XT350 glowica pytanie

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
maszin
Czyścioch
Posty: 8
Rejestracja: 16 kwie 2016, 17:39
Motocykl: XT350

XT350 glowica pytanie

Post autor: maszin »

Witam, biore sie za szlif cylindra, na tloku zauwazylem znamie takie same jak na glowicy, tak jakby lekko stukał o glowice czy to normalne?
Na zdjeciu widac.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Tygrys
Po kostki w błocie
Posty: 468
Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600

Re: XT350 glowica pytanie

Post autor: Tygrys »

Jak normalne? Sprawdź jeszcze luzy na korbie. Nie może się dotykać.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: XT350 glowica pytanie

Post autor: Pawlo »

Klepał po głowicy. Oczywiście, że tak być nie powinno. Sprawdź tak jak Tygrys napisał, luz na korbie i na sworzniu tłoka. Możliwe też, że materiał głowicy jest mocno zebrany po planowaniach, ale nawet nie wiem czy znajdziesz jakiś wymiar w manualu, żeby to sprawdzić. Sama głowica też po przejściach, tam w okolicach zaworów działo się ostro :) Wg graweru na denku to tłok Wossnera, więc było grzebane.
Obrazek
maszin
Czyścioch
Posty: 8
Rejestracja: 16 kwie 2016, 17:39
Motocykl: XT350

Re: XT350 glowica pytanie

Post autor: maszin »

Delikatny luz na boki, w gore brak luzu.
Czyli jakie wyjscie dodatkowa uszczelka pod cylinder?
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: XT350 glowica pytanie

Post autor: Pawlo »

Raczej ciężki temat z dodatkową uszczelką, bo to nie będzie szczelne. Sprawdź dokładnie jeszcze luz sworznia w korbie i luz sworznia w tłoku, bo to jakiś podejrzany temat. Zobacz jeszcze czy tłok w GMP nie wystaje ponad cylinder. Nie masz przypadkiem jakiejś masy uszczelniającej pod cylindrem zamiast uszczelki?
Obrazek
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: XT350 glowica pytanie

Post autor: qpa »

Podfrezować głowicę.
maszin
Czyścioch
Posty: 8
Rejestracja: 16 kwie 2016, 17:39
Motocykl: XT350

Re: XT350 glowica pytanie

Post autor: maszin »

Narazie nie mam mozliwosci sprawdzenia gmp bo nowy tlok z cylindrem polecial na szlif. Pod cylindrem byla uszczelka standardowa z zestawu top end.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: XT350 glowica pytanie

Post autor: Pawlo »

qpa pisze:Podfrezować głowicę.
Jest to rozwiązanie, ale to droga mocno na skróty :mrgreen: Z tego co widzę na fotach to komora spalania ma być taka jak jest u Ciebie, nie ma tam żadnych schodków/podtoczeń, więc bez sensu byłoby to przerabiać. Przyczyna musi być gdzieś niżej.

Fotki dla porównania:
Image

Image

Image

Image
Obrazek
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: XT350 glowica pytanie

Post autor: terenowiecc »

Przetocz tłok...aby nie za dużo bo kompresji szkoda.

Może miałeś to złożone na jakiejś uszczelce papierowej pod cylindrem? Musiałbyś złożyć cylinder na nowej uszczelce i będziesz widział mniej więcej jak to wychodzi i czy uszczelka pod głowice zniweluje ewentualne wątpliwości czy nie.
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: XT350 glowica pytanie

Post autor: qpa »

Może będzie dobrze na normalnym tłoku, a może się okazać że ktoś zebrał kiedyś za dużo z głowicy, albo grubsza uszczelka, albo zebrać głowicę, albo zebrać tłok.
ODPOWIEDZ