Zdjęcie głowicy problem ze śrubą

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
averthen
Czyścioch
Posty: 10
Rejestracja: 05 cze 2018, 10:13
Motocykl: XT600 z 91r

Zdjęcie głowicy problem ze śrubą

Post autor: averthen »

Witajcie, mam problem z odkręceniem głowicy. Śruba łącząca cylinder i głowicę się objechała i ani rusz ją wykręcić. Może macie jakiś patent jak ją dojść i czym najlepiej ruszyć?

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Zdjęcie głowicy problem ze śrubą

Post autor: ArturS »

Jak masz dostęp, to ją odetnij szlifierką
averthen
Czyścioch
Posty: 10
Rejestracja: 05 cze 2018, 10:13
Motocykl: XT600 z 91r

Re: Zdjęcie głowicy problem ze śrubą

Post autor: averthen »

Niestety ma tam dojścia szlifierką. Nawet miniszlifierką nie da rady. A nawet gdyby się dało, to odcięcie główki śruby niewiele zmieni ponieważ gwint zostanie i nadal będzie trzymał.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Zdjęcie głowicy problem ze śrubą

Post autor: ArturS »

W cylindrze jest otwór bez gwintu. Ta szpilka jest wkręcona w głowicę i jest częstym problemem szlifierzy - bez jej wykręcenia, czy ścięcia niema możliwości wykonania szlifu płaszczyzny.
Raz miałem taką sytuację jak u Ciebie i chyba przecinałem nakrętkę ostrym majzlem. Oczywiście szpilka wtedy była zmasakrowana, ale można ją wymienić (o ile da się wykręcić z głowicy) lub przewiercić na wylot i zastąpić utwardzoną szpilką z nakrętkami z dwóch stron.
averthen
Czyścioch
Posty: 10
Rejestracja: 05 cze 2018, 10:13
Motocykl: XT600 z 91r

Re: Zdjęcie głowicy problem ze śrubą

Post autor: averthen »

Masz rację, otwór jest bez gwintu a ta główka która mi się objechała to po prostu jakaś lipna nakrętka - także po zmęczeniu materiału i dobraniu odpowiednich kleszczy udało się ją odkręcić i głowica zdjęta :)
Co do szlifowania to właśnie o tym myślałem że będę musiał ją i tak wykręcić ale to już kolejny etap... także krok po korku i do przodu!
Awatar użytkownika
kurol
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 08 kwie 2017, 09:29
Motocykl: BMW R1150GS Yamaha TTR600 TENERE 700
Lokalizacja: Krakow

Re: Zdjęcie głowicy problem ze śrubą

Post autor: kurol »

Nakretka wyglada na oryginalna.
Ktos wczesniej pewnie dokrecil "do pierwszej zyly na skroni"a tam powinno byc dwadziescia pare Nm jesli mnie pamiec nie myli.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Zdjęcie głowicy problem ze śrubą

Post autor: ArturS »

Nakrętka oryginał, ale była odkręcana, brakuje podkładki. Może stąd problem z odkręceniem.
maroch
Lubiący błoto
Posty: 46
Rejestracja: 23 cze 2018, 15:56
Motocykl: xt 600

Re: Zdjęcie głowicy problem ze śrubą

Post autor: maroch »

Panowie a da się zastąpić tę nakrętkę jakimś standardem ?
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Zdjęcie głowicy problem ze śrubą

Post autor: ArturS »

Brak miejsca. Standard byłby pod klucz 13, a wtedy mało miejsca żeby założyć na nią klucz oczkowy. Dlatego m.in. jest 12. Drugi powód jest taki, że dla Japończyków numer 13 nie istnieje :lol: Jak już mieliby dać coś innego niż 12, to byłoby 14, a na to w ogóle jest za ciasno.
Aczkolwiek, w mojej pierwszej głowicy zrobiłem rozwiert nieszczęsnej szpilki i wstawiłem standardową M8 utwardzoną z nakrętkami 13 i jakoś jednak udało się wymanewrować.
ODPOWIEDZ