Strona 1 z 1

Ciężka praca sprzęgła

: 12 sie 2019, 20:50
autor: fakir
Ostatnio miałem miałem okazję porównać pracę klamki sprzęgła w innym XT'eku, o wiele mniej siły potrzeba do wciśnięcia klamki, niż u mnie.

Dodam że, w moim egzemplarzu są zamontowane twardsze sprężyny EBC, ale wątpię aby one miały aż taki wpływ.

W ostatnim sezonie rozbierałem silnik do ostatniej śrubki, i zastanawiam się czy aby na pewno mam prawidłowo ustawiony wałek popychacza docisku sprzęgła. I czy jego ustawienie może mieć wpływ na siłę która potrzeba do wciśnięcia klamki sprzęgła.

Z tego co udało mi się zobaczyć po zdemontowaniu rozrusznika, to nie mam naznaczonych znaków (kropek) w okolicy wyjścia wałka od sprzęgła.

Na zdjęciu widać wałek

http://oi64.tinypic.com/ztjgih.jpg

http://oi67.tinypic.com/10xvj40.jpg


W takiej pozycji jest dźwignia, kiedy wywierana jest wstępna siła na cięgno przez linkę kiedy jest zamontowana
http://oi64.tinypic.com/ne0aq.jpg

dodam, że linkę mam prawie nową


Czy problem może tkwić w złym ustawieniu wałka popychacza?

Re: Ciężka praca sprzęgła

: 13 sie 2019, 17:30
autor: Tygrys
Nie widać zdiec.

Re: Ciężka praca sprzęgła

: 13 sie 2019, 19:51
autor: fakir
https://zapodaj.net/images/10e82968f32b6.jpg

https://zapodaj.net/images/5e19ac82877e1.jpg



W takiej pozycji jest dźwignia, kiedy wywierana jest wstępna siła na cięgno przez linkę kiedy jest zamontowana
https://zapodaj.net/images/c77dcc9cfa6b9.jpg

Re: Ciężka praca sprzęgła

: 14 sie 2019, 04:22
autor: Tygrys
Te znaki to ten dziubek na dzwigni i odlew w kształcie trojkacika /strzałki na karterze . Kol Gacek miał przedłużona te dzwignie a jeszcze stan klamki wpływa na pracę sprzęgła - nadmierny luz na osce. Kol dorobił sobie krótka na lozysku i jest poezja. Hej