Brak tulei/wypuski kanału olejowego w cylindrze

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Brak tulei/wypuski kanału olejowego w cylindrze

Post autor: qpa »

W takim przypadku wbijasz tuleje i jedziesz na pierwszym tkrj.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Brak tulei/wypuski kanału olejowego w cylindrze

Post autor: Gacek »

maroch pisze:
Gacek pisze:
maroch pisze:no mam większy problem, gdyż cylinder który kupiłem jest 34L, a głowice jak i stary cylinder mam 2kf i już wiem że nie są kompatybilne - jedna śrubka mniej i nieco inny układ
Moim zdaniem problemy to sam sobie stwarzasz - nie obeznaniem znajomoscia tematu .
Kopciło ci moto rozebrałeś miałeś się z cylkiem i tłokiem przeleciec po szlifierniach aby określić cio i jak nikt cie nie powinien skasować za taką sprawę .
Uzyskał byś co najwyzej mały bałagan w głowie bo co pomiar to inne wartości by ci wstawiano na tapetę .
I to jest norma , jak wossner tłok który stracił wymiar do cylindra u ciebie to nie ma zlituj się szlif i u artura masz tkjr zapewne po dogadaniu się wysylajac mu cylinder dobierze ci adekwatny tłok wraz z szlifem u Woryny .
to że dałem się wrobić w cylinder od 34 b L się zgodzę ale nie do końca jest tak jak piszesz bo trochę nie tak ścieżka wyglądała...
oddałem głowicę do magików, zrobili elegancko (szlif, prowadnice, zawory) - dalej kopci, oddałem garnek z tłokiem do fabryki pierścieni tłokowych w Łodzi, cylinder 96,50 tłok 96,43 ale pierścienie masakra, jednak w FPtłkowych powiedzieli że nie dadzą rady zrobić olejowego, napisałem do wossnera o pierścienie 965XSY bo takie są do tłoka który trzyma wymiar jak powyrzej - NIE MA - ot co
Sporo spraw ze tak nazwę "wyjasniłeś" na ile miałem do czynienia z wossner wszystko było zawsze dostępne pod zamówienie :roll: .
W innym temacie podkreśliłem że słychać z pracy silnika jakby zamki tłok- pierścienie ci "jarmoliły 'dzwoniły nie zmienia to faktu ze obluzowane elementy silnika wydają podobny odgłos .
Jeszcze jeden mały myk istotny dla pomiaru pasowań (tłok - cylinder ) normalnie aby określić dokładnie to musisz umieścić przed pomiarem oba elementy w stałej temperaturze ,jak na pomiar do gościa z pola wpadasz z cylkiem i tłokiem tym bardziej o tej porze roku to ci wyjdą fanaberie i z alu które szybciej przyjmuje temp od otoczenia wyjdzie ciaśniejsze pasowanie . :idea:
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
maroch
Lubiący błoto
Posty: 46
Rejestracja: 23 cze 2018, 15:56
Motocykl: xt 600

Re: Brak tulei/wypuski kanału olejowego w cylindrze

Post autor: maroch »

Gacek pisze: Sporo spraw ze tak nazwę "wyjasniłeś" na ile miałem do czynienia z wossner wszystko było zawsze dostępne pod zamówienie :roll: .
:
pierścienie to 965XSY nigdzie nie mogłem dostać, złożyłem zamówienie na http://www.wossner.pl, zadzwonili do mnie po 2h że nie mają, może będzie, zadzwonią
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Brak tulei/wypuski kanału olejowego w cylindrze

Post autor: qpa »

Szukaj pierścieni po sklepach mi się kiedyś udało jak wossner też szybko zaczął wcinać olej, niemniej wbicie tuleji i założenie nowego tłoka o TKRJ wydaję się sensowniejszym rozwiązaniem.
Awatar użytkownika
coobah
Lubiący błoto
Posty: 84
Rejestracja: 11 cze 2018, 17:44
Motocykl: Pokrak
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: Brak tulei/wypuski kanału olejowego w cylindrze

Post autor: coobah »

Panowie, tak się zastanawiam, czy jest sens bawić się w Tkrj czy Wossnery, skoro oryginalne pierścienie kosztują 230, a oryginalny tłok 450 brutto (minus rabaty)?

Pisze to głównie dlatego, że rzadko się w ogole sprawdza cenę oryginału.
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Brak tulei/wypuski kanału olejowego w cylindrze

Post autor: qpa »

dodaj do tego jeszcze sworzeń i już się robi całkiem spora sumka, a tkrj to praktycznie kopia ori, sprawdzona w bojach.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Brak tulei/wypuski kanału olejowego w cylindrze

Post autor: ArturS »

W oryginałach pierścienie znikają - na 3 sprzęty miałem 3 remonty krótko po kombinacji z oryginałami.
ODPOWIEDZ