Wymiana sprzęgła, a ustawienie luzu na klamce

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Wymiana sprzęgła, a ustawienie luzu na klamce

Post autor: fakir »

Cześć, chciałbym się dowiedzieć na co zwrócić uwagę przy wymianie tarczy sprzęgła i sprężynek?
Momenty dokręcania śrub o ile pamiętam (poprawcie mnie) to 10Nm od pokrywy sprzęgła i 12Nm od śrub sprężyn.

Linkę sprzęgła ustawić na początek z dużym skokiem jałowym? Do czasu aż tarcze się nie dotrą, trw przewiduje ok 200km łagodnej jazdy na nowych tarczach
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
mallory

Re: Wymiana sprzęgła, a ustawienie luzu na klamce

Post autor: mallory »

Ja tam jestem teoretyk w tym temacie, ale.... coś tam z literatury czy opowieści pamiętam, że może być luz na klamce a na sprzęgle niekoniecznie i można je spalić nie widząc o tym... ale dlaczego tak jest????
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Wymiana sprzęgła, a ustawienie luzu na klamce

Post autor: Gacek »

Cześć
w moim typie sprężynki dokręcane są 10 N .
W całej zabawie jak dla mnie istotne jest ustawienie odpowiedniej pozycji dźwigni która naciska na popychacz .
Reg linki i klamki to zewnętrzna sprawa i można sobie potem dowolnie to przestroić bez zdejmowania pokrywy.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Wymiana sprzęgła, a ustawienie luzu na klamce

Post autor: ArturS »

Jak Gacek napisał, regulacja linki to temat jak już wszystko jest poprawnie poskładane i ustawione. Po założeniu tarcz, przekładek i przykręceniu docisku naciskasz palcem na dźwigienkę wychodzącą z silnika i w tym momencie znak z karteru musi się zgrać ze znakiem w dźwigience. Jeśli tak nie będzie to na tarczy dociskowej popuszczasz kontrę i śrubokrętem ustawiasz odpowiednią pozycję.
aloq
Lubiący błoto
Posty: 31
Rejestracja: 12 mar 2019, 17:36
Motocykl: xt 600 3tb

Re: Wymiana sprzęgła, a ustawienie luzu na klamce

Post autor: aloq »

ArturS pisze:Jak Gacek napisał, regulacja linki to temat jak już wszystko jest poprawnie poskładane i ustawione. Po założeniu tarcz, przekładek i przykręceniu docisku naciskasz palcem na dźwigienkę wychodzącą z silnika i w tym momencie znak z karteru musi się zgrać ze znakiem w dźwigience. Jeśli tak nie będzie to na tarczy dociskowej popuszczasz kontrę i śrubokrętem ustawiasz odpowiednią pozycję.
Czy tymi znakami są miejsca zaznaczone na zdjęciu :?:
Image
ODPOWIEDZ