Kula i Xt 600 and friends ;)

Fotorelacje z podróży małych i dużych.
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Kula i Xt 600 and friends ;)

Post autor: terenowiecc »

Kula pisze: Pewnie za raz znajdzie się ktoś, kto powie, że "niestety tak to jest z motocyklami, że na nich się traci kasę a remont przed sprzedażą nigdy się nie zwróci" ale jest to mój motocykl i na tyle go wyceniam. Dlatego nigdzie go nie wystawiam, bo sam widząc cenę 11 k za XR puknąłbym się w głowę i poszukał czegoś innego.
No bo tak niestety jest, zrobię XT i jak zechcę sprzedać to za cenę 5k mnie wyśmieją ale nie o to chodzi.
Ja bym nie sprzedawał XR, zrobiona na tip top, lekka, czego chcieć więcej ;)
Awatar użytkownika
Kula
Po ośki w błocie
Posty: 623
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
Motocykl: XR 400R
Lokalizacja: Sadłuki

Re: Kula i Xt 600 and friends ;)

Post autor: Kula »

terenowiecc ja bardzo dobrze wiem, że tak jest dlatego od razu to napisałem.

Co do motocykla to już kiedyś napisałem, że jest to dla mnie enduro idealne, nie raz po prostu zmienia się koncepcja jazdy.
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
Awatar użytkownika
Brroda
Lubiący błoto
Posty: 58
Rejestracja: 21 lip 2012, 19:30
Motocykl: XR400
Lokalizacja: TKA

Re: Kula i Xt 600 and friends ;)

Post autor: Brroda »

Panowie mam takie pytanie , może do Kuli bardziej: mysle sprzedac xt i przesiasc sie na cos lzejszego, chodzi mi o to ze mocy xt jak dla mnie ma akurat, do tej pory latalem glownie po jakis tam polnych drogach, lesnych sciezkach i w sumie tyle ale chcialbym sie zapuscic gdzies dalej, ciezszy teren, glebiej w las . Kumpel kupil wlasnie xr400 i wydaje mi sie ze bedzie to akurat takie moto jakiego bym szukal ale z jednej strony chcialbym cos innego niz xr400 . Chodzi mi o to ze nie chce wyczynowego crossa ( nie chce wkladac kasy co sezon w moto i remonty silnikow ) . Chodzi mi o to zeby byl pancerny piec jak w xt. Na co sie mozna przesiasc po xt zeby bylo lekkie, nie psulo sie i nie bylo to drz400 ( podobno dobre moto, troche ciezsze od xr'ki ale nie mam jakos przekonania). Macie jakies pomysly panowie?? Moto glownie do hasania po lasach. Z gory dzieki za dorady panowie.
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Kula i Xt 600 and friends ;)

Post autor: terenowiecc »

XR650R :slinka: albo 690R Enduro ;)
Awatar użytkownika
Kula
Po ośki w błocie
Posty: 623
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
Motocykl: XR 400R
Lokalizacja: Sadłuki

Re: Kula i Xt 600 and friends ;)

Post autor: Kula »

żadne z powyższych ;) Obrazek


Dziś brałbym EXC 400 ;)

Silnik taki sam jak w 520 ale dzięki mniejszej pojemności mniej wysilony a odpowiednio serwisowany (w sumie jak każde moto) nie do zajechania ;)
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
Awatar użytkownika
Brroda
Lubiący błoto
Posty: 58
Rejestracja: 21 lip 2012, 19:30
Motocykl: XR400
Lokalizacja: TKA

Re: Kula i Xt 600 and friends ;)

Post autor: Brroda »

terenowiecc xr650 z tego co czytalem to ciezka w ciezszy teren, lepsza xr400 podobno, Kula chcesz mi powiedziec ze kat exc400 jest tak samo zywotny i kuloodporny silnik jak xr400?? Olej, zawory i latanie?? W xr sie nie mierzy w motogodzinach tylko w km a to na plus duzy.
Awatar użytkownika
Kula
Po ośki w błocie
Posty: 623
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
Motocykl: XR 400R
Lokalizacja: Sadłuki

Re: Kula i Xt 600 and friends ;)

Post autor: Kula »

czy tak samo czy nie to nie wiem...

napewno jak na wyczynowe enduro (którym XR przy obecnych sprzętach już nie jest) jest naprawdę trwałą i fajną konstrukcją.
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
Awatar użytkownika
Brroda
Lubiący błoto
Posty: 58
Rejestracja: 21 lip 2012, 19:30
Motocykl: XR400
Lokalizacja: TKA

Re: Kula i Xt 600 and friends ;)

Post autor: Brroda »

Pewnie ten kat jest lepsiejszy niz xr bo faktycznie xr jest troche przestarzaly ale boje sie e ten kat mnie pusci z torbami, mam cr250 na oku fajna ale nie mam przekonania co do 2T jakos. pozatym tych ktm'ow jest jak na lekarstwo na rynku wtornym :niewiem:
np.taki bedzie lepszy od xr400 i tez wytrzymaly??
http://otomoto.pl/ktm-exc-400-450-530-M3571339.html
Kula a nie orientujesz sie w tych katach : 450,520,525 ktory trwaly i dobry ?? czym sie roznia oprocz pojemnosci??
Awatar użytkownika
-gumis-
Po kostki w błocie
Posty: 136
Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama

Re: Kula i Xt 600 and friends ;)

Post autor: -gumis- »

To co napisałeś o torbach to prawda... :D
Jeśli chodzi o roczniki, to na pewno po 2004r. Wzmocnione piast, zmodyfikowane i lżejsze wachacze i ramy. O mocy nie ma co tu pisac bo i tak jest jej na tyle.
Stare silniki OHC - regulacja zaworów manualna, jeden obieg oleju smarujący skrzynie\ę biegów i układ korbowy (dwa filtry oleju)
Nowy silnik RFS - dwa wałki rozrządu, regulacja zaworów płytkami, skrzynia odzielona od układy korbowego, dwa obiegi oleju, szatan!!
I w jednych i w drugich zawory tytanowe, można wkłada zamienniki...oraz Nicasil...
Koszty utrzymania 4T i 2T są bardzo zróznicowane.
W 2T najdroższą zabawą jest Nicasil lub zakup nowego cylindra, poza tym koszty jeszcze na poziomie. Nie jest to to co TT - gdzie praktycznie nic nie robisz.
Zostań przy XR albo rozglądnij się za DRZ-etem.
Awatar użytkownika
Kula
Po ośki w błocie
Posty: 623
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
Motocykl: XR 400R
Lokalizacja: Sadłuki

Re: Kula i Xt 600 and friends ;)

Post autor: Kula »

Koszty utrzymania wyczynowego enduro 2t i 4t nie różną się bardzo. Gdzieś na jakiejś stronce (chyba motoxie ale nie mogę teraz znaleźć) było robione porównanie i koszty są niemal identyczne.

A co do puszczenia z torbami, to zawsze zależy na co się trafi, od jakiego właściciela i przede wszystkim w jakim stanie.

Niestety mnie zakup XR nauczył, że nie ma motocykla nie do zajechania, a remont przewyższył koszt zakupu Obrazek , więc każdy sprzęt może puścić z torbami...

Wiadomo, w przypadku KTM'ów prawdopodobieństwo trafienia trupa jest większe niż w przypadku innych marek a to dlatego, że bardzo duża część użytkowników użytkuje te sprzęty zgodnie z przeznaczeniem niestety do serwisu już się tak bardzo nie przykładają a są to motocykle bardzo czułe na złe serwisowanie.

Brroda niestety aż tak dokładnego porównania tych sprzętów Ci nie zrobię, poszukaj na innych forach, gdzieś ktoś zrobił naprawdę fajne porównanie tych motocykli tylko nie pamiętam gdzie to było.

Edit. możesz to sobie poczytać:

http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... 450520525/
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
ODPOWIEDZ