Fotorelacja z remontu xt600 3tb z 92r

Pokaż innym swój motocykl!
Schoolboy
Lubiący błoto
Posty: 26
Rejestracja: 26 wrz 2013, 19:19
Motocykl: XT 600 3TB

Fotorelacja z remontu xt600 3tb z 92r

Post autor: Schoolboy »

Witam

Jako ze kupiłem w końcówce sezonu iksteka i po 2 dniach czyli w 2 wypadzie tak padły pierścienie ze kolega jadący za mną dt 125 nic nie widział, zgasiłem motor a bagnet nawet nie sięgał oleju :panika: Nie było żadnej oznaki ze powoli zaczął kopcić czy brać olej tylko tak w jednym momencie.

No dobra myślę zmiennie tłok, pierścienie, szlif i uszczelniacze. Sezonu i tak końcówka zaraz śniegiem przywali.

To rozbieramy iksteka.

Obrazek

Obrazek

Silnik już leży obok. W tej wersji nie przewidzieli chyba remontu góry bez targania silnika z ramy. Po prostu nie wyjdzie głowica ani dekiel do góry ponieważ jest zbiornik oleju.

Obrazek

Obrazek

Pierwsze co rzuca się w oczy to mnóstwo silikonu az ciarki po plecach przechodzą na jego widok

Obrazek

Obrazek

Sorka za tą ostrość

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tłoki komar, mz 250 i xt

Obrazek

Obrazek

Pomiary tulei i tłoka wskazują iż jest to 11 szlif :omg: nominał 95 a ja mam 97 75mm. To dlatego tuleja mi sie wydawała za bardzo cienka na pierwszy rzut oka. Do tego dochodzi dość wyczuwalny luz na korbie. Nie tak to miało iść.

Parę dni co z tym zrobić i postanowiłem wysłać wał na przebicie korby i tulejowanie. Z internetów wyczytałem ze dobrą robotę robi motor tech Katowice.

Pierwsze co zamówiłem ściągacz do magneta. dobry patent kolo zeszło bardzo lekko, polecam tym którzy nie lubią walczyć z domowej roboty blachami i spawanymi nakrętkami.

Obrazek

To rozpoławiamy klocka.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tryby skrzyni biegów w idealnym stanie łozyska tez dobre jednie wymienie na wale i wałku. Sprzęgło tez ok. Efekt końcowy rozbiórki 2 skrzynie aluminium żelaza i plastików

Obrazek

Paczka poszła, czekam na części.

Obrazek

W wolnej chwili gdy silnik stoi przejże zawieche. Zamienie opony na endurko i ogólnie takie tam.

Obrazek

Obrazek

Łożyska wahacza w dobrym stanie zero luzu, zero rowków. Sworznie tez w bez luzów. Wymyć i przesmarować wystarczy.

Obrazek

Ktoś nieudolnie chciał nasmarować łożyska koła. Zdjęta osłona uszkodzony uszczelniacz i wciśnięte smaru wraz z piachem i innym syfem. Zakup nowych to skoczenie do rolniczego, wszystko na miejscu, łożyska FAG zobaczymy jak sobie poradzą.

Obrazek

Szprychy tez już luźne, krzywe paru brakuje. Koło na widoku już bez opony pasuje na nowo zapleść.

Obrazek

Przód klocki ok, koło ok, jaki reszta wiec tylko oponka enduro

Obrazek

Szybka wyprawa do Częstochowy w do firmy Bartnik, kiedyś robili mi szprychy od DT i nie było różnicy miedzy robionymi a oryginałem tak ze tez polecam. Czas realizacji to 2 tyg. Cena koło 110 130zl i tak lepiej niż oryginał za 300.

No nareszcie przyszła paczka z Katowic.

Na wale nowe łożysko które wrzuciłem do paczki i korba prox

Obrazek

Obrazek

Cylinder i komplet tłoka. Tuleja w porównaniu do starej jest gruba i pewniejsza. Tamta to już był papier przy wymiarze 97 75mm

Obrazek

Jedynie co mi się nie podoba to lekko uszkodzony kanał olejowy. Przed składaniem muszę go lekko zjechać pilniczkiem żeby o ring się zmieścił. Nie wiem czemu tego nie zrobili w warsztacie. Jakoś przeboleje.

Obrazek

Często siedzę i przeglądam rynek części wtórnych do xt. Ktoś wystawił silnik na części a w nim sprzęgło jednokierunkowe. Taka okazja się nie zdarza często. Wcześniej próby zdobycie i dzwonienia po ludziach kończyły się na : już nie mam. Sprzedałem. Panie poszło po 5 minutach. Poszło zanim motor na sprzedaż wystawiłem.
Tak wiec okazja jest, dzwonie. Pan spoko mówi ze już kupe ludzi się o nie pytało wiec wał i kartery w auto i na 2 dzień jadę 120km obejrzeć. Watro mieć mieć rozruch wiec mi zależy.
Sprzęgło było jeszcze w silniku wiec mogłem sprawdzić czy wszystko ok. Szybki demontaż i przymiarka czy to jest to. Wiem ze wyszło parę typów do xt. OK gra i buczy ufffff. Do tego tryby pośrednie i rozrusznik.

Obrazek

To na razie tyle. W obecnej chwili reperuje fundusze i czekam na szprychy. Miał być mały remont a wymieniam prawie wszytko. XT okazał sie torche wyeksploatowany.

Dla tych co planują takie remonty napisze kosztorys tego co i ile kosztuje (rzeczy kupione do tej pory)

ściągacz magneto 90
łożyska i simeringi tylnie koło 32
przekładka opon 20
wysłanie paczki do Katowic 30
1 łożysko wału SKF 64
korbowód prox ,przebicie, przesyłka 680
opona enduro tył 130
sprzęgło jed. tryby, rozru. 350
tuleja tłok wossner 870

To co jeszcze planuje zakupić.


łańcuch rozrządu did
uszczelki athena
świeca irydowa
olej z 10 litrów
filtr oleju x2
filtr powietrza
spray łańcuch
akumulator pod rozrusznik `
dętka tył
łożyska wał i wałek wyw.
czekam na szprychy
elek. czujnik i zegar tem. oleju
woltomierz do kontroli ładowania

CDN
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Fotorelacja z remontu xt600 3tb z 92r

Post autor: Pawlo »

Dobra relacja! :goodjob:
A co to miałeś za tłok wsadzony?
Obrazek
Schoolboy
Lubiący błoto
Posty: 26
Rejestracja: 26 wrz 2013, 19:19
Motocykl: XT 600 3TB

Re: Fotorelacja z remontu xt600 3tb z 92r

Post autor: Schoolboy »

Dzieki
Z tego co sie dowiedziałem to xt 600 ma szlify od 95mm do 97mm. Wpisując symbol na denku tłoka to wyskakuje wosner od raptora/gryzzli 660. Wykończenie i porównanie z nowym wosnerem tez na to wskazuje. Porostu tuleja dawno się skończyła i ktoś wstawił tłok od 660 tak sądzę najwyżej mnie poprawcie.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Fotorelacja z remontu xt600 3tb z 92r

Post autor: Gacek »

Wg katalogu wossnera wszystko wskazuje ze masz 8 szlif ;) , na ile przerobiłem xt zweryfikuj poprawność montażu sprężyn zaworowych głowicy np .info z manuala .Kanał olejowy w cylindrze musisz zdobyć nową tulejkę i uszczelnienie .Moim zdaniem poprzedni właściciel urządził niezłe oszczędności osadził stare uszczelki na silikonie tak nie powinno być moim zdaniem. Fajnie ze podałeś akt ceny 8-) dzięki za relację .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Schoolboy
Lubiący błoto
Posty: 26
Rejestracja: 26 wrz 2013, 19:19
Motocykl: XT 600 3TB

Re: Fotorelacja z remontu xt600 3tb z 92r

Post autor: Schoolboy »

Tulejkę bd musiał nowa wstawić. Głowice tez rozmontuje na części pierwsze, ale jak już kupie uszczelki ateny wraz z uszczelniaczami w komplecie, a jak i będzie potrzeba to i zawory i sprężyny. Nie będe robił lipy z oszczędzaniem na pierdołach i ładował silikon gdzie popadnie.
No poprzedni właściciel chyba źle złożył górę ze tak szybko poleciała bo dość świeże wszystko jest chyba ze robione na sztukę na sprzedaż. Chociaż był wsadzony wosner i łańcuch dida, sam nie wiem. Co do cen to nie jest liczony czas spędzony przy telefonie, paliwo i km zrobione w aucie a to po kolo, a to za łożyskiem, po sprzęgło itd. Myślę ze w "trójce" się zmieszcze :gleba: najdroższe przede mną to jeszcze~~~~ uszczelki 300, rozrząd did 270, akmet 150 i oleje 300 :gleba:

Teraz pytanie ile na takim xt przejadę km bez dotykania palcem w silnik jeśli wszystko będzie na tip top. :browar:
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Fotorelacja z remontu xt600 3tb z 92r

Post autor: qpa »

góra wytrzyma 50- 70 kkm
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Fotorelacja z remontu xt600 3tb z 92r

Post autor: Gacek »

Moim zdaniem - Wymień drugie łożysko na wale pod zębatką rozrządu bez sensu przy takim ogromie roboty kosztów zostawiać starego syfa :!: .Szkoda ze zmieniając korbę nie zleciłeś tego :|
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Fotorelacja z remontu xt600 3tb z 92r

Post autor: qpa »

No własnie jest nowe, wrzucił do paczki jak szło do przekucia korby.
Schoolboy
Lubiący błoto
Posty: 26
Rejestracja: 26 wrz 2013, 19:19
Motocykl: XT 600 3TB

Re: Fotorelacja z remontu xt600 3tb z 92r

Post autor: Schoolboy »

wszystkie łożyska SKF wzmacniane, na wale już tkwi nowe. W autach chodzą to i w ixsteku będą się kręcić
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Fotorelacja z remontu xt600 3tb z 92r

Post autor: Gacek »

sorry :? wizualnie błędne wyciagnołem wnioski ;)
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ