Luzy zaworowe XT 600 Z

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
siCk_BoY_
Po kostki w błocie
Posty: 100
Rejestracja: 26 wrz 2010, 18:58
Lokalizacja: Lubaczów
Kontakt:

Luzy zaworowe XT 600 Z

Post autor: siCk_BoY_ »

Jaki powinien być luz zaworowy zaworów ssących i wydechowych w XT 600 Z 1VJ?
Radiator - Turystyka motocyklowa www.radiator-mototurystyka.pl
Kufry motocyklowe - www.kufry-motocyklowe.pl
maciek_tt6
Po kostki w błocie
Posty: 127
Rejestracja: 10 lut 2011, 08:18
Motocykl: yamaha tt 600e
xtz660
Lokalizacja: DKA

Re: Luzy zaworowe XT 600 Z

Post autor: maciek_tt6 »

tak jak w każdej innej xt. było o tym już pisane. ja ustawiam na 0.10 ssące a 0.15 wydech i jest git a jeszcze manual nie łaska zobaczyć ;)
romet 6szt. > simson s-50 > etz 150 > jawa 350ts >jawa 350 > etz 250 > 2x etz 251 > dr600 > xtz 660 > bandit 1200S > dr 650r > tt 600e, xtz660
Awatar użytkownika
lisek666
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 31 paź 2010, 15:54
Motocykl: trx400ex sportrax
Lokalizacja: KR

Re: Luzy zaworowe XT 600 Z

Post autor: lisek666 »

witam,na zimnym silniku podam ci wartości ssącego - (0,05 ~ 0,10 mm) wydechowego - (0,12 ~ 0,17mm) podane wartości są instrukcji obsługi,

P.s następnym razem weź przejrzyj forum.jest coś takiego jak serwisów ka(manual)
tt600,trx400.KOMAR pędziwiatr;)
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Luzy zaworowe XT 600 Z

Post autor: Gacek »

siCk_BoY_ pisze:Jaki powinien być luz zaworowy zaworów ssących i wydechowych w XT 600 Z 1VJ?
masz motorek 86 - 87 rok ? czy podajesz dziara na cylindrze ? bo delikatnie się to zmienaiło i tak dla starych xt o ile pamiętam poniżej 86 to 5-10 ssacy 10 -15 wydech ale od 86r - 98r trochę lużniej lubiał 7 -12 ssace wydech 12 - 17 .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
siCk_BoY_
Po kostki w błocie
Posty: 100
Rejestracja: 26 wrz 2010, 18:58
Lokalizacja: Lubaczów
Kontakt:

Re: Luzy zaworowe XT 600 Z

Post autor: siCk_BoY_ »

86 to rocznik. Jeśli chodzi o tematy na forum to szukałem i szczerze mówiąc nie znalazłem. Bardzo możliwe, że coś przeoczyłem. Jeśli tak to najmocniej przepraszam.
Mimo wszystko dzięki za wskazówkę i pomoc.
Pozdrawiam
Radiator - Turystyka motocyklowa www.radiator-mototurystyka.pl
Kufry motocyklowe - www.kufry-motocyklowe.pl
fryzjer

Re: Luzy zaworowe XT 600 Z

Post autor: fryzjer »

Gacek pisze:
siCk_BoY_ pisze:Jaki powinien być luz zaworowy zaworów ssących i wydechowych w XT 600 Z 1VJ?
masz motorek 86 - 87 rok ? czy podajesz dziara na cylindrze ? bo delikatnie się to zmienaiło i tak dla starych xt o ile pamiętam poniżej 86 to 5-10 ssacy 10 -15 wydech ale od 86r - 98r trochę lużniej lubiał 7 -12 ssace wydech 12 - 17 .
Przeglądałem tak z nudów forum i wykopałem taki temat :D .Zastanawiam się czemu tak jest,że w starych modelach XT, do modelu 2KF, były mniejsze luzy niż w nowszych modelach XT
Czy było to spowodowane zamiarem wydłużenia okresów między regulacjami zaworów?
Czy raczej było to spowodowane jakąś modyfikacją silnika?
Zna Ktoś odpowiedź?? Chętnie bym się czegoś nowego dowiedział.
************
Ja mam model 2KF i luzy tak jak w nowszych XT.
Czyli
0,07-1,2 na zaworach ssących
1,2-1,7 na zaworach wydechowych.

Jeśli luzy ustawiłbym tak jak dla starszych modeli to zaszkodziłbym silnikowi?
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Luzy zaworowe XT 600 Z

Post autor: Gacek »

Róznica wynika zapewne z róznic - wymiarów na wałkach rozrzadu - jak porównasz dane z manuali inna srednica łozyskowania inne skoki krzywwek .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
fryzjer

Re: Luzy zaworowe XT 600 Z

Post autor: fryzjer »

A rozumiem Gacek.Dzięki. :browar:
Pytam się bo akurat pożyczyłem swojego czasu na "wieczne oddanie" :klnie: mój dokładny szczelinomierz.
Dzisiaj chciałbym skontrolować/wyregulować zawory, a w domu znalazłem tylko mniej dokładny szczelinomierz 0,05 -1mm.
W okolicy dokładniejszego nie kupię,więc zostaje Allegro.Trochę nie chcę mi się czekać na przesyłkę i tak pomyślałem,że spróbuję wyregulować luzy tak jak dla starych XT.No nic poczekam na ten dokładniejszy i robię to jak należy.

Coś mi się przypomniało.Te stare XT miały głowice o oznaczeniu 34L.
Natomiast we wszystkich modelach powyżej 2KF ,włącznie z modelem 2KF,głowica ma oznaczenie 2KF.
Więc pewnie tu "jest pies pogrzebany",w różnicach luzów.Więc inne głowice,to i inne wałki, warunkujące różnice w luzach.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Luzy zaworowe XT 600 Z

Post autor: Gacek »

fryzjer - zapytam ? a prubowałeś moze kiedyś niesynchronicznie wyregulowac ustawić luzy zaworowe ? czyli pewne w górnej a pewne w dolnej tolerancji ?
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
fryzjer

Re: Luzy zaworowe XT 600 Z

Post autor: fryzjer »

Nie Gacek nigdy tak nie ustawiałem.Zawsze ustawiałem taki sam luz dla obydwu ssących ,oraz taki sam luz dla wydechowych.
Ale chyba wiem do czego zmierzasz
Jak teraz przeliczyłem to wychodzi,że dla ssących ustawiałem 0,09 co daje luz w dolnej tolerancji
Natomiast dla wydechowych ustawiałem 0.14,co daje też luz w dolnej tolerancji.
Sam nie wiem czego uczepiłem się takich konkretnie wartości
W sumie to tym mniej dokładnym szczelinomierzem jak ustawię dla ssących 0,1 a dla wydechowych 0,15,to chyba też będzie git.
Jako,że luzy mają tendencje do zmniejszania się w trakcie eksploatacji,więc będzie chyba nawet lepiej jeśli ustawię je w górnej granicy.
A ty Gacek ustawiałeś niesynchronicznie te luzy?
Czy mniejsze luzy(te w dolnej granicy tolerancji) dadzą lepsze osiągi silnika w przypadku XT-eka?
ODPOWIEDZ