Pomoc w naprawie xt125r 2005

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
OldShitGarage
Czyścioch
Posty: 2
Rejestracja: 16 sie 2019, 21:58
Motocykl: xt125 :(

Pomoc w naprawie xt125r 2005

Post autor: OldShitGarage »

Witajcie. Chciałem was poprosić o kilka informacji bo zapewne przewijały wam się przez ręce takie maszyny. Za chwilę opiszę co już zrobiłem i od razu zaznaczam, że do serwisówki już zaglądałem, zarówno od XT (biedna wersja) jak i YBR125(tutaj trochę więcej informacji ale nadal za mało).

Yamaha jest z 2005r, kupił ją kolega, w drodze powrotnej coś było nie tak więc od razu na warsztat i na kozła. Z racji że lubię sobie popracować z maszynami to stwierdziłem gdzie takie xt mnie pokona... a jednak.

co zrobione:
1. zmiana cylindra na airsal 150ccm
2. rozebranie głowicy, wyczyszczenie nagarów, zmiana uszczelniaczy dotarcie gniazd i zaworów
3. zmiana gaxnika, stary lał na boki i nie warto było go ratować. Padło na pwk28 które już nie raz montowałem do 150ccm, jednak nigdy wcześniej do Yamy.

Pytania.
Ustawiłem rozrząd, jednak nie do końca mam pewność czy aby inaczej o tym nie pomyśleli Japończycy. Na kole zamachowym (magneto) są 3 znaki :O to dziwne bo w Hondzie jest przynajmniej oznaczenie T, a w suzuki jeden marker. Pytanie zatem mam na który marker ustawić rozrząd? Ustawiłem na 1 cechę, dalej w odstępie ok 1cm są 2 kolejne, 2 cecha jest o 1 zęb łańcucha dalej, 3 już przeskakuje przez GMP więc pewno to nie T gdzie tłok stoi z zaworami zamkniętymi i wał się sam nie rusza. Na 1 cesze pali jeździ ale brak mu oczekiwanej dynamiki (mam DR125 i ten bez modów mógł by łoić xt na bigbore)

Gaźnik PWK który nie raz już instalowałem w tym motorku jest za dużym wyborem, przeraziłem się jak zobaczyłem jakie to ma zawory i jaki ich skok. Matko i córko. Gdzie jest stara dobra jednostka z SR125?!! Wykastrowałem dysze, wolnych 32 i bangla, głowna wsadzona najmniejsza jaką miałem tj 110, igła na sam dół i z trudem uzyskałem uboższą mieszankę. Dodatkowo pozbyłem się airboxa bo duszny był jak krocze cyganki. 2 dni próbowałem to wystroić na 3 stożkach, łącznie z wypróbowanym już KN. Z każdym stożkiem moto jest przelane górą. Ten silnik naprawdę mało ssie, więc niestety oczekiwanej sprawności można pożałować :(

I trzecia sprawa, posiadałem w swoim żywocie kilka YBR125, niby ten sam silnik... każda jedna bez trudu rozpędzała się do 110kmh. Czy ktoś może odpowiedzieć mi dlaczego xt125, z tym samym silnikiem, jest słabe jak mucha? To naprawde nie jechało w serii...

pkt 4 dyskusji, derbi senda, bliźniacza konstrukcja. 4 i 5 bieg kręci do odcięcia. XT umiera przy 7000rpm. Czy to aby opóźniak zapłonu? Niby tak niby nie, ybr też nie ma tego problemu.

I na koniec dodam, liczę na waszą pomoc. Gdybym wiedział bym nie pytał. Chciałbym zrobić ciekawy sprzęcik do miasta i do lasu. Nie szukam prędkości tylko 100% sprawności i momentu na szutry, stąd wyżej wymienione zmiany. Proszę o pomoc
ODPOWIEDZ