 -276 Ohm), brak przebicia do masy.
Wszystkie powyższe pomiary na zimnym silniku przy temp. 20 stopni.
Prośba o rady, sugestie.
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 888
- Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31
Re: Brak iskry gdy silnik się nagrzeje
Jak zniknie iskra puknij palcem w moduł, na 90% się pojawi.
- Edi
- Lubiący błoto
- Posty: 35
- Rejestracja: 11 maja 2015, 11:13
- Motocykl: Yamaha XT 600 Tenere
Re: Brak iskry gdy silnik się nagrzeje
Dzięki Qpa. Sprawdzę w najbliższy weekend.
Przy okazji znalazłem ten post, z którego wynika, że oryginalna cewka jest okej. Mik38 pisze: opór na uzwojeniu pierwotnym to 0,4 Ohm, opór na uzwojeniu wtórnym to 4,93 kOhm.
Przy okazji znalazłem ten post, z którego wynika, że oryginalna cewka jest okej. Mik38 pisze: opór na uzwojeniu pierwotnym to 0,4 Ohm, opór na uzwojeniu wtórnym to 4,93 kOhm.
- Edi
- Lubiący błoto
- Posty: 35
- Rejestracja: 11 maja 2015, 11:13
- Motocykl: Yamaha XT 600 Tenere
Re: Brak iskry gdy silnik się nagrzeje
Niestety pukanie w CDI nie pomogło. Poniżej przedstawiam opis jak u mnie wyglądają kable (kolory nie zgadzają mi się z serwisówką). Może ktoś będzie w stanie podpowiedzieć lub pomóc w interpretacji wyników pomiarów?
Wiązki ze statora (8 przewodów):
1) 3 białe - do regulatora napięciaa
2) 3 przewody do CDI:
- zielony - łączy się z biało zielonym w CDI
- biało-zielony - łączy się z biało-czerwonym w CDI
- biało-czarny - łączy się z zielonym w CDI
3) 2 przewody do CDI (przypuszczam, że to zasilanie)
- czarny
- pomarańczowy
Wiązka z CDI (10 przewodów):
1) 2 przewody do cewki zapłonowej (pomarańczowy i czarny)
2) 2 przewody do statora (pomarańczowy i czarny)
3) 3 przewody do statora (biało czerwony, biało-zielony, zielony)
4) niebieski zaślepiony
5) czarno-biały
6) niebiesko-żółty
Pomiary jakie robiłem:
1) Białe przewody na wejsciu do regulatora napięcia:
- rezystancja (każdy z każdym): 1.1, 1.0, 1.1 oHma
- test na przebicie (każdy oddzielnie do minusa akumulatora): brak przebicia
- napięcie (pomiędzy każdym z każdym): 10.9V, 13V, 11V
2. Wiązka 3 przewodów ze statora do CDI:
- biało-zielony do zielonego - 119 oHma (na zimny silniku), 168 oHma (na gorącym silniku, przy braku iskry)
- biało-czerwony do zielonego - 116.9 oHma (na zimnym silniku), 168 oHma (na gorącym silniku, przy braku iskry)
Wiązki ze statora (8 przewodów):
1) 3 białe - do regulatora napięciaa
2) 3 przewody do CDI:
- zielony - łączy się z biało zielonym w CDI
- biało-zielony - łączy się z biało-czerwonym w CDI
- biało-czarny - łączy się z zielonym w CDI
3) 2 przewody do CDI (przypuszczam, że to zasilanie)
- czarny
- pomarańczowy
Wiązka z CDI (10 przewodów):
1) 2 przewody do cewki zapłonowej (pomarańczowy i czarny)
2) 2 przewody do statora (pomarańczowy i czarny)
3) 3 przewody do statora (biało czerwony, biało-zielony, zielony)
4) niebieski zaślepiony
5) czarno-biały
6) niebiesko-żółty
Pomiary jakie robiłem:
1) Białe przewody na wejsciu do regulatora napięcia:
- rezystancja (każdy z każdym): 1.1, 1.0, 1.1 oHma
- test na przebicie (każdy oddzielnie do minusa akumulatora): brak przebicia
- napięcie (pomiędzy każdym z każdym): 10.9V, 13V, 11V
2. Wiązka 3 przewodów ze statora do CDI:
- biało-zielony do zielonego - 119 oHma (na zimny silniku), 168 oHma (na gorącym silniku, przy braku iskry)
- biało-czerwony do zielonego - 116.9 oHma (na zimnym silniku), 168 oHma (na gorącym silniku, przy braku iskry)
-
- Lubiący błoto
- Posty: 34
- Rejestracja: 29 sie 2013, 06:53
- Motocykl: Honda NX 650,XT 600 2kf,Xt 600 43f,WSK,
- Lokalizacja: Piaski
Re: Brak iskry gdy silnik się nagrzeje
Witam. Miałem podobny przypadek,w Hondzie tylko w odwrotną stronę moto moto odpalało,ale nie miało mocy i nie wkrecało sie na obroty,przerywalo dopiero po podgrzaniu suszarką modułu zaczął motocykl normalnie pracować.Wymiana na drugi pomogła.Jak masz możliwoś to podmień.Sprawdź jeszrezystencje impulsatorów przed nagarzaniem i po nagrzaniu pieca aż zgaśnie
-
- Lubiący błoto
- Posty: 61
- Rejestracja: 25 wrz 2015, 07:14
- Motocykl: XT600 43F
Re: Brak iskry gdy silnik się nagrzeje
Wymontuj impulsator (pickup coil) i mierz rezystancję jednocześnie podgrzewając, jeśli dobijesz do 100* i nie wyjdą bzdury to wtedy trzeba będzie szukać dalej.
- Edi
- Lubiący błoto
- Posty: 35
- Rejestracja: 11 maja 2015, 11:13
- Motocykl: Yamaha XT 600 Tenere
Re: Brak iskry gdy silnik się nagrzeje
Cześć!
Dzięki za rady. Właśnie znalazłem chwilę aby wymontować stator. Mam kilka pytań:
1. Pickup Coil (impulsator) - z niego wychodzą 3 przewody (niebiesko-żółty, zielono-biały, czarno-żółty). Wg. serwisówki powinienem mierzyć rezystancję pomiędzy przewodami Niebiesko-Zielony i Zielono-Biały.
Jednak u mnie wychodzi "OL" (a powinno być 184 do 276 przy 20*C). Przewody były lutowane, stąd zamiana kolorów na wtyczce. Dla pewności mierzyłem również w na lutach.
Mam natomiast oporność pomiędzy czarno-żółtym i pozostałymi dwoma, wtedy w obu przypadkach jest około 114 Ohm (na zimnym) do 150 Ohm (na gorącym - około 100 *C). Padnięta cewka?
2. Cewki statora - trzy białe przewody, każdy ma rezystancję około 1.2 przy temp. pokojowej (wg. serwisówki 0.52 do 0.78). Zwarcia z masą brak. Po podgrzaniu do około 100 *C niewielki wzrost do 1.4 Ohm. To chybanie ma wpływu na iskrę, skoro rozrusznik mocno kręci po wystygnięciu motocykla?
3. Zasilanie CDI - na zimnym 140 Ohm, przy podgrzaniu do 100 *C dochodzi do 180 Ohm.
Sprawdziłem też rezystancje każdego przewodu z osobna (na punktach końcowych), ruszając każdym z nich aby sprawdzić czy nie są popękane czy cuś - zazwyczaj 0,3 Ohm, czyli przewody okej.
Co o tym myślicie?
Dzięki za rady. Właśnie znalazłem chwilę aby wymontować stator. Mam kilka pytań:
1. Pickup Coil (impulsator) - z niego wychodzą 3 przewody (niebiesko-żółty, zielono-biały, czarno-żółty). Wg. serwisówki powinienem mierzyć rezystancję pomiędzy przewodami Niebiesko-Zielony i Zielono-Biały.
Jednak u mnie wychodzi "OL" (a powinno być 184 do 276 przy 20*C). Przewody były lutowane, stąd zamiana kolorów na wtyczce. Dla pewności mierzyłem również w na lutach.
Mam natomiast oporność pomiędzy czarno-żółtym i pozostałymi dwoma, wtedy w obu przypadkach jest około 114 Ohm (na zimnym) do 150 Ohm (na gorącym - około 100 *C). Padnięta cewka?
2. Cewki statora - trzy białe przewody, każdy ma rezystancję około 1.2 przy temp. pokojowej (wg. serwisówki 0.52 do 0.78). Zwarcia z masą brak. Po podgrzaniu do około 100 *C niewielki wzrost do 1.4 Ohm. To chybanie ma wpływu na iskrę, skoro rozrusznik mocno kręci po wystygnięciu motocykla?
3. Zasilanie CDI - na zimnym 140 Ohm, przy podgrzaniu do 100 *C dochodzi do 180 Ohm.
Sprawdziłem też rezystancje każdego przewodu z osobna (na punktach końcowych), ruszając każdym z nich aby sprawdzić czy nie są popękane czy cuś - zazwyczaj 0,3 Ohm, czyli przewody okej.
Co o tym myślicie?
- -gumis-
- Po kostki w błocie
- Posty: 136
- Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
- Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama
Re: Brak iskry gdy silnik się nagrzeje
Udało się coś rozwiązać?
W moim przypadku to DJ021 z silnikiem 3AJ.
Z iskrownika wychodzi standardowo 3x biały do regulatora ( pomiary OK, brak przebicia do masy),
Druga kostka to 2 pinowa zielono/biały i niebiesko/żółty oraz osobny przewód niebieski.
Problem jednak innego stopnia, iskra pyknie tylko raz, czasami dwa, a czasami jest.
Moduł popukiwałem, otwarłem go nawet, zimnych lutów itp. nie stwierdziłem.
Generalnie można przyjąć, że iskra pojawia się tylko raz.
Moduł to DENSO 131800-6681 , 4PT-82305-01 umiejscowiony pod tylnym błotnikiem.
Ma ktoś jakiś przepis co jest walnięte lub jak podłączyć moduł z chińskiego skutera tak na próbe czy iskra będzie skakać ?
W moim przypadku to DJ021 z silnikiem 3AJ.
Z iskrownika wychodzi standardowo 3x biały do regulatora ( pomiary OK, brak przebicia do masy),
Druga kostka to 2 pinowa zielono/biały i niebiesko/żółty oraz osobny przewód niebieski.
Problem jednak innego stopnia, iskra pyknie tylko raz, czasami dwa, a czasami jest.
Moduł popukiwałem, otwarłem go nawet, zimnych lutów itp. nie stwierdziłem.
Generalnie można przyjąć, że iskra pojawia się tylko raz.
Moduł to DENSO 131800-6681 , 4PT-82305-01 umiejscowiony pod tylnym błotnikiem.
Ma ktoś jakiś przepis co jest walnięte lub jak podłączyć moduł z chińskiego skutera tak na próbe czy iskra będzie skakać ?
- Edi
- Lubiący błoto
- Posty: 35
- Rejestracja: 11 maja 2015, 11:13
- Motocykl: Yamaha XT 600 Tenere
Re: Brak iskry gdy silnik się nagrzeje
Cześć!
Niestety nie udało się jeszcze :/ Zastanawiam się nad przewinięciem statora (ale to nie gwarantuje, rozwiązania problemu bo impulsator może być walnięty) a w dalszej kolejności wymianą CDI (ale raczej na nowy).
Jak rozwiążę - dam znać. Generalnie masakra
Pozdrawiam!
Niestety nie udało się jeszcze :/ Zastanawiam się nad przewinięciem statora (ale to nie gwarantuje, rozwiązania problemu bo impulsator może być walnięty) a w dalszej kolejności wymianą CDI (ale raczej na nowy).
Jak rozwiążę - dam znać. Generalnie masakra
Pozdrawiam!
-
- Czyścioch
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 lis 2010, 21:28
- Motocykl: Yamaha XT 600
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Brak iskry gdy silnik się nagrzeje
Witam
Sprawdź instalacje elektryczna. Może jest " wyeksploatowana" ( xtki tak maja) i po zagrzaniu moto jakiś kabelek zmienia długość i nie płynie prąd.
Ja mam teraz taka sytuacje, ze na ciepłym silniku jak skręcę kierownice to wszystko znika. Pozdr
_Patik_
Sprawdź instalacje elektryczna. Może jest " wyeksploatowana" ( xtki tak maja) i po zagrzaniu moto jakiś kabelek zmienia długość i nie płynie prąd.
Ja mam teraz taka sytuacje, ze na ciepłym silniku jak skręcę kierownice to wszystko znika. Pozdr
_Patik_