Dziwne ustawienie rozrządu, cięzko pali XT 350 94"

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Kalefiks
Lubiący błoto
Posty: 56
Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:25
Motocykl: Yamaha xt 350 55v

Re: Dziwne ustawienie rozrządu, cięzko pali XT 350 94"

Post autor: Kalefiks »

Albo przy składaniu pomieszałeś płytki przez pomyłkę
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Dziwne ustawienie rozrządu, cięzko pali XT 350 94"

Post autor: Gacek »

To nie jest tak jak piszesz - zawory siadają w gniazdach i wraz z tym procesem stosuje się ciensze płytki oczywiscie do pewnego progu (wymiaru ) bo w pewnym momencie nie zmienia się już płytek tylko robi się wymienia zawory ew wraz z gniazdami .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
meter30
Lubiący błoto
Posty: 32
Rejestracja: 24 wrz 2016, 13:24
Motocykl: XT 350 1986r

Re: Dziwne ustawienie rozrządu, cięzko pali XT 350 94"

Post autor: meter30 »

Nie zdjąłem jeszcze wałków rozrządu, także nie pomyliłem płytek. Poprzedni właściciel miał ten motocykl 6 lat i nigdy nie otworzył pokrywy zaworów, u mnie jest on już 2 lata - pierwszy raz tam zajrzałem. Przebieg licznikowy 24 tys km, kto wie ile ma naprawdę.

Jeszcze pytanko o dekompresator - zszedłbym do garażu, ale nie mam tam światła. Kiedy linka od niego jest odpięta to dekompresja jest wyłączona i powinno być dobre sprężanie, a naciągnięcie linki podpiera zawory? Wydaje mi się, ze tak, prosze tylko o potwierdzenie.

Miałem kiedyś Suzuki DR i tam było odwrotnie - napięta linka deko w czasie pracy silnika, a jej poluźnienie powodowało spadek sprężania - 2 dni szukałem przyczyny zanim zauważyłem poluźnioną linkę.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Dziwne ustawienie rozrządu, cięzko pali XT 350 94"

Post autor: Gacek »

Z ciekawosci zapytam ? masz podparte (bez luzu )zawory na wydechu ?
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
meter30
Lubiący błoto
Posty: 32
Rejestracja: 24 wrz 2016, 13:24
Motocykl: XT 350 1986r

Re: Dziwne ustawienie rozrządu, cięzko pali XT 350 94"

Post autor: meter30 »

Tak, podparte mam zawory na wydechu. Ssący tylko lewy jest w normie około 0.15mm, prawy 0,05mm, a wydechowe obydwa podparte. Linka odprężnika luźna, przy próbie jej zaciągnięcia najpierw jest luz około 3mm i dopiero po nim zaczyna stawiać opór. Po przeforsowaniu oporu i pociągnięciu dalej, prawy zawór wydechowy wyraźnie schodzi w dół o jakieś 2-3mm. Czyli jak sądzę to nie jest wina dekompresora
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Dziwne ustawienie rozrządu, cięzko pali XT 350 94"

Post autor: Gacek »

Rozumiem ze oczekujesz jakiejś sensownej porady co dalej z tym działać :) .
Ja bym zdemontował głowice - "skoro twierdzisz ze moto ma taki przebieg i nic nie było ruszane (płytki zaworowe )w miedzyczasie optymistyczny scenariusz docierasz zawory (po tej czynnosci )mieszczą się w granicach regulacji płytką albo są na tyle wypalone ze ni e trzymają szczelnosci to do wymiany - oby tylko zawory :| .Łzy rozpaczy zawsze sciekaja po licu tego co płaci a nie robi na czas -to taka sekwencja zyciowa wynikajaca z uposledzenia podyktowanego oszczenosciami ;)
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
meter30
Lubiący błoto
Posty: 32
Rejestracja: 24 wrz 2016, 13:24
Motocykl: XT 350 1986r

Re: Dziwne ustawienie rozrządu, cięzko pali XT 350 94"

Post autor: meter30 »

Czy ja wiem czy oczekuję sensownej porady. Chciałem się dowiedzieć jak to jest z regulacją zaworów płytkowych i głównie czy płytki się szlifuje czy wymienia na nowe. Dalej wiem co robić, zdejmowanie głowicy sobię daruję ponieważ to przerost formy nad treścią. Po zdjęciu wałków rozrządu przy zamkniętych zaworach kompresja jest OK, ciężko jest kopnąć przy odłączonym deko, także pójdą tylko nowe płytki.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Dziwne ustawienie rozrządu, cięzko pali XT 350 94"

Post autor: Gacek »

Dobrze prawisz ;) .
O tym co bedzie przekonasz się najprawdopodobniej jak wymienisz płlytki na adekwatne i odpalisz moto pojeździsz .
Wiec faktycznie na wyrost (z wyprzedzeniem )rzuciłem stwierdzenie o zrzucaniu głowicy :| .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
meter30
Lubiący błoto
Posty: 32
Rejestracja: 24 wrz 2016, 13:24
Motocykl: XT 350 1986r

Re: Dziwne ustawienie rozrządu, cięzko pali XT 350 94"

Post autor: meter30 »

Pomocy... Inni jeżdżą a ja siedzę w garażu i nocami nie śpię.
Głowicą splanowana, zaworów nie trzeba było ruszać bo trzymają perfekcyjnie. Cylinder jedynie przehonowany 5 mikronów. Komplet cylindra z tłokiem i pierścieniami zalalem na noc olejem- nic nie ubyło, tłok nigdzie z boku nie jest okopcony. Plytki zaworowe nowe, luz zaworowy w normie. Wszystko to pozwala wysnuć tezę, że zestaw jest szczelny. Mimo to nie mogę odpalić Moto bo kompresja w porywach sięga 3,5- 4 bar. Rozrząd ustawiony zgodnie z serwisowka- znak na kole zamachowym ustawiony na T, Górne znaki wałków pokrywają się ze znakami na mostkach. Czy jest możliwe, żeby te znaki były źle nacechowane?

PS. Mam też stare KL250, które pracuje poprawnie kiedy rozrząd jest ustawiony o 2 ząbki później od cechów fabrycznych. Czy w XT to możliwe?

PS2. Tak mi teraz przyszło do głowy, że może klin na kole zamachowym się zerwał i koło jest przestawione przez co ustawianie rozrządu nie ma sensu i zapłon do du.. logiczne, ale czy w ogóle możliwe?
ODPOWIEDZ