Remont silnika.Pytania,pomoc,fotorelacja :)

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: Remont silnika.Pytania,pomoc,fotorelacja :)

Post autor: glina »

aloq pisze:
glina pisze:Planujesz z tym filtrem K&N jezdzic w terenie ?
Tak,czy to zły pomysł ?
Też rozważałem K&N kiedyś. Poczytałem trochę i odpuściłem. Teoretycznie większa przepustowość powietrza = więcej wszystkiego leci do środka z pobieranym powietrzem. Nie znam jednak nikogo osobiście, kto by to kiedyś stosował, więc nie potwierdzę jak to jest.

https://advrider.com/f/threads/anyone-u ... s.1197635/

P.S. Ile taka wyważarka kół ?
aloq
Lubiący błoto
Posty: 31
Rejestracja: 12 mar 2019, 17:36
Motocykl: xt 600 3tb

Re: Remont silnika.Pytania,pomoc,fotorelacja :)

Post autor: aloq »

glina pisze:

P.S. Ile taka wyważarka kół ?
Ponad 200zł jeśli dobrze pamiętam.

XT złożone,dzisiaj były pierwsze testy i ładnie sobie lata :biggrin: Trochę dymek się pokazuje,ale to chyba normalne jeśli silnik jeszcze nie dotarty prawda?
Niestety z braku doświadczenia nie sprawdziłem statora który jak się okazało jest w tragicznym stanie.
Ładowanie wynosi 11.6v,na włączonych światłach 11.2v.
Gdy mu gazuje napięcie ładowania się nie zwiększa.. dziwne ?
Sprawdzałem rezystancje na kostce (3 białe kable) wynosiła 01.2.
Sprawdzałem przebicie również na tej kostce,które nie wystąpiło.
Sprawdzałem na nowym regulatorze,zero zmian.
Wychodzi na to,że stator do przewinięcia ? Proszę o rady :)
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Remont silnika.Pytania,pomoc,fotorelacja :)

Post autor: Pawlo »

aloq pisze:XT złożone,dzisiaj były pierwsze testy i ładnie sobie lata :biggrin: Trochę dymek się pokazuje,ale to chyba normalne jeśli silnik jeszcze nie dotarty prawda?
Tak średnio bym powiedział, zależy w jakich ilościach i okolicznościach :) Jesteś pewny, że to nie para wodna? Bo aktualnie temperatury dosyć niskie.
Obrazek
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Remont silnika.Pytania,pomoc,fotorelacja :)

Post autor: ArturS »

aloq pisze:
glina pisze:

P.S. Ile taka wyważarka kół ?
Ponad 200zł jeśli dobrze pamiętam.

XT złożone,dzisiaj były pierwsze testy i ładnie sobie lata :biggrin: Trochę dymek się pokazuje,ale to chyba normalne jeśli silnik jeszcze nie dotarty prawda?
Niestety z braku doświadczenia nie sprawdziłem statora który jak się okazało jest w tragicznym stanie.
Ładowanie wynosi 11.6v,na włączonych światłach 11.2v.
Gdy mu gazuje napięcie ładowania się nie zwiększa.. dziwne ?
Sprawdzałem rezystancje na kostce (3 białe kable) wynosiła 01.2.
Sprawdzałem przebicie również na tej kostce,które nie wystąpiło.
Sprawdzałem na nowym regulatorze,zero zmian.
Wychodzi na to,że stator do przewinięcia ? Proszę o rady :)
Odepnij kostkę od regulatora i sprawdź napięcie między każdym białych - ma być zakres zdaje się 20-80V prądu zmiennego, nie pamiętam dokładnie, zależnie od obrotów silnika. Od tego zacznij. Jeśli lipa, to sprawdź czy jest przebicie na masę z któregokolwiek białego, bo samą rezystancję masz ok.
aloq
Lubiący błoto
Posty: 31
Rejestracja: 12 mar 2019, 17:36
Motocykl: xt 600 3tb

Re: Remont silnika.Pytania,pomoc,fotorelacja :)

Post autor: aloq »

ArturS pisze:
Odepnij kostkę od regulatora i sprawdź napięcie między każdym białych - ma być zakres zdaje się 20-80V prądu zmiennego, nie pamiętam dokładnie, zależnie od obrotów silnika. Od tego zacznij. Jeśli lipa, to sprawdź czy jest przebicie na masę z któregokolwiek białego, bo samą rezystancję masz ok.
Parametry idealne.
Przebicia nie ma.
Moża to masa ?
Do czego puścic (-) z akumulatora bezpośrednio żeby sprawdzić czy to ona zawodzi ?
Pawlo pisze:
Tak średnio bym powiedział, zależy w jakich ilościach i okolicznościach :) Jesteś pewny, że to nie para wodna? Bo aktualnie temperatury dosyć niskie.
Dzisiaj na słoneczku już nie było dymka,więc chyba jest ok :confetti:




ps.
Dodam jeszcze,że regulator się mocno nagrzewa,czy to normalne ?
aloq
Lubiący błoto
Posty: 31
Rejestracja: 12 mar 2019, 17:36
Motocykl: xt 600 3tb

Re: Remont silnika.Pytania,pomoc,fotorelacja :)

Post autor: aloq »

Wszystko już działa. :biggrin: :confetti:
Ładowanie 14.2v. :biker:
Przyczyną takich cudów był przytarty kabel idący z regulatora do aku :)
aloq
Lubiący błoto
Posty: 31
Rejestracja: 12 mar 2019, 17:36
Motocykl: xt 600 3tb

Re: Remont silnika.Pytania,pomoc,fotorelacja :)

Post autor: aloq »

HALLO :bananasaluta: :bananasaluta: :bananasaluta:

XT już po pierwszej wymianie oleju. Wszystko jest miodzio,ale przy przełożeniu 16/43 spodziewałem się lepszego top speeda.
Na 4 biegu dolece do 140kmh.Gdy wbijam 5 bieg przy 120kmh moto już nie przyśpieszy bardziej,a gdy wbiłbym 5 bieg przy 140kmh,musze manetke trzymać na maxa żeby w ogóle utrzymać to 140.. Co o tym myślicie ? :niewiem: :niewiem:
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: Remont silnika.Pytania,pomoc,fotorelacja :)

Post autor: glina »

Nie wyjaśnię Ci dlaczego tak jest, bo nie wiem. A po co Ci w iksteku takie prędkości ? Ciężko się jedzie 120km/h bez szyby z przodu.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Remont silnika.Pytania,pomoc,fotorelacja :)

Post autor: ArturS »

W mojej 3AJ mam tą samą skrzynię i przełożenie pierwotne jak w 3TB. Czyli napęd nominał 15/45, ale koło tył 18", trochę więcej kg, więc prędkość max trochę gorsza. ALE... kiedyś zaciągłem Teresę na pojeżdżawkę po Karpatach rumuńskich, wrzuciłem dość krótkie przełożenia 14/47, bo miał być tylko off - wtedy V bieg wrzuca się już przy 40-50km/h, a nie 80-90. Ale mieliśmy małe problemy techniczne, przez które goniliśmy prawie 150km do gościa w większym mieście po części. Wtedy to się okazało, że Tenera leci bez najmniejszego zająknięcia licznikowe 170, gdzie na "szosowych", szybszych przełożeniach, z dużej górki i pochyle kierownika za szybę dobijała do max 155-160 :niewiem: (wg GPS to jakieś 145 :lol: )
Wygląda więc na to, że mocy za mało na bicie rekordów prędkości po założeniu super szybkich przełożeń :niewiem: Myślę, że na tych fabrycznych 15/45 szybciej by poleciała na IV biegu :niewiem:
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Remont silnika.Pytania,pomoc,fotorelacja :)

Post autor: Pawlo »

Te silniki po prostu fajnie jeżdżą na krótkich przełożeniach. Na długich ostatnie biegi robią się mułowate i nudne, niewielka moc jest jeszcze bardziej odczuwalna niż na standardowym przełożeniu i ewidentnie zaczyna jej brakować. Nie ma się co napalać na latanie cały czas po 140km/h, bo to nie są sprzęty do tego.
Obrazek
ODPOWIEDZ