Odpięty impulsator daje iskrę? Yamaha xt 125 1994/TW 125

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
lako
Lubiący błoto
Posty: 36
Rejestracja: 23 kwie 2018, 18:03
Motocykl: Yamaha XT 600 3TB

Odpięty impulsator daje iskrę? Yamaha xt 125 1994/TW 125

Post autor: lako »

Witam, problem jaki mam teraz jest taki, że na jedno kopnięcie iskra pojawia się nawet 7 razy, czasem nawet 1 sekundę po zakończonym kopnięciu wyskoczy. Impulsator 260-270 omh (mierzyłem z chinola i też wartość jest w tych granicach), cewka sprawna. Czy powinna być iskra jak odłączę impulsator, bo w moim przypadku jest iskra. Moduł padł czy impulsator? Jak się uda odpalić i się nagrzeje to pali za pierwszym kopnięciem, aż do następnego dnia.
lako
Lubiący błoto
Posty: 36
Rejestracja: 23 kwie 2018, 18:03
Motocykl: Yamaha XT 600 3TB

Re: Odpięty impulsator daje iskrę? Yamaha xt 125 1994/TW 125

Post autor: lako »

Witam, od tygodnia zmagam się z problemem jaki sprawia mi owy Xt-ek. Napiszę etapami żeby było przejrzyście.

Kupiłem motor, zrobiłem szlif i wymieniłem tłok, poskładałem no i się okazało, że iskra jest tylko za pierwszym i czasem za drugim kopnięciem. Poszukałem w internecie możliwych przyczyn, ktoś napisał, że problem może rozwiąże nowy akumulator, więc kupiłem nowy akumulator taki jak zaleca producent w serwisówce 6N4A-4D, niestety nic się nie zmieniło, iskra nadal na tylko na pierwszym czasem drugim kopnięciu.

Drugą rzeczą jaką zrobiłem było sprawdzenie instalacji i mas, czyściłem styki, kostki i na nowo porobiłem masy, okazało się przy tym, że ktoś dodał od siebie jakiś regulator mimo już jednego tego orginalnego, więc go odpiąłem co dało małą poprawę jeśli chodzi o występowanie iskry.

Kolejną rzeczą była wymiana cewki WN (pod bakiem) wraz z kablem i fajką i tutaj już zauważalna poprawa, iskra mocniejsza i 7/10 kopnięć się pojawiała. Dało się nawet odpalić moto ale to tak za 60-80 kopnięciem. Motor jak już odpalił raz i pochodził 5 minut to palił nawet po godzinie za pierwszym kopnięciem. Problem był taki, że na drugi dzień trzeba było znów kopać 60-80 razy aby go zapalić (na pycha nigdy nie odpalił).

Następnym krokiem było czyszczenie gaźnika, myślałem, że to może paliwo nie dochodzi albo źle wyregulowany, ale nie to nic nie zmieniło. Sprawdziłem jeszcze 3 inne cewki WN (pod bakiem):
- orginalna była najgorsza, słaba iskra raz -dwa razy (0.3 omh przy 1.6 wymaganej w serwisówce)
- kolejna od hondy crm 125, honda normalnie pali za pierwszym razem na tym zestawie (0.8 omh - na tej motor dało się zapalić za 60-80 kopnięciem)
- kolejne dwie to nowe cewki WN od chinoli (0.9 omh iskra bardzo mocna, skacze po całej świecy, nawet czasem pokaże się po zakończonym kopnięciu z opóźnieniem o ok 1.5 sekundy - motor nie odpala)

Tutaj poniekąd sobie odpowiedziałem co jest przyczyną, gdyż żadna nie ma tyle ile jest w serwisówce czyli 1.6 omh +/- 10%, ale czy na pewno ?(serwisówka podaje dwie możliwości sprawdzenia cewki WN (pod bakiem), pierwszy przy wymaganej 1.6 omh wskazuje 0.8 omh, natomiast drugi sposób wymaga 6.6k omh +/- 20% i sprawdza fajkę kabel oraz cewkę, no i tutaj wartość już się mieści gdyż mój wynik to 7.2k omh). Owe pomiary dotyczą cewki WN od crm 125 (7/10 iskra/ kopnięć - tutaj jeszcze taka uwaga, jeśli przerwa między kopnięciami będzie ok. 6 sekund wtedy iskra jest zawsze), te 3 to tak jakby się gubiła przy szybkim kopaniu, moto odpala za 60-80 kopnięciem i jak jest rozgrzany to pali za pierwszym razem, rzadko drugim. Co jest przyczyną, że jak jest rozgrzany to odpala bez problemu?

Jeszczę parę uwag, które zamieszczam bo są istotne. Cewka ładowania 420 omh - wymagane 450 +/- 10%, cewka (pickup coil) pod deklem 266 omh - wymagane 265 +/- 10%, cewka WN (pod bakiem) wg jednego pomiaru zgodna wg innego nie jak ww.

Gdy odłączę impulsator iskra normalnie jest przy kopaniu, powinna? Proszę o pomoc, walczę już tydzień.

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi, proszę wziąć również pod uwagę, że mogłem gdzieś popełnić błąd, więc nie będzie dla mnie problemem sprawdzenie jeszcze raz instalacji itp.
MarcinM
Lubiący błoto
Posty: 58
Rejestracja: 04 lis 2018, 10:52
Motocykl: Xt600 34l
Lokalizacja: głogów-polkowice-okolice

Re: Odpięty impulsator daje iskrę? Yamaha xt 125 1994/TW 125

Post autor: MarcinM »

witaj,niestety z prądami to najwięcej zawsze jest problemów,jedyne co mi przychodzi do głowy to jak jest możliwość podmiany modułu zapłonowego i impulsatora,impulsator powinien byś ustawiony w odpowiedniej odległości od koła powiedzmy "zapłonowego" ,na pewno nie może go dotykać ,myślę że tak ok 1mm w momencie gdy jest najbliżej koła w miejscu zapłonu,czasami jest możliwość delikatnej korekty,jak to nie pomoże to tylko podmiana na inny-raczej obojętnie od czego by tylko pasował,a póżniej to już tylko moduł zapłonowy -może jakiś "zimny"lut się zrobił lub coś-a jeszcze jedno-czy przed remontem palił normalnie?
lako
Lubiący błoto
Posty: 36
Rejestracja: 23 kwie 2018, 18:03
Motocykl: Yamaha XT 600 3TB

Re: Odpięty impulsator daje iskrę? Yamaha xt 125 1994/TW 125

Post autor: lako »

Nie, przed remontem było dokładnie to samo. Impulsator jeśli chodzi o rezystancję to ma prawie takie same wartości jak nowy od chinola ( czy to dowodzi jego sprawności - nie wiem). Mam impulsator od nsr mógłbym też dla porównania zmierzyć. Jest do dostania impulsator za 5 dych od tw 125 (to te same silniki). Nie wiem czy jest możliwość regulacji, wątpię ale spróbuję. Z modułem to nie wyjdzie, taki moduł jest raczej nie do dostania.
MarcinM
Lubiący błoto
Posty: 58
Rejestracja: 04 lis 2018, 10:52
Motocykl: Xt600 34l
Lokalizacja: głogów-polkowice-okolice

Re: Odpięty impulsator daje iskrę? Yamaha xt 125 1994/TW 125

Post autor: MarcinM »

tak ,z modułem jest zawsze problem bo albo nie ma albo cena zwala z nóg,poszukaj manuala do tego modelu,w niektórych spotkałem się z opisem jak pomierzyć moduł w celu sprawdzenia,tak było np z kawą gpx 750 -było ładnie opisane jakie wartośći powinny być pomiędzy poszczególnymi pinami modułu,w ostateczności wysyłka do fachmanów od modułów ,sprawdzenie pewnie nie będzie drogie,wiem że jest taka firma i jest bardzo polecana ,a .. nie masz tam czasami czujnika przy stopce lub sprzęgle ,raz też miałem taki przypadek że padł czujnik przy klamce sprzęgła i nie można było odpalić ,parę dni minęło zanim do tego doszedłem
lako
Lubiący błoto
Posty: 36
Rejestracja: 23 kwie 2018, 18:03
Motocykl: Yamaha XT 600 3TB

Re: Odpięty impulsator daje iskrę? Yamaha xt 125 1994/TW 125

Post autor: lako »

Mam manuala, tylko go dokładnie przejrzeć i może znajdę owe wartości. Czujników nie ma. Napisz na priv co to za opcja ze sprawdzeniem modułu. Mam plan podpiąć jakiś moduł z chinola 125 4t, kiedyś kumpel miał dt125 i chiński moduł za 9zł - sam mu zamawiałem i montowałem, wszystko hulało jak trzeba. Mam kumpla co pisze zaawansowane tuningi pod samochody i lutownicę ma zamiast ręki, to pewnie by ogarnął temat. Mimo wszystko spotkałem już dwie opinie, iż nie jest możliwe (bynajmniej owi panowie) nigdy się nie spotkali z tym aby odłączony był impulsator, a mimo to była iskra - co to może znaczyć?
MarcinM
Lubiący błoto
Posty: 58
Rejestracja: 04 lis 2018, 10:52
Motocykl: Xt600 34l
Lokalizacja: głogów-polkowice-okolice

Re: Odpięty impulsator daje iskrę? Yamaha xt 125 1994/TW 125

Post autor: MarcinM »

no właśnie,impulsator daje iskrę w odpowiednim momencie,tzn kiedy na kole zapłonowym mija punkt zapłonu,impulsator był odpięty od instalacji czy tylko odkręcony ze swojego miejsca a dalej podpięty do instalacji?-chodzi mi o sytuację gdzie mówisz że bez impulsatora też była iskra
lako
Lubiący błoto
Posty: 36
Rejestracja: 23 kwie 2018, 18:03
Motocykl: Yamaha XT 600 3TB

Re: Odpięty impulsator daje iskrę? Yamaha xt 125 1994/TW 125

Post autor: lako »

Impulsator na swoim miejscu, odpiety od instalacji (rozpieta kostka). On sluzy tylko do nakierowania iskry na odpowiedni moment czy bierze udzial w generowaniu ?
MarcinM
Lubiący błoto
Posty: 58
Rejestracja: 04 lis 2018, 10:52
Motocykl: Xt600 34l
Lokalizacja: głogów-polkowice-okolice

Re: Odpięty impulsator daje iskrę? Yamaha xt 125 1994/TW 125

Post autor: MarcinM »

tylko ustala miejsce pojawienia się iskry,
MarcinM
Lubiący błoto
Posty: 58
Rejestracja: 04 lis 2018, 10:52
Motocykl: Xt600 34l
Lokalizacja: głogów-polkowice-okolice

Re: Odpięty impulsator daje iskrę? Yamaha xt 125 1994/TW 125

Post autor: MarcinM »

trochę to zastanawiające że jak już odpali to nie ma problemu z dalszym odpalaniem,może to jednak nie w prądach jest problem,ja jeszcze bym sprawdził ustawienie rozrządu,luzy zaworowe -chmmm...mówisz że jak się rozgrzeje to pali bez problemu? a świeca jaki ma kolor,może gaźnik rozregulowany,brak ssania ,są jakieś reakcje jak wyciągniesz ssanie ,reaguje na regulację gaźnika ?z tego co opisujesz to tak jakby nie odpalał tylko na zimnym,świece też zmieniałeś?
ODPOWIEDZ